تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

4

آمادگی شهرداری تهران برای اجرای ایده های نوجوانان در سطح شهر

  • کد خبر : 45435
  • 18 آبان 1399 - 12:12
آمادگی شهرداری تهران برای اجرای ایده های نوجوانان در سطح شهر
معاونت فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران اولین جشنواره زیباسازی رباتیک شهری را با عنوان «Tehran TEBO»برگزار می کند.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، فرزاد طالبی، دبیر اولین جشنواره زیباسازی رباتیک شهری، با اشاره به آغاز به کار این جشنواره از ۱۳ آبان ماه با عنوان «Tehran TEBO» و ادامه آن تا ۱۶ آذر ماه، گفت: سازمان زیباسازی شهری تهران برای دریافت طرح ها و ایده های علاقه مندان شرکت در این جشنواره آمادگی لازم را دارد.

وی افزود: علاقه مندان در طول برگزاری جشنواره نیز می توانن طرح های خود را در وب سایت tehrantebo.ir  بارگذاری کنند، پس از ارزیابی و داوری طرح های برتر معرفی و از آن ها تقدیر می شود.

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهرداری تهران گفت: این دوره با همکاری مرکز پژوهشگران جوان که مجری برگزاری جشنواره رباتیک دانش آموزی است برگزار شده است. رباتیک از جمله دانش‌های پیشرفته ای‌ است که در ایران نیز علاوه بر بخش‌های دانش‌آموزی، در بخش‌های دانشگاهی نیز استقبال زیادی آن آن شده است.

طالبی تاکید کرد: در سازمان زیباسازی شهر تهران انواع حوزه های زیباسازی همچون مبلمان‌شهری، تبلیغات محیطی، هنرهای شهری و هر آن‌چه به منظر و زیبایی بصری شهر ارتباط داشته باشد، زمینه ای فراهم است تا جوانان نخبه‌ای فعال در حوزۀ رباتیک و  علاقه مند به زیباسازی شهر طرح و ایده‌های خود را مطرح کرده و از ان ها حمایت لازم انجام می شود.

وی تصریح کرد: تا کنون از طرح های رباتیک فقط در بخش‌های صنعتی و علمی استفاده می‌شده اما با مجموعه اقامات انجام شه امید است بتوانیم از امکانات مختلف این دانش پیشرفته  در شهر و به‌خصوص در حوزۀزیباسازی شهری بهره گرفت.

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهرداری تهران از اختصاص جوایز نقدی به ایده‌پردازان هر طرحی که توسط داوران برگزیده شود، خبرداد و اضافه کرد: این سازمان از طرح‌هایی که در سطح شهر قابلیت اجرا داشته باشند، استقبال و اجرای آن‌ها را عملیاتی خواهد کرد.

طالبی همچنین دربارۀ شرایط شرکت در این جشنواره تصریح کرد: تمرکز جشنواره بر شناسایی فعالان و ایده‌پردازان جوان و نوجوان حوزۀ رباتیک است و تمام ایده‌های ارسالی بر اساس گروه سنی ارزیابی خواهد شد.

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهرداری تهران گفت: اولین جشنوارۀ «زیباسازی رباتیک شهری» همچون سمپوزیوم‌ها نبوده که  به حضور شرکت‌کنندگان نیاز داشته باشد. پس از طرح‌ها به دبیرخانۀ جشنواره، بررسی کارشناسای لازم صورت گرفته و در مرحله بعد نتایج اعلام شده و جوایز نیز برای برگزیدگان ارسال می‌شود بنابراین حضور علاقه مندان محدود است و پروتکل های بهداشتی دقیقاً رعایت خواهد شد.

طالبی در پایان برگزاری چنین جشنواره‌هایی را عاملی برای رقابت سالم و افزایش انگیزه‌ در بین نخبگان جوان شهر عنوان و اظهار امیدواری کرد: این طرح‌ها در شهر اجرایی و دیده شوند. زیرا این اتفاق علاوه بر شهر نخبگان جوان نیز فوایدی دارد. و امید است بتوان  از این طرح‌ها در فضای زندگی استفاده کنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=45435
  • 34 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.