تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

5

لزوم انسجام بین دستگاهی برای تسریع روند اجرای طرح‌ها

  • کد خبر : 45496
  • 19 آبان 1399 - 14:00
رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: ایجاد تفاهم و اشتراک میان دستگاه ها منجر به سریعتر شدن روند اجرای طرح ها می شودزیرا هر زمان که طرحی به مجلس ارسال ‌شود حداقل 6 ماه زمان برای تصویب و یک سال زمان برای ابلاغ آن نیاز است. 

به گزارش سویس شورای شهر افق تهران، علیرضا احمدی رئیس شورای عالی استان ها، امروز (دوشنبه) گفت: نبود اتحاد و انسجام بین دستگاه ها یکی از مشکلات اساسی امروز کشور است. از این رو  تفاهمنامه همکاری با سایر نهادها یکی از اقدامات شورای عالی استان ها برای ایجاد انسجام و اتحاد میان دستگاه های اجرایی است.

وی  افزود: ایجاد تفاهم و اشتراک میان دستگاه ها منجر به سریعتر شدن روند اجرای طرح ها می شودزیرا هر زمان که طرحی به مجلس ارسال ‌شود حداقل ۶ ماه زمان برای تصویب و یک سال زمان برای ابلاغ آن نیاز است.

رئیس شورای عالی استان ها با اشاره به توان اشتراک اختیارات دانشگاه آزاد اسلا‌می‌و شورای عالی استان‌ها خاطر نشان کرد: استفاده از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشگاه آزاد برای حل مشکلات شهری و روستایی از جمله همکاری هایی است که می توان انجام داد.

احمدی اضافه کرد: شورای عالی استان ها می تواند شکلات شهری و روستایی را احصا کرده و در اختیار دانشگاه آزاد قرار دهد تا در موضوعات رساله و پایان‌نامه دانشجویان به کار گرفته شود.

وی ادامه داد: اصلاح قوانین معماری و شهرسازی نیز  پیشنهادی است که روسای دانشگاه آزاد می توانند به شورای عالی استان‌ها ارائه دهند تا برای تصویب آن اقدام کنیم.

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به مشکلات قوانین معماری و شهرسازی بیان کرد: اکنون  باید شاهد معماری اسلا‌می‌در شهرها بودیم درحالی که معماری شهرها آشفته و به هم ریخته است.

احمدی تصریح کرد: مرکز پژوهش‌های شورای عالی استان ها طرح‌هایی را برای ارائه به مجلس و یا تصویب در شورای عالی استان‌ها آماده می‌کند. از‌این‌رو همکاری میان مرکز پژوهش‌های شورای عالی استان‌ها و دانشگاه آزاد اسلا‌می موجب تقویت طرح‌ها خواهد شد.

وی گفت: شهرها و روستاها امادگی فراهم کردن زمینه احداث پارک‌های علم و فناوری از سوی دانشگاه اسلا‌می‌ را دارند. شورای راهبردی سرمایه گذاری اقتصادی شهری و روستایی یکی از شوراهای راهبردی شورای عالی استان‌ها است و برای توسعه شهرهای و روستاها فعالیت ‌می‌کند.

رئیس شورای عالی استان‌ها توضیح داد: از آنجایی که بسیاری از روستاها  زمینه‌های توسعه ایی داشته و ‌می‌توانند در اقتصاد کشور تاثیرگذار باشند بنابراین پیشنهاد می‌شود اقتصاددانان فعال در دانشگاه آزاد اسلا‌می در این زمینه با ارائه طرح های اقتصادی ما را یاری کنند.

احمدی در پایان تصریح کرد: در شورای عالی استان ها سامانه‌ای با عنوان سامانه جامع شوراهای شهر و روستا را راه‌اندازی شده تا بتوانیم زمینه‌های سرمایه‌گذاری در سراسر کشور را به عنوان اطلس سرمایه‌گذاری در کشور جمع‌آوری کنیم امید است از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلا‌می ‌نیز در این حوزه استفاده کنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=45496
  • 48 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.