تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

7

گزینه‌های نهایی شهرداری تهران!!!

  • کد خبر : 4394
  • 18 آبان 1397 - 16:29

آخوندی بدترین و حناچی بهترین گزینه برای شهرداری تهران خواهند بود. ابراهیم علی پور،  به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، شورای اسلامی شهر تهران در دوره جدید تاکنون همواره خود را به صدر اخبار رسانه ها رسانده و به احتمال قوی این موضوع تا پایان عمر این دوره تشدید هم می شود، اما تجربه […]

شهرداری

آخوندی بدترین و حناچی بهترین گزینه برای شهرداری تهران خواهند بود.

ابراهیم علی پور،  به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، شورای اسلامی شهر تهران در دوره جدید تاکنون همواره خود را به صدر اخبار رسانه ها رسانده و به احتمال قوی این موضوع تا پایان عمر این دوره تشدید هم می شود، اما تجربه دوره های قبل ثابت کرده این وضعیت نه تنها برای شورای شهر خوب نیست، بلکه بسیار مضر و خطرناک است، در واقع علت اصلی این خطر را در گرفتار شدن شورا نشینان بهشت در منازعات سیاسی باید جستجو کرد. چیزی که نه ربطی به کار‌کردهای شورای شهر تهران دارد و نه مورد انتظار مردم است. چرا که شوراها کار کرد سیاسی ندارند و اصلا قرار نیست که آب به آسیاب سیاست بریزند.

آنچه که باعث شده شورای فعلی طعم تلخ سیاست را به مردم بچشاند، حضور نمایندگان چند حزب سیاسی در شورا است که در قالب یک لیست بطور کامل رای اعتماد شهروندان را کسب کردند. البته این پدیده که در موسم انتخابات، احزاب سیاسی، به طور موقت اختلافات خود را کنار گذاشته و یک لیست واحد در ذیل جریان سیاسی می دهند، در نوع خود، امری عجیب و نادر است. منطق آن هرچه باشد، به نفع مردم نیست، چرا که بعد از فروکش کردن طوفان رقابت های انتخاباتی و اتمام فصل رفاقت های سیاسی، نوبت حساب و کتاب فرا می رسد و دو دو تا می شود چهارتا!

به هر تقدیر در حال حاضر، شورای شهر تهران مشغول طی کردن فراز و نشیب های فراوان دوره فعالیت خود است و بایستی به آن کمک کرد تا راه گم نکند و در بیراه های سیاسی از هدف ذاتی خود که مدیریت بهینه امور روزمره شهروندان و شهر تهران است غافل نشود.

 ویژگی شهردار تهران 

شهرداری برای تهران خوب است که ملتزم به اجرای برنامه های مدون بلند مدت شهری باشد، نه اینکه شهرداری تهران را فرصت و محلی برای رسیدن به یک مدل و راهکار مد نظر خود بداند، در گذشته تهران از این موضوع کم ضربه نخورده و بخش زیادی از بدبختی های امروز شهر تهران حاصل این نوع نگاه شهرداران قبلی است.

نکته بعدی به التزام عملی شهردار برای مشارکت واقعی شهروندان در اداره امور شهر باز می گردد. شهردار قرار است با اعضای شورا، بدنه شهرداری، شهروندان و گروه های اجتماعی محلی، سازمان های خدماتی و دولت به عنوان یک نهاد بالا دستی خود کار کند و کارهای شهر تهران را پیش برد، شهرداری که از ضمیر اول شخص مفرد در صحبت های خود استفاده کند و بخواهد با اوامر مولوکانه کارها را انجام دهد، راه به جای نخواهد برد و وضعیت را از اینی که هست بدتر خواهد کرد.

بهترین و بدترین گزینه 

ابتدا باید گفت آیا این ۵ نفر واقعا بهترین هستند؟ من معتقدم، این‌ها بهترین نیستند و اصلا فرآیند انتخاب شدن درست طی نشده است و با استاندارد های لازم فاصله زیادی دارد، اما، کار از کار گذشته است، من فکر می کنم در این میان آقای آخوندی، بدترین شرایط موجود را دارد، اگر انتخاب شود شورای شهر تهران و شهرداری یک روز خوش نخواهند داشت. چرا که ایشان نه با شورا از در تعامل در خواهد آمد و نه با بدنه شهرداری دوست خواهد شد و نه با دولت راه به جای خواهد برد و نه افکار عمومی و رسانه ها دست از سرش برخواهند داشت.

به نظر میرسد که آقای حناچی بهترین انتخاب است. چراکه از جهات مختلف وضعیت خوب تری دارد و مهم تر آنکه چهره ای متخصص شناخته می‌شود که در میان کارکنان شهرداری داری پایگاه مناسبی است، درگیر حواشی سیاسی و رسانه ای نمی شود. بر کار شهرداری تهران تسلط کامل دارد و نهایتا اینکه دارای روحیه مشارکت مردمی و تعامل با شورا و دولت است.برای رقابت نهایی هم فکر می کنم، آقای انصاری رقیب بهتری از دو گزینه دیگر باشد.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=4394
  • 82 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.