تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

5

عدم توجه مردم به شایعات مراسم اربعین در کربلا

  • کد خبر : 42676
  • 29 شهریور 1399 - 10:42
عدم توجه مردم به شایعات مراسم اربعین در کربلا
معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور بیان‌کرد: مردم نباید به شایعات توجهی داشته باشند؛ فراخوان‌های صادر شده از نظر ما رسمیت ندارند. حرکت زائرین به سمت مرزهای عراق ممنوع است.

به گزارش سرویس اجتماعی افق تهران، حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور در جلسه ستاد مرکزی اربعین اظهار‌کرد: اهمیت و جان زائرین باعث شده که تا این لحظه مجوزی برای حضور زائرین اربعین از سوی دولت عراق صادر نشده است.

وی تصریح‌کرد: جز رعایت سلامت زائرین بحث‌های دیگر و یا مسائل سیاسی مطرح نیست، از مردم عزیز کشورمان و موکب داران خواهش دارم که به فراخوان‌ها و شایعات توجه نکنند؛ برخی اخبار جعلی در رسانه‌ها و فضای مجازی کشور عراق مطرح شده که با بررسی‌های صورت گرفته فاقد اصالت بوده است.

به گفته معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور برخی از عشایر و دوستانی که با موکب داران ایرانی ارتباط مستقیم دارند از موکب‌داران ایرانی برای حضور در مراسم اربعین دعوت کرده‌اند اما صرف دعوت عشایر و شیوخ عراقی که ارتباط نزدیکی با موکب داران ایرانی دارند کفایت نمی‌کند، چرا که باید مجوز ورود به کشور عراق را دولت این کشور صادر کند.

ذوالفقاری با بیان این مطلب که  اگر دولت عراق مجوزی صادر نکند امکان تردد به این کشور وجود ندارد، توضیح‌داد:  لذا تقاضا دارم مردم عزیز و موکب داران گرامی و همه خدام عزیز حضرت اباعبدالله الحسین (ع) صرفاً به اخبار رسمی که عمئتاً از طریق صدا و سیما و رسانه‌های رسمی توجه کنند.

وی با اشاره به اینکه مردم نباید به شایعات توجهی داشته باشند، افزود: فراخوان‌های صادر شده از نظر ما رسمیت ندارند. حرکت زائرین به سمت مرزهای عراق ممنوع است و خواهش می‌کنم مردم عزیز این کار را نکنند. در مناطق مرزی امکانات لازم وجود ندارد بدلیل اینکه ورود برای مراسم اربعین به کشور عراق نداریم لذا در این سو و آنسوی مرز عراق موکبی نداریم و امکان ارائه خدمات وجود ندارد.

ذوالفقاری در پایان خاطرنشان‌کرد: زائرین اگر به مرز با عراق بروند با ممانعت روبرو می‌شوند. عراقی‌ها هم رسماً اعلام کرده‌اند مرزها را باز نخواهند کرد و زائرین به سمت عراق نروند در غیر اینصورت نیروهای امنیتی و مسلح جلوی آن‌ها را خواهند گرفت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=42676
  • 67 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.