تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

5

سرعت گرفتن درآمد از هزینه در بانک صادرات ایران

  • کد خبر : 4507
  • 20 آبان 1397 - 10:11

«بانک صادرات ایران با انتشار صورت های مالی ۶ ماهه خود نشان داد که وعده مدیران این بانک تحقق یافته است. در این گزارش‌ها تحول در وضعیت «وبصادر» و قرارگیری بانک در مسیر کاهش زیان را به وضوح می‌توان مشاهده کرد». به گزارش سرویس امور بانکی افق تهران، بررسی دقیق تر گزارش اخیر بانک صادرات ایران […]

بانک صادرات

«بانک صادرات ایران با انتشار صورت های مالی ۶ ماهه خود نشان داد که وعده مدیران این بانک تحقق یافته است. در این گزارش‌ها تحول در وضعیت «وبصادر» و قرارگیری بانک در مسیر کاهش زیان را به وضوح می‌توان مشاهده کرد».

به گزارش سرویس امور بانکی افق تهران، بررسی دقیق تر گزارش اخیر بانک صادرات ایران نشان می‌دهد: شاهد شکل‌گیری تحول شگرفی در سرفصل تسهیلات‌ دهی «وبصادر» هستیم.

از طرفی دیگر سود تسهیلات بانک با رشد ۱۴ درصدی به سطح ۶۳۷۸ میلیارد تومانی رسیده، در حالی که سود سپرده های سرمایه‌گذاری آن تنها ۳ درصد رشد داشته که نشان از کنترل بسیار خوب بانک بر نرخ منابع خود دارد.

بنا براین گزارش، در نهایت جهش ۱۳۸ درصدی سود سرمایه‌گذاری ها باعث شد سهم بانک از درآمدهای مشاع در حالی که در ۶ ماهه اول سال قبل، منجر به شناسایی زیان ۳۷۶ میلیاردی شده بود، امسال به سود قابل توجه ۱۱۶۵ میلیاردی برسد.

اما در درآمدهای غیرمشاع تقریبا تمامی سرفصل ها با جهش همراه شده است تا جایی که سود وجه التزام با جهش ۳۰ درصدی به سطح ۹۹۱ میلیارد تومان افزایش یافته است.

بورس ۲۴ در این گزارش می افزاید: درآمد کارمزد بانک نیز با رشد خوب ۲۲ درصدی مواجه شده و به سطح ۵۹۵ میلیارد تومان رسیده است. همچنین نتیجه مبادلات ارزی بانک با جهش بسیار خوب ۲۹۵ درصدی، ۵۹۲ میلیارد تومان مثبت است و نشان از پتانسیل ارزی بالای بانک دارد.

درنهایت جمع درآمدهای بانک توانسته جهش ۱۸۱ درصدی را به همراه داشته باشد و در مقابل این جهش درآمدی هزینه های بانک تنها ۲۸ درصد رشد داشته است.

این بررسی حاکی از آن است که رشد درآمد های بانک از یک سو و کنترل هزینه منابع و عدم جهش هزینه های بانک از سوی دیگر ، سبب شده تا زیان ۶ ماهه بانک با کاهش قابل توجه و جدی ۵۹ درصدی از ۲۲۶۷ میلیارد تومان در ۶ ماهه سال قبل به ۹۴۰ میلیارد تومان در پایان شهریور امسال تقلیل پیدا کند.

با توجه به شدت روند کاهش زیاندهی بانک، امید به کاهش بیش از پیش این زیاندهی و تحقق گام های بعدی یعنی خروج از زیان در سال آینده محتمل به نظر می‌رسد.

بنا براین گزارش، نکته مهم این که در ۳ ماهه اول سال شاهد تحقق زیان ۹۴۸ میلیاردی «وبصادر» بودیم و در ۳ ماهه دوم سال عملا زیانی در صورت های مالی کارسازی نشده و حتی تحقق سود ۸ میلیاردی را نیز شاهد هستیم که این رخداد منجر به کاهش زیان شرکت به سطح ۹۴۰ میلیارد تومان شده است.

به عبارتی بانک در ۳ ماهه دوم سال توانسته جلوی زیان خود را گرفته و به سود اندکی نیز دست یابد.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=4507
  • 22 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.