تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها انتقاد از عملکرد شهردار در بی‌توجهی به تکثر سلایق فرهنگی تهران پیش‌بینی وضعیت تورم در ایران شرکای تجاری معدنی در سال ۱۴۰۲ مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ رونق صادرات با حذف ارز نیمایی در صنعت فولاد حذف سازه جدید در عمارت منسوب به فخرالدوله بیماری‌های قلبی از شایع‌ترین علل مرگ‌ در دنیا افزایش کاذب قیمت مسکن در بازار افتتاح بلدیه تا روز تهران کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت تغییر روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت سرنوشت نامعلوم عمارت مسعودیه تهران نامه رسمی فدراسیون فوتبال به AFC برای تغییر مالکیت پرسپولیس و استقلال جزئیات فروش آنلاین میوه در میادین و میوه و تره‌بار تهران شیوه‏‏‌های معدن‌کاری با مسئولیت اجتماعی تغییر سقف برداشت از حساب بانکی افزایش تعطیلی‌ها مخالف تحقق شعار سال بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس تاثیر تحریم‌های تازه بر نفت ایران ۵۸ ‌درصد عرضه شمش فولادی بدون مشتری ریزش دیوار دومین بنای خشتی و گلی ایران تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا ورود ۵۰۰۰ اتوبوس جدید تا پایان سال به تهران آغاز رویداد «ایمنی حمل و نقل» در پایتخت از امروز ضرورت ارائه لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران انتقاد از عملکرد شهرداری در توجه به معماری ایرانی- اسلامی انتقاد از نمای شیشه‌ای ساختمان برخی دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها اعلام زمان شارژ کالابرگ اردیبهشت ماه ابلاغ دستورالعمل واردات ماشین‌آلات معدنی تصویب فوریت طرح برخی معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌های دولتی قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن

6

مخاطب، آخرین پلان تئاتر

  • کد خبر : 42559
  • 27 شهریور 1399 - 11:38
مخاطب، آخرین پلان تئاتر
کارگردان تئاتر بیان‌کرد: مخاطب آخرین پلان تئاتر است، خیلی خوشحالم که تماشاگران‌مان نظرات خود را بیان می‌کنند و پیشنهادهایی داشته‌اند که برایمان محترم است.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر افق تهران، امیر دلفانی، کارگردان تئاتر، که این روزها نمایش “بین یه عالمه ماهی” را روی صحنه برده است، اظهار‌کرد: گروه ما به عنوان اعضایی کوچک از خانواده بزرگ تئاتر لبیک گفتیم و روی صحنه آمدیم.

وی تصریح‌کرد: درست است که شرایط مالی تئاترها خوب نیست و به احتمال خیلی قوی ضرر می‌کنیم ولی حالمان خوب است از اینکه به جای فکر و خیال‌های آزار دهنده داریم تئاتر کار می‌کنیم، خوشحالیم. امیدوارم مخاطب هم با تماشای نمایش ما حالش خوب و فکرش مثبت شود.

کارگردان تئاتر در پاسخ به این پرسش که چه انگیزه‌ای سبب شد در این شرایط دشوار روی صحنه بروید، توضیح داد: حضور یک گروه همدل و همراه؛ چیزی که این روزها خیلی کمتر در تئاتر ایران دیده می‌شود، با اینکه در گذشته گروه‌های خوبی داشتیم. بنابراین صرف از نظر از ماجرای مالی، تئاتر به آشتی مخاطبان نیاز دارد و لازم است به شعله‌ای که این روزها سوسو می‌زند، کمی بدمیم تا روشن‌تر شود.

به گفته دلفانی از طرف دیگر خیلی وقت بود تمرین خود را شروع کرده بودیم و اگر می‌خواستیم منتظر برطرف شدن بیماری بمانیم، معلوم نبود این ویروس کی دست از سر ما برمی‌دارد و تمرین‌مان فرسایشی می‌شد بنابراین به اعضای گروه لبیک گفتیم و به عنوان کوچکترین اعضای خانواده تئاتر افتخار می‌کنیم در مجموعه‌ای حرفه‌ای روی صحنه می‌رویم که در یک سالنش استاد داود دانشور نمایشی دارد و در سالن دیگرش آقای آرش دادگر.

وی مخاطب را آخرین پلان تئاتر خود نامید و افزود: خیلی خوشحالم که تماشاگران‌مان نظرات خود را بیان می‌کنند و پیشنهادهایی داشته‌اند که برایمان محترم است؛ این نمایش را در دیگر شهرها نیز روی صحنه می‌برم؛ دکورمان را طوری ساختیم که امکان اجرای نمایش در دیگر شهرها هم فراهم شود و حتی بتوانیم آن را در فضای بیرونی هم کار کنیم.

این کارگردان درباره رعایت نکات بهداشتی نیز توضیح‌داد: تئاتر شهر خیلی مسئولیت‌پذیرانه با این قضیه برخورد می‌کند، سالن مرتب ضد عفونی می‌شود و تهویه هم همیشه روشن است، هرچند فضای کار را تا حدودی تحت تاثیر قرار می‌دهد. همه تماشاگران در طول اجرا ماسک دارند و با فاصله می‌نشینند. با اینکه صندلی‌های خالی میان آنان دل‌مان را تنگ می‌کند ولی وقتی به تماشاگرمان احساس امنیت می‌دهد، برایمان پذیرفتنی است.

وی با اشاره به شرایط دشوار اجرای تئاتر که حتی پیش از کرونا هم وجود داشته، یادآور‌شد: قبل از کرونا هم اجرای خیلی از سالن‌ها به دلیل نبود تماشاگر، منتفی می‌شد. بنابراین کرونا را با تمام بدی‌هایش به فال نیک می‌گیرم و امیدوارم بعد از آن، تئاتری‌های واقعی باقی بمانند و در قالب یک جمع درجه یک مطالبه‌گر، روی صحنه بیایند.

دلفانی در پایان خاطرنشان‌کرد: همچنانکه امیدواریم در این دوره سخت اگر کار نمی‌کنیم، بیشتر کتاب بخوانیم و بیش از هر چیز به خلق نمایشنامه‌های درخور توجه کنیم چرا که متاسفانه مدتی است نمایشنامه‌های درخشانی نداشته‌ایم و نیازمند متونی هستیم که تئاتر ما را از سطحی بودن نجات دهد تا به جای اجرای نمایشنامه‌های دسته چندم ترجمه‌ای، آثار قابل توجه نویسندگان خودمان را روی صحنه بیاوریم.

گفتنی است، نمایش “بین یه عالمه ماهی”، به نویسندگی، طراحی و کارگردانی امیردلفانی، تهیه‌کنندگی آناهیتا موگویی و بازی خشایار قائد رحمتی، مهدی یگانه، امیر دلفانی و ایمان عبدی هر روز غیر از شنبه‌ها ساعت ۱۹ به مدت زمان ۷۰ دقیقه و قیمت بلیت ۳۵ هزار تومان در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود؛ این نمایش داستان زندگی خانواده‌ای است که به دلیل شایعاتی مبنی بر شروع جنگ تصمیم به مهاجرت می‌گیرند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=42559
  • 56 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.