تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها انتقاد از عملکرد شهردار در بی‌توجهی به تکثر سلایق فرهنگی تهران پیش‌بینی وضعیت تورم در ایران شرکای تجاری معدنی در سال ۱۴۰۲ مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ رونق صادرات با حذف ارز نیمایی در صنعت فولاد حذف سازه جدید در عمارت منسوب به فخرالدوله بیماری‌های قلبی از شایع‌ترین علل مرگ‌ در دنیا افزایش کاذب قیمت مسکن در بازار افتتاح بلدیه تا روز تهران کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت تغییر روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت سرنوشت نامعلوم عمارت مسعودیه تهران نامه رسمی فدراسیون فوتبال به AFC برای تغییر مالکیت پرسپولیس و استقلال جزئیات فروش آنلاین میوه در میادین و میوه و تره‌بار تهران شیوه‏‏‌های معدن‌کاری با مسئولیت اجتماعی تغییر سقف برداشت از حساب بانکی افزایش تعطیلی‌ها مخالف تحقق شعار سال بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس تاثیر تحریم‌های تازه بر نفت ایران ۵۸ ‌درصد عرضه شمش فولادی بدون مشتری ریزش دیوار دومین بنای خشتی و گلی ایران تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا ورود ۵۰۰۰ اتوبوس جدید تا پایان سال به تهران آغاز رویداد «ایمنی حمل و نقل» در پایتخت از امروز ضرورت ارائه لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران انتقاد از عملکرد شهرداری در توجه به معماری ایرانی- اسلامی انتقاد از نمای شیشه‌ای ساختمان برخی دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها اعلام زمان شارژ کالابرگ اردیبهشت ماه ابلاغ دستورالعمل واردات ماشین‌آلات معدنی تصویب فوریت طرح برخی معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌های دولتی قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن

5

راز سر به مُهر سند تحول بنیادین

  • کد خبر : 42693
  • 29 شهریور 1399 - 11:02
راز سر به مُهر سند تحول بنیادین
وزیر اسبق وزارت آموزش و پرورش بیان‌کرد: سند تحول یک راز سربه مُهری است و در سخنرانیها و بخشنامه‌ها واژه‌هایی که در سند آمده است کمتر استفاده می‌شود.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر افق تهران، محمود فرشیدی، وزیر اسبق وزارت آموزش و پرورش درباره دلایل اجرا نشدن سند تحول بنیادین اظهار کرد: آنطور که باید و شاید اهمیت سند تحول درک نشده است؛ آنچه در عمل مسئولان اجرایی است با منویات سند تحول، نگاه بلند امام راحل و فرمایشات رهبری، فاصله زیادی دارد.

وی تصریح‌کرد: معتقدم  آموزش و پرورش یک وزارتخانه نیست و دستگاه تولید انسان است که در وهله اول مسئله همه دولتمردان و مسئولان است و سپس وزیر آموزش و پرورش؛ سیاستهای سند تحول نیز از سوی رهبری به سران سه قوه ابلاغ شده و نه وزیر آموزش و پرورش.

وزیر اسبق وزارت آموزش و پرورش پنج محور ریشه‌ای را پیرامون عدم اجرایی شدن سند تحول بنیادین مطرح و یادآوری‌کرد: ناآگاهی و ناباوری برخی مدیران و کارشناسان محور اول است؛ مدیریت تحول‌خواه ضرورت تحول است؛ محور دوم فقر گفتمان و عدم فرهنگسازی است.

به گفته فرشیدی گویی سند تحول یک راز سربه مُهری است و در سخنرانیها و بخشنامه‌ها واژه‌هایی که در سند آمده است کمتر استفاده می‌شود؛ محور سوم خلاء آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌هاست. محور چهارم آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌های انحرافی است که با سند تحول تقابل دارد و محور پنجم جایگاه حاشیه‌ای سند از نظر اجرا است؛ سند تحول در متن نیست.

وی با بیان اینکه سند ۲۰۳۰ از نهاد بالاتر از وزارت آموزش و از سوی دولت و معاون اول رئیس جمهور ابلاغ و ظرف ۶ ماه عملیاتی شد، افزود: این در حالی است که سند تحول ۹ سال  است مسکوت مانده، کسانی که نسبت به سندتحول آگاهی ندارند یا باور ندارند و یا به چیز بدتری باور دارند دست به دست می‌دهند که سندتحول یا تعطیل و یا تحریف شود.

وزیر اسبق وزارت آموزش و پرورش به برخی مصادیق فقر گفتمانی سندتحول اشاره کرد و افزود: در بخشنامه‌ها و سخنرانی‌ها مفاهیمی چون حقوق شهروندی، برابری جنسیتی ، برابری دختران و پسران و … که همین موارد ۲۰۳۰ هم است مطرح می‌شود اما کلید واژه‌های حیات طیبه، عدالت آموزشی، فطرت و ساحت‌های تربیتی به نحوی که گفتمان سازی آنها در نهایت به مطالبه مردم تبدیل شود کاربرد ندارد.

فرشیدی در ادامه توضیح‌داد: رهبری هم تاکید فرمودند رسانه ملی وظیفه دارد سند تحول را برای جامعه تبیین کند؛ در نظام ما مشکل پیچیده‌ای به وجود بیاید خود بدنه حلش می‌کند، نمونه‌اش را دیدیم که دستورالعمل بازگشایی حضوری ابلاغ شد اما مردم خودشان انتخاب معقول کردند و فرزندشان را به مدرسه نفرستادند؛ به موازاتی که منتظر اقدام از بالا هستیم باید از بدنه جامعه توسط همکاران خوب ما، اولیا و مانند آن نیز حرکتی انجام شود و رسانه ملی هم ورود و سند تحول را تبیین کند.

فرشیدی به دستورالعمل‌های انحرافی اشاره و خاطرنشان‌کرد: اهداف دوره‌های تحصیلی در سال ۷۹ نوشته شده است. این اهداف با نگاه تحولی در سال ۹۷ بازنگری شده است. این کارها به کسانی سپرده شده که از آگاهی لازم برخوردار نیستند و نه تنها باور به سند ندارند بلکه باور به ۲۰۳۰ دارند. نتیجه این شده است که در اهداف بازنگری شده دوره‌های تحصیلی واژه ولایت فقیه حذف شده یا پیشوایان دینی به جای امامان آمده است و به جای اسلام واژه دین آمده است. در فرهنگ غربی بهائیت هم دین است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=42693
  • 26 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.