تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

8

مطالبه‌گری مردم به افزایش ایمنی در ساختمان‌های ناایمن منجر شود

  • کد خبر : 46248
  • 02 آذر 1399 - 9:44
مطالبه‌گری مردم به افزایش ایمنی در ساختمان‌های ناایمن منجر شود
عضو شورای شهر تهران در رابطه با انتشار اطلاعات ساختمان‌های ناایمن گفت: سناریو ما برای جلب موافقت این نهادها این است که اطلاعات ساختمان‌های ایمن را با جزئیات منتشر کنیم اما در مورد ساختمان‌های ناایمن، تنها تعداد و آخرین تاریخ اخطاریه‌های ایمنی را بدون اشاره به نقطه ضعف آنها در دسترس عموم قرار دهیم.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران، بهاره آروین شب گذشته طی ارتباط تلفنی با برنامه زنده تهران ۲۰ درباره وضعیت انتشار اطلاعات ساختمان‌های ناایمن شهر تهران گفت: ما در بهمن ماه سال گذشته در شورای شهر تهران مصوبه‌ای داشتیم مبنی بر اینکه اطلاعات ساختمان‌های ناایمن شهر یا دست کم اطلاعات ساختمان‌های بااهمیت بالا و ناایمنی که عمومی بوده و مردم به آنها تردد دارند منتشر شود.

رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران ادامه داد: ما ماه‌ها پیگیر اجرای این مصوبه بودیم تا اینکه در مهر ماه سال جاری هم‌زمان با روز آتش‌نشانی و ایمنی، اطلاعات هزار ساختمان مهم و بالقوه خطرپذیر شهر تهران در دسترس عموم قرار گرفت. اما پس از انتشار این اطلاعات برخی نهادها که مسئولیت امنیت شهر را بر عهده دارند، به شهرداری تهران اعلام کردند که این اطلاعات با جزئیات بالا منتشر شده و ممکن است مورد سوء استفاده قرار گیرد. از این جهت شهرداری تهران انتشار اطلاعات را متوقف کرد که ما هم در شورای شهر این اقدام را به بحث گذاشتیم.

آروین ادامه داد: از زمانی که من در برنامه تهران ۲۰ اعلام کردم که تلاش خواهیم کرد تا انتشار این اطلاعات از نو آغاز شود، تمام تلاش من و همکارانم در شورا و شهرداری در جهت تحقق این وعده بوده است. در این مدت جلسات خوبی برگزار کردیم و رایزنی‌های مفیدی انجام دادیم اما از آنجا که بازگرداندن این اطلاعات نیازمند رایزنی و گفت‌وگو با نهادهای بیرون از شورا و شهرداری است، نیاز به زمان بیشتری داریم.

وی با بیان اینکه در این مدت به سناریوهای دیگری هم رسیده‌ایم، اظهار داشت: یک سناریو این است که اطلاعات ساختمان‌هایی را که ایمنی قابل قبولی دارند، با جزئیات منتشر کنیم و در مورد ساختمان‌های ناایمن، تعداد و آخرین تاریخ اخطاریه‌های ایمنی را در دسترس عموم قرار دهیم. براساس این سناریو اینکه نقطه ضعف این ساختمان‌ها کجاست منتشر نمی‌شود و به نظر می‌رسد اینگونه هم دغدغه‌های موجود درخصوص ناایمنی ساختمان‌ها رفع می‌شود و هم نظارت همگانی فعال می‌شود تا در نهایت به مطالبه‌گری مردم برای انتشار اطلاعات و افزایش ایمنی ساختمان‌های ناایمن بینجامد.

رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند در پاسخ به این پرسش که آیا آن نهادی که نگران سوءاستفاده از اطلاعات ساختمان‌های ناایمن است، نگران رخدادهایی مثل کلینیک سینا اطهر و پلاسکو نیست، بیان کرد: من هم در این زمینه با شما هم‌نظر هستم و طی این مدت رایزنی‌ها و گفت‌وگوهایمان هم حول همین محور بوده است. حتی من در نظر داشتم به شما پیشنهاد دهم یکی از نمایندگان نهادهای امنیتی را به برنامه خود دعوت کنید تا آنها نیز استدلال‌هایشان را به زبان خود بیان کنند.

آروین در پایان خاطرنشان کرد: اطلاعاتی که روی سامانه قرار گرفته بود، از هزار ساختمان به سه هزار و ۵۰۰ ساختمان افزایش یافته و اگر بتوانیم طبق سناریو یادشده توافقات لازم را حاصل کنیم، این اطلاعات منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=46248
  • 38 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.