تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

جزئیات فروش آنلاین میوه در میادین و میوه و تره‌بار تهران شیوه‏‏‌های معدن‌کاری با مسئولیت اجتماعی تغییر سقف برداشت از حساب بانکی افزایش تعطیلی‌ها مخالف تحقق شعار سال بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس تاثیر تحریم‌های تازه بر نفت ایران ۵۸ ‌درصد عرضه شمش فولادی بدون مشتری ریزش دیوار دومین بنای خشتی و گلی ایران تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا ورود ۵۰۰۰ اتوبوس جدید تا پایان سال به تهران آغاز رویداد «ایمنی حمل و نقل» در پایتخت از امروز ضرورت ارائه لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران انتقاد از عملکرد شهرداری در توجه به معماری ایرانی- اسلامی انتقاد از نمای شیشه‌ای ساختمان برخی دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها اعلام زمان شارژ کالابرگ اردیبهشت ماه ابلاغ دستورالعمل واردات ماشین‌آلات معدنی تصویب فوریت طرح برخی معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌های دولتی قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن تشکیل کمیته تحقق شعار سال در شهرداری تهران رکوردشکنی تولید فولاد و پتروشیمی در شرایط تحریم چالش‌های صادرات گاز ایران به پاکستان نقش مشارکت‌های مردمی در جهش تولید پیشرفت ۱۰۰ درصدی در اجرای پروژه‌های پایتخت ایجاد سازمان گردشگری شهر تهران در اولویت شورا کاهش شفافیت با ارز نیمایی در بازار فولاد ضرورت ساماندهی کارکنان شرکت‌ها و ادارات افزایش دستمزد کارگران در مقایسه با کارمندان برنامه شرکت متروی تهران برای خط ۷ در سال جاری اوتیسم بیماری بدون درمان ابلاغ تعرفه‌های خدمات دارویی فاصله شدید پرسپولیس و استقلال در رنکینگ جهانی فرصت تاریخی پرسپولیس برای عبور از استقلال اعلام زمان متناسب سازی حقوق بازنشستگان تاثیر تحریم بر صادرات نفت ایران به چین تخریب ساختمان مجاور تماشاخانه سنگلج

5

چنگیز جلیلوند درگذشت

  • کد خبر : 46313
  • 02 آذر 1399 - 15:55
چنگیز جلیلوند درگذشت
چنگیر جلیلوند،‌ دوبلور مطرح و پیشکسوت صدای ایران به دلیل ابتلا به ویروس کرونا دار فانی را وداع گفت.

به گزارش سرویس فرهنگی و هنری افق تهران، چنگیز جلیلوند، دوبلور و صداپیشه مطرح ایرانی که چند روزی به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری شده بود، ظهر امروز _دوم آذرماه_ دارفانی را وداع گفت. این در حالی است که چند ساعت پیش نزدیکان او حال جلیلوند را مساعد و رو به بهبودی اعلام کرده بودند، اما عده‌ای دیگر حال این پیشکسوت را بسیار وخیم توصیف کرده بودند.

حتی چند روز پیش برخی منابع خبری فوت او را اعلام کردند، اما نزدیکان او گفتند که وضعیت جلیلوند به گونه‌ای نیست که گواهی فوت صادر شود و هنوز دستگاه‌های درمانی به این هنرمند وصل است.

چنگیز جلیلوند که به مرد حنجره طلایی شهرت دارد زاده ۶ آبان سال ۱۳۱۹ در شیراز است در کودکی با دیدن فیلم «فاتح» با بازی جان وین و شنیدن صدای با صلابت زنده یاد محتشم که به جای این بازیگر صحبت می‌کرد به گویندگی علاقه‌مند شد. او فعالیت حرفه‌ای را در سال ۱۳۳۶ و با بازی تئاتر به همراه ابوالحسن تهامی آغاز کرد. او مدت ۲۰ سال را در آمریکا بسر برد اما سرانجام به کشور بازگشت و کار دوبله را از سال ۱۳۷۷ سر گرفت. وی در چند مجموعه تلویزیونی و فیلم سینمایی نیز بازی کرده است.

جلیلوند با گویندگی به جای بازیگرانی مانند مارلون براندو، پل نیومن، محمد علی فردین و بهروز وثوقی خاطرات شیرینی برای علاقه‌مندان سینما ساخته است. او که قابلیت تیپ‌سازی داشت به همین واسطه در بین اهالی فن بسیار محبوب و به عنوان استاد صداپیشگی ایران شناخته می‌شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=46313
  • 31 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.