تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

6

پیوند خانواده با مدرسه پررنگ تر از سال قبل

  • کد خبر : 42534
  • 27 شهریور 1399 - 9:45
پیوند خانواده با مدرسه پررنگ تر از سال قبل
وزیرآموزش و پرروش بیان‌کرد: در سال تحصیلی جدید باید پیوند خانواده با مدرسه و ارتباط مدرسه با خارج از مدرسه بسیار پررنگ‌تر از سال‌های قبل باشد.

به گزارش سرویس اجتماعی افق تهران، محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرروش اظهار‌کرد از آنجایی که اکثر ماموریت‌های وزارت آموزش و پرورش نظیر تشکیل کلاس، فرایند یاددهی و یادگیری دانش آموزان، ارتباط با خانه، خانواده و معلمان و … در درون مدرسه اتفاق می‌افتاده و امسال با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا مجبوریم بخشی از فعالیت‌ها را به صورت حضوری و بخشی دیگر را به صورت غیرحضوری به سرانجام برسانیم می‌توانیم بگوییم که در مقایسه با سال‌های قبل در سالی متفاوت هستیم.

وی تصریح‌کرد: در سال تحصیلی جدید باید پیوند خانواده با مدرسه و ارتباط مدرسه با خارج از مدرسه بسیار پررنگ‌تر از سال‌های قبل باشد. به دلیل شیوع بیماری کرونا جامعه پیرامون ما جامعه‌ای نگران، ملتهب و حساس است و مدیران باید تلاش کنند تا با اطمینان بخشی به خانواده‌ها از حساسیت و نگرانی خانواده و دانش آموزان بکاهند.

به گفته وزیر آموزش و پرورش در شرایطی قرار داریم که نمی‌توانیم تشخیص دهیم در هفته آینده چه اتفاقاتی را در مورد وضعیت بیماری در کشور پیش رو خواهیم داشت، بروز یکباره هر وضعیت بحرانی و متفاوت می‌تواند نگران کننده، اضطراب آور و ترسناک باشد. اوضاعی که تا به حال تجربه نکرده‌ایم و شناخت کامل را در مورد آن نداشته‌ایم می‌تواند برای ما سردرگمی بیاورد و این ویژگی سال تحصیلی جدید است. اما در کنار این جنبه‌های سخت، فرصتی برای ورود به مسائل نو در اختیار ما قرار داده شده است که می‌توانیم در عوض نگرانی، توانمندی‌های خود را بالا ببریم و ظرفیت‌های خود را افزایش دهیم.

حاجی میرزایی هدف برگزاری نشست را تشریح و تبیین سیاست‌های آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید دانست و گفت: جامعه در پایین‌ترین سطح نظام تعلیم و تربیت با معلمان و مدیران مدارس به صورت دائمی در تماس است. اگر مدیران، معلمان و کادر مدارس در جریان سیاست‌های وزارتخانه باشند می‌توانند با خانواده‌ها صحبت کرده و ضمن تبادل نظرات از نگرانی خانواده تا حد زیادی بکاهند.

وی با اشاره به اینکه سیاست شروع سال تحصیلی سیاستی است که جنبه‌های ثابت، قطعی-حتمی و اختیاری دارد، افزود: اولین و برجسته‌ترین اصل در سال تحصیلی جدید این است که هیچ دانش آموزی نباید از آموزش به دور باشد و مسئولیت محروم نماندن دانش آموزان ثبت نام شده بر عهده مدیر مدرسه است. این سیاست دلایل آموزشی، سیاسی، فردی و اجتماعی دارد و یک آزمون بزرگ برای جامعه فرهنگیان کشور است که باید مدیران دقت و نظارت کافی را بکار گیرند تا از آن با موفقیت و سربلندی کامل خارج شویم.

حاجی میرازیی در پایان خاطرنشان‌کرد: برای دانش آموزان دور بودن از تحصیل ممکن است باعث گریز از تحصیل یا در بهترین حالت افت تحصیلی شود. از طرفی وقتی دانش آموزان از مدرسه دور می‌شوند تحرک آنها کمتر شده و این مساله در پیوند اجتماعی، عاطفی و روانی دانش آموز تاثیرگذار است. و مدیران باید در همه حال بر آموزش دانش آموزان نظارت داشته باشند تا سرمایه اجتماعی آموزش و پرورش را ارتقا دهند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=42534
  • 16 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.