تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها انتقاد از عملکرد شهردار در بی‌توجهی به تکثر سلایق فرهنگی تهران پیش‌بینی وضعیت تورم در ایران شرکای تجاری معدنی در سال ۱۴۰۲ مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ رونق صادرات با حذف ارز نیمایی در صنعت فولاد حذف سازه جدید در عمارت منسوب به فخرالدوله بیماری‌های قلبی از شایع‌ترین علل مرگ‌ در دنیا افزایش کاذب قیمت مسکن در بازار افتتاح بلدیه تا روز تهران کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت تغییر روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت سرنوشت نامعلوم عمارت مسعودیه تهران نامه رسمی فدراسیون فوتبال به AFC برای تغییر مالکیت پرسپولیس و استقلال جزئیات فروش آنلاین میوه در میادین و میوه و تره‌بار تهران شیوه‏‏‌های معدن‌کاری با مسئولیت اجتماعی تغییر سقف برداشت از حساب بانکی افزایش تعطیلی‌ها مخالف تحقق شعار سال بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس تاثیر تحریم‌های تازه بر نفت ایران ۵۸ ‌درصد عرضه شمش فولادی بدون مشتری ریزش دیوار دومین بنای خشتی و گلی ایران تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا ورود ۵۰۰۰ اتوبوس جدید تا پایان سال به تهران آغاز رویداد «ایمنی حمل و نقل» در پایتخت از امروز ضرورت ارائه لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران انتقاد از عملکرد شهرداری در توجه به معماری ایرانی- اسلامی انتقاد از نمای شیشه‌ای ساختمان برخی دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها اعلام زمان شارژ کالابرگ اردیبهشت ماه ابلاغ دستورالعمل واردات ماشین‌آلات معدنی تصویب فوریت طرح برخی معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌های دولتی قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن

9

انحصار در هیچ چیز خوب نیست/ رقابت، ارزش‌ آفرین

  • کد خبر : 42842
  • 31 شهریور 1399 - 12:32
انحصار در هیچ چیز خوب نیست/ رقابت، ارزش‌ آفرین
وزیر نفت بیان‌کرد: انحصار در هیچ چیز خوب نیست، گفت: رقابت، ارزش‌آفرین است.
  1. به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران، بیژن زنگنه، وزیر نفت امروز دوشنبه ۳۱ شهریورماه، در مراسم امضای ۱۳ قرارداد ازدیاد برداشت میادین نفت و گاز با دانشگاه‌ها با اشاره به هفته دفاع مقدس، اظهار‌کرد: جهاد باید در تمام زندگی در جریان باشد و اگر امروز سرپا هستیم به مدد جهادگران گمنامی است که بعد از جنگ فعالیت داشتند، اکنون نیز جنگ جریان دارد، البته جنگ بدون خونریزی است.

وی ضمن تشکراز اساتید و دانشجویان این دانشگاه‌ها، تصریح‌کرد: دانشگاه و صنعت باید با هم کار کنند، آنها لازم و ملزوم هم هستند؛ باید تحمل و صبر و حوصله داشت، زیرا دانشگاه‌ها قلب پیوندی برای نفت هستند و اکنون این پیوند برقرار شده است.

وزیر نفت ادامه داد: ۹ قرارداد قبلی با اجبار امضا شد اما دانشگاهها این‌بار خودشان پیش قدم شدند؛ علاوه بر اینکه افزایش بازیافت و بهبود تولید داریم، دانشگاه و صنعت نفت نیز با هم پیوند خورده است.

در ادامه این مراسم زنگنه به توسعه فناوری در بالادست نفت اشاره کرد و افزود: چهار محور در این زمینه وجود دارد که مهمترین بخش، افزایش ضریب بازیافت است؛ اولین محور از این ۴ رکن، ظرفیت نیروی انسانی متخصص است، اینکار از سال ۷۷ آغاز شد. در طول این سال ها بسیاری از افرادی که بورسیه تحصیلی گرفتند و به خارج رفتند برگشتند و استاد شدند. بدون داشتن نیروی متخصص نمی توان از پژوهش صحبت کرد.

وی با بیان اینکه رکن بعدی پژوهش است، توضیح‌داد: خوشبختانه اکنون وضعیت به سمتی می‌رود که در پژوهش پاسخگو باشد. سرمایه گذاری مورد توجهی در آزمایشگاه‌ها شده است.  ما دانشگاه و پژوهشگاه نفت را نیز تقویت می کنیم، اما انحصار را نمی پذیریم.

وزیر نفت با اشاره به اینکه انحصار در هیچ چیز خوب نیست، گفت: رقابت، ارزش‌آفرین است؛ نکته سوم ظرفیت های حرفه ای است که توسعه پژوهش و فناوری را سامان می‌دهند، امروز اگر شخصی بخواهد کالا یا خدمتی بفروشد باید هر روز کیفیت را بالا ببرد که با پژوهش های توسعه ای محقق می‌شود؛ یکی از بخش های ظرفیت‌های حرفه‌ای، توسعه شرکت های اکتشاف و تولید است.

این مقام مسئول محور چهارم را مدیریت سیستم ها و نظام اجرا دانست و افزود: مدیریت هم فرزند فناوری است و هم می تواند آن را توسعه دهد؛ درهای پژوهشگاه نفت به روی همه محققان باز است و پارک فناوری را فعال می کنیم، صندوق پژوهش و فناوری نیز مشغول کار است.

زنگنه در پایان خاطرنشان‌کرد: همچنین از مراکز نوآوری در کنار دانشگاههاحمایت کرده و سرمایه گذاری می‌کنیم؛ در بخش پایین‌دستی نفت، قراردادهای مهمی انجام شده که نیاز به حمایت دارد تا صاحب لایسنس (دانش فنی) شویم و به فرایندهای تولید در بخش‌های پر مصرف برسیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=42842
  • 43 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.