تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها انتقاد از عملکرد شهردار در بی‌توجهی به تکثر سلایق فرهنگی تهران پیش‌بینی وضعیت تورم در ایران شرکای تجاری معدنی در سال ۱۴۰۲ مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ رونق صادرات با حذف ارز نیمایی در صنعت فولاد حذف سازه جدید در عمارت منسوب به فخرالدوله بیماری‌های قلبی از شایع‌ترین علل مرگ‌ در دنیا افزایش کاذب قیمت مسکن در بازار افتتاح بلدیه تا روز تهران کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت تغییر روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت سرنوشت نامعلوم عمارت مسعودیه تهران نامه رسمی فدراسیون فوتبال به AFC برای تغییر مالکیت پرسپولیس و استقلال جزئیات فروش آنلاین میوه در میادین و میوه و تره‌بار تهران شیوه‏‏‌های معدن‌کاری با مسئولیت اجتماعی تغییر سقف برداشت از حساب بانکی افزایش تعطیلی‌ها مخالف تحقق شعار سال بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس تاثیر تحریم‌های تازه بر نفت ایران ۵۸ ‌درصد عرضه شمش فولادی بدون مشتری ریزش دیوار دومین بنای خشتی و گلی ایران تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا ورود ۵۰۰۰ اتوبوس جدید تا پایان سال به تهران آغاز رویداد «ایمنی حمل و نقل» در پایتخت از امروز ضرورت ارائه لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران انتقاد از عملکرد شهرداری در توجه به معماری ایرانی- اسلامی انتقاد از نمای شیشه‌ای ساختمان برخی دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها اعلام زمان شارژ کالابرگ اردیبهشت ماه ابلاغ دستورالعمل واردات ماشین‌آلات معدنی تصویب فوریت طرح برخی معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌های دولتی قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن

4

احتمال آمار فوتی ۴ رقمی؛ بیمارستان‌ها پر شده است

  • کد خبر : 46115
  • 30 آبان 1399 - 14:40
احتمال آمار فوتی ۴ رقمی؛  بیمارستان‌ها پر شده است
معاون درمان ستاد کرونای استان تهران با بیان اینکه با اضافه شدن متغیرهایی مانند سرما، آنفلوانزا، عدم رعایت مردم و... وقوع مرگ‌های ۴ رقمی دور از انتظار نخواهد بود، گفت: بیمارستان‌ها پر شدند و تخت‌های بستری محدود است.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، دکتر نادر توکلی، معاون درمان ستاد کرونای استان تهران با اشاره به آغاز محدودیت‌های جدید کرونایی از روز شنبه(اول آذر)، گفت: زمانی که مغازه‌ها و فروشگاه‌های غیرضروری تعطیل شوند و اداره‌ها سازمان‌ها نیز با یک‌سوم ظرفیت کارمندان خود به فعالیت بپردازند، خود به خود میزان ارتباط افراد کاهش می‌یابد و حمل و نقل شهری که عامل عمده انتقال ویروس کرونا است کنترل می‌شود. طبیعتا موضوعات ذکر شده و اعمال محدودیت‌ها سبب می‌شود زنجیره انتقال ویروس تا حدی کم شود.

وی افزود: پیش‌بینی می‌کنیم با این محدودیت‌های دو هفته‌ای بار بیماری، مراجعه به مراکز درمانی و مرگ‌ومیر کمتر شود تا بتوانیم سرویس مناسب‌تری به بیماران ارائه دهیم زیرا اکنون یکی از مشکلات ما در این زمینه‌ است.

معاون درمان ستاد کرونای استان تهران با اشاره به اینکه بیمارستان‌ها پر شدند و تخت‌های بستری محدود است، تاکید کرد: هدف عمده طرح تعطیلی دو هفته‌ای مشاغل و اعمال سایر محدودیت‌ها مانند محدودیت تردد بین استانی و شبانه این است که یک آرامش نسبی برای کادر درمان فراهم کنیم هرچند که این اقدام هم درمان قطعی واقعه نیست.

توکلی با اشاره به اینکه ارزیابی نتایج طرح به سرعت انجام نخواهد شد، افزود: پس از اعمال محدودیت‌ها با دو هفته تاخیر می‌توانید نتایج را مشاهده کنید. از روز شنبه تمام محدودیت‌ها به شکل جدی اعمال خواهد شد.

وی با انتقاد از افزایش سفرها به سمت شمال کشور طی روزهای اخیر و پیش از آغاز اعمال محدودیت‌های جدید، بیان کرد: با اجرای محدودیت‌ها همراهی مردم هم نکته بسیار مهمی است و اگر همراهی از سوی مردم صورت نگیرد طبیعتا توفیقی در اجرای محدودیت‌ها نخواهیم داشت.

معاون درمان ستاد کرونای استان تهران خاطرنشان کرد: با اضافه شدن متغیرهایی مانند سرما، آنفلوانزا، عدم رعایت مردم و… وقوع مرگ‌های ۴ رقمی دور از انتظار نخواهد بود و ممکن است این اتفاق هم بیفتد.

توکلی در پابان درباره جهش‌های احتمالی ویروس کرونا، افزود: مورد ثابت‌ شده‌ای وجود ندارد اما شواهد بر این منوال است که ویروس تغییر رفتار داده است اما این موضوع هنوز ثابت نشده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=46115
  • 32 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.