تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

جزئیات طرح یارانه‌ای دولت برای دهک‌های یک تا پنج عبور تولید فولاد ایران از مرز ۳۲ میلیون تن پیش بینی تشدید اوضاع نابسامان یارانه‌ها در سال ۱۴۰۳ دره خرم‌آباد و روستای بیشه در شرف ثبت جهانی ضرورت ترویج فرهنگ دوچرخه سواری در شهر تهران بازسازی و بهره برداری از کوشک امیر سلیمانی بررسی دلایل کمبود دارو در مجلس ضرورت جذب سرمایه گذاری خارجی در صنعت پتروشیمی رگبار باران از دوشنبه در تهران اقدامات شهرداری تهران برای برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی افزایش کرایه‌های حمل و نقل عمومی از امروز اعلام نرخ جدید بهره بین بانکی افزایش شدید نرخ‌ رهن و اجاره در بازار مسکن در تهران رکورد صادرات نفت به بالاترین میزان ۶ سال اخیر جزئیات مصوبه اصلاح قانون مجازات اسلامی توسعه کمربند سبز تهران در سال جاری غربالگری بیماری SMA از امسال علائم هشداردهنده حمله قلبی تایید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس محکومیت باشگاه پرسپولیس به نشر اکاذیب انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی

3

جریمه عدم استفاده از ماسک تنها مخصوص راننده و شرکت واحد نیست

  • کد خبر : 44669
  • 25 مهر 1399 - 16:18
جریمه عدم استفاده از ماسک تنها مخصوص راننده و شرکت واحد نیست
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس رانی بیان کرد: باید برای مسافر بدون ماسکی که برای حقوق دیگران ارزشی قائل نیست نیز جریمه و تصمیم منطقی تری گرفته شود تا سنگینی بار جریمه به راننده و شرکت واحد تحمیل نشود.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، محمود ترفع، مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی با بیان اینکه جریمه عدم استفاده از ماسک نباید صرفا متوجه راننده و شرکت واحد باشد، گفت: باید برای مسافر بدون ماسکی که برای حقوق دیگران ارزشی قائل نیست نیز جریمه و تصمیم منطقی تری گرفته شود تا سنگینی بار جریمه به راننده و شرکت واحد تحمیل نشود.

 مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران درباره اجباری شدن استفاده از ماسک در حمل و نقل عمومی با اشاره به اینکه پروتکل های بهداشتی ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با کرونا تاکنون اجرا شده است، گفت: کنترل استفاده اجباری از ماسک در اتوبوس ها علی رغم اینکه با توجه به تعدد مسافران کار بسیار سختی است، اما با حداکثر توان در حال انجام است.

او با بیان اینکه ناوگان اتوبوسرانی جمعیت قابل توجهی را در سراسر پایتخت جابجا می کند، گفت: در نتیجه کنترل استفاده از ماسک توسط تک تک مسافران سخت است، اما گروه های اجرائی و بسیج شرکت واحد اتوبوسرانی و یگان نیروی انتظامی مستقر در شهرداری در پایانه ها و ایستگاه های پرمسافر مستقر شده اند و هم تذکر می دهند و هم از سوار شدن مسافر بدون ماسک ممانعت به عمل می آورند.

ترفع ادامه داد: در تهران نزدیک به ۵ هزار ایستگاه اتوبوس وجود دارد و کنترل همه ایستگاه ها بسیار سخت است، در نتیجه مردم باید توجه داشته باشند و قوانین جاری را رعایت کنند و در ضمن جریمه ها نباید تنها متوجه شرکت واحد اتوبوسرانی باشد، بلکه برای فردی که رعایت نمی کند و ماسک نمی زند، نیز باید جریمه در نظر گرفته و اجرا شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران به نظارت بر استفاده از ماسک در داخل اتوبوس ها نیز اشاره کرد و گفت: نظارت بر استفاده از ماسک توسط مسافران داخل اتوبوس در حین حرکت کار راحتی نیست و نباید اینگونه باشد که جریمه کسی که در اتوبوس ماسک خود را از صورتش بر می دارد متوجه راننده و شرکت واحد باشد، در نتیجه باید برای خود مسافر که برای حقوق دیگران ارزشی قائل نیست، جریمه در نظر گرفته شود.

او درباره جریمه یک میلیون تومانی شرکت واحد اتوبوسرانی در صورت عدم رعایت استفاده از ماسک توسط مسافر اظهار داشت: نباید همه توقع را از راننده داشته باشیم، یک راننده در اتوبوسی با حدود ۸۰ مسافر علاوه بر سختی کار روزمره، خودش بیشتر از مسافرین در معرض ابتلا به ویروس است و نباید فشار روانی جریمه را هم روی راننده قرار دهیم و برای رعایت این موضوع، باید تصمیم منطقی تری گرفته شود تا سنگینی بار جریمه به راننده و شرکت واحد تحمیل نشود.

ترفع ضمن درخواست از شهروندان تهرانی که هنگام سوار شدن به اتوبوس با همدیگر حرف نزنند، افزود: حمل و نقل عمومی در تهران تعطیل پذیر نیست، چرا که بخش مهمی از جابجایی های شهری را بر دوش دارد و افراد زیادی ناگریز به استفاده از آن هستند. با توجه به تعداد قابل توجه مسافری که توسط اتوبوس ها جابجا می شود و با توجه به اینکه یکی از راه های ابتلا به بیماری کرونا از طریق مجاری تنفسی است، در نتیجه در این شرایط مسافران باید از حرف زدن با یکدیگر پرهیز کنند و پس از پیاده شدن از اتوبوس دست های خود را ضدعفونی کنند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی درباره سرانجام قرارداد خرید اتوبوس های جدید گفت: قرار داد منعقد شده است و به تدریج و ماه به ماه اتوبوس ها تحویل گرفته می شود و به خطوط اضافه خواهد شد. مناقصه دیگری نیز از روز گذشته برای خرید اتوبوس منتشر شده است. این بار قصد خرید اتوبوس های دوکابین را داریم و امیدواریم این مناقصه شرکت کننده و برنده ای داشته باشد و اتفاق خوبی به سود حمل و نقل عمومی پایتخت رقم بخورد.

او درباره ضرری که در پی شیوع کرونا به این شرکت وارد شده است با اشاره به کاهش یک میلیون نفری مسافر پس از شیوع کرونا گفت: این نشان دهنده ضرر بسیار بزرگی برای شرکت واحد است، از طرفی هزینه های ضدعفونی و تامین تجهیزات نیز بار اضافه هزینه ای را به این شرکت وارد کرده است. همچنین افزایش پی در پی نرخ ارز در بازار قیمت قطعات و پشتیبانی را به صورت قابل توجهی افزایش داده است و این روزها واقعا کار را برای ما دشوار کرده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=44669
  • 40 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.