تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

5

«تهران من» محور اصلی خدمات غیرحضوری

  • کد خبر : 46337
  • 03 آذر 1399 - 11:41
«تهران من» محور اصلی خدمات غیرحضوری
مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران با حضور در برنامه زنده «تهران بیست» که شامگاه دوم آذر از شبکه پنج سیما پخش شد، سامانه «تهران من» را درگاه اصلی خدمات غیرحضوری شهرداری توصیف کرد.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، محمد فرجود،مدیر عامل سازمان فاوای شهرداری تهران در برنامه زنده تهران بیست،خدمات برخط و متنوع شهرداری به کسب و کارها و شهروندان را تشریح کرد.

فرجود در ابتدا ضمن تشریح برنامه تهران هوشمند گفت: سال گذشته بیشتر روی برنامه تهران هوشمند متمرکز بودیم که خوشبختانه این برنامه در کنگره جهانی شهر هوشمند به عنوان یکی از ۶ برنامه برتر انتخاب شد. همچنین توسعه سامانه «تهران من» نیز یکی از مهمترین برنامه‌های کاری ما بوده است. این سامانه به عنوان درگاه واحد و محور اصلی خدمات غیرحضوری و شهروندی توسعه می‌یابد و تا کنون بیش از ۳۰ سرویس در آن ارائه شده است.

او با اشاره به خدمات «تهران من» مثل سرویس‌های خودرویی و ترافیکی، پارک حاشیه‌ای، عوارض، خلافی، قبوض و… گفت: تمرکز و اولویت ما بیشتر در حوزه خدماتی است که تعداد کاربران و استفاده‌کنندگان زیادی دارد. اما سرویس‌های مرتبط با شهرسازی با وجود این‌که در این حجم تقاضا ندارد، به دلیل فرایند طولانی و بعضا دشوار، در تلاش برای غیرحضوری کردن برخی مراحل آن بوده‌ایم.

دبیر شورای راهبردی تهران هوشمند درباره خدمات شهرسازی افزود: این فرایندها ناگزیر دارای مراحل حضوری است. اما مردم با ورود به سامانه تهران من به نشانی my.tehran.ir می‌توانند در کارتابل شهروندی خود آخرین وضعیت پرونده ملک خود را مشاهده کنند و بسیاری از مدارک را بدون مراجعه حضوری به شهرداری یا دفاتر خدمات الکترونیک از خانه مشاهده و در صورت نیاز چاپ نمایند. بنابراین موفق شدیم بسیاری از مراجعات را در این حوزه کاهش دهیم.

فرجود در خصوص بارکدهای یکپارچه تاکسی‌ها گفت: شهروندان تهرانی می‌توانند با استفاده از این بارکدهای یکپارچه، با اغلب اپلیکیشن‌های پرداخت کرایه که روی موبایل خود دارند، هزینه تاکسی را پرداخت کنند و نیازی به استفاده از پول خرد نیست.

مدیر عامل سازمان فاوای شهرداری تهران در ادامه با اشاره به همکاری شهرداری و کسب و کارهای نوآور و بخشنامه شهردار تهران در خصوص تسهیل کسب و کارهای نوین و حمایت از زیست‌بوم نوآوری شهری افزود: ما برنامه ویژه‌ای برای توسعه همکاری با کسب و کارهای نوآور و دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها داریم. یکی از این برنامه‌ها ارائه خدمات داده‌محور به کسب و کارها در سامانه api.tehran.ir  است که موجب می‌شود این شرکت‌ها با استفاده از این داده‌ها، سرویس‌های ترکیبی و مورد استفاده شهروندان را ارائه کنند. در این سامانه حدود ۷۷ API وجود دارد.

فرجود بخش پایانی صحبت‌هایش را به شهرداری هوشمند و تحول دیجیتال درون سازمانی اختصاص داد و به تبادلات میان دستگاه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: ما موفق شدیم بسیاری از استعلامات میان شهرداری و سایر نهادها را غیرحضوری کنیم. مثلا استعلامات بانک‌ها در خصوص حریم مترو از این پس به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود. از همین جا هم آمادگی خود را برای همکاری با سایر دستگاه‌ها برای غیرحضوری شدن استعلامات مرتبط با شهرداری تهران اعلام می‌کنیم.

گفتنی است فرجود در این برنامه همچنین پاسخگوی پرسش‌های شهروندان در خصوص «تهران من» و خدمات برخط شهرداری تهران بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=46337
  • 31 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.