تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

8

ممیزی بیشتر در حوزه دفاع مقدس/ رغبت کمتر دست اندکاران

  • کد خبر : 43011
  • 02 مهر 1399 - 13:38
ممیزی بیشتر در حوزه دفاع مقدس/ رغبت کمتر دست اندکاران
تهیه‌کننده فیلم "به رنگ ارغوان" بیان‌کرد: در حوزه دفاع مقدس هم چون مدعیان بیشتر هستند ممیزی‌ها با سختی بیشتری است و میان دست اندرکاران تولید کمتر رغبتی وجود دارد که وارد این حوزه شوند.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر افق تهران، سید جمال ساداتیان، تهیه‌کننده فیلم “به رنگ ارغوان” درخصوص سختی‌های ساخت فیلم دفاع مقدسی به ارائه توضیح پرداخت و اظهار‌کرد: به نظرم به طور کلی فیلم‌های حوزه دفاع مقدس باید به دو دسته تقسیم شوند؛ یکی برای زمانی که جنگ است و بیشتر باید آثاری برای تشویق مردم و حمایت از کسانی که می‌روند تا از کیان کشور دفاع کنند تولید شود.

وی تصریح‌کرد: به هر حال جنگ در هیچ دوره تاریخی اتفاق خوبی نیست و همیشه مذموم بوده است. جنگ هم تخریب فیزیکی دارد و هم روحی و روانی و بسیاری مشکلات را به وجود می آورد؛ از جمله وقتی آدم‌ها سرپرست خانواده یا جوانان خود را از دست می‌دهند، دچار معضلات و مشکلات بسیار زیاد می‌شوند.

به گفته تهیه‌کننده فیلم “به رنگ ارغوان” دست دیگر برای زمانی است که جنگ تمام می‌شود. تصوری که ما در کشورمان برای ساخت فیلم‌های دفاع مقدس داریم این است که گویا هنوز دوران دفاع مقدس و جنگ است و باید فیلم‌های مهیج و بی حاشیه ساخت تا مردم با حُسنهای جنگ آشنا شوند.

ساداتیان در ادامه افزود: این رویکرد برخلاف زمان جنگ، امروزه دیگر کار کردی ندارد، اما الان به دلیل آن که مردم با تخریب‌های جنگ کاملاً آشنا شده‌اند نیاز است که بیشتر به معضلات آن بپردازیم. اما مسئله اینجاست که وقتی شما معضلات جنگ را مطرح می‌کنید دچار ممیزی می‌شویم.

وی ادامه‌داد: در این نوع فیلم‌ها مثل فیلم‌های سیاسی و اجتماعی وقتی معضلی را مطرح می‌کنید با سختی با آن برخورد می‌شود به همین دلیل فیلم‌هایی که ساخته می‌شوند اگر بخواهند حاکمیت را راضی کنند، مردم چندان راضی نیستند و اگر هم رضایت مردم را مورد توجه قرار دهند، حاکمیت را راضی نمی‌کنند پس عطایش را به لقایش می‌بخشند مثل شرایطی که در حال حاضر در حوزه فیلم‌های پلیسی وجود دارد.

ساداتیان در پایان خاطرنشان‌کرد: در حوزه دفاع مقدس هم چون مدعیان بیشتر هستند ممیزی‌ها با سختی بیشتری است و میان دست اندرکاران تولید کمتر رغبتی وجود دارد که وارد این حوزه شوند، مگر اینکه بگویند پولش را یک سازمان یا نهادی می‌دهد، فرامین ذهنی‌شان را هم اعلام می‌کنند تا فیلم براساس آن ساخته می‌شود و آنوقت دیگر اینکه مردم بروند و فیلم را تماشا کنند و فروش خوبی داشته باشد خیلی فرقی نمی‌کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=43011
  • 18 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.