تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴ افزایش قیمت مسکن در تهران معرفی جاذبه‌‎های گردشگری تهران در دستور کار شهرداری تهران کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی واگن‌های چینی در تهران به زودی مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس قطع اینترنت برای برگزاری کنکور جزییات جدید از تغییر حقوق کارگران جمع آوری مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی تلاش تولیدکنندگان فولاد ایران برای کاهش تولید تحریم‌ها عامل کاهش مشتریان محصولات فولادی ایران افزایش ۲۰ درصدی مستمری بازنشستگان کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت سرنوشت لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نوشیدنی‌های مفید در میان وعده کودکان ممنوعیت ساخت و ساز در جوار تماشاخانه سنگلج استقلال پرافتخارترین تیم ایران در آسیا مشکل استقلال با مالک جدید پرسپولیس آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها انتقاد از عملکرد شهردار در بی‌توجهی به تکثر سلایق فرهنگی تهران پیش‌بینی وضعیت تورم در ایران شرکای تجاری معدنی در سال ۱۴۰۲ مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ رونق صادرات با حذف ارز نیمایی در صنعت فولاد حذف سازه جدید در عمارت منسوب به فخرالدوله بیماری‌های قلبی از شایع‌ترین علل مرگ‌ در دنیا افزایش کاذب قیمت مسکن در بازار افتتاح بلدیه تا روز تهران کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت تغییر روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت سرنوشت نامعلوم عمارت مسعودیه تهران

3

شهرداری پایتخت رو به پیری/ منشأ قانونی جذب جدید در شهرداری تهران

  • کد خبر : 42518
  • 26 شهریور 1399 - 14:07
شهرداری پایتخت رو به پیری/ منشأ قانونی جذب جدید در شهرداری تهران
مدیرعامل شرکت خدمات اداری شهر بیان‌کرد: شهرداری پایتخت رو به پیری است و برگزاری این آزمون متناسب با قوانین و مصوبات شورای شهر تهران از جمله بند ۲ ماده ۹ برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران و لذا منشا قانونی دارد.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، سید مصطفی قاضی‌زاده هاشمی، مدیرعامل شرکت خدمات اداری شهر وابسته به شهرداری تهران در خصوص اهمیت آزمون جذب دستیاران مدیران ارشد شهری، اظهار‌کرد: آخرین باری که شهرداری تهران اقدام به برگزاری آزمون برای جذب نیروی انسانی کرده است به بیش از ۳۰ سال قبل برمی‌گردد. البته در آزمونی هم که در دهه ۷۰ برای جذب نیرو در شهرداری برگزار شده، جذب به صورت محدود صورت گرفته است. هیچ‌گاه در شهرداری تهران جذب دستیار برای مدیران شهری که بخواهد به صورت عادلانه و بدون هیچ رانتی باشد، صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه طرح جذب دستیار مدیران ارشد شهرداری تهران واکسنی در برابر کرونای مزمن رانت جذب نیرو است، تصریح‌کرد: استفاده حداکثری از ظرفیت جوانان متخصص و افراد علاقمند به حوزه‌های شهری، افزایش بهره‌وری سازمانی و جذب عادلانه، شایسته‌سالارانه و نخبه‌گرایانه در شهرداری از اهداف مهم این آزمون است و همه شهروندان تحصیل‌کرده با رعایت شرایط سنی می‌توانند در آن شرکت کنند.

مدیرعامل شرکت خدمات اداری شهر با اشاره به اینکه میانگین سنی مدیران و کارکنان در شهرداری تهران بالا رفته است، گفت: شهرداری پایتخت رو به پیری است. باید اعلام کنم که در شهرداری تهران در رده سنی زیر ۳۰ سال مدیر نداریم و در رده سنی ۳۰ تا ۳۲ سال فقط ۷ مدیر حضور دارند.

قاضی زاده هاشمی این را هم اضافه کرد که در حال حاضر شهرداری تهران دارای ۶۰ هزار و ۳۹۲ نیروی کارمندی و کارگری رسمی و قراداری است که تنها ۳ هزار و ۸ نفر این نیروها یعنی ۴.۹۸ درصد آنها دارای سن زیر ۳۲ سال هستند. بنابراین نیاز به جوانگرایی داریم.

وی در خصوص اجرای طرح جذب دستیاران مدیران ارشد شهرداری تهران، توضیح‌داد: این موضوع بیانگر این است که اداره کلانشهری مانند تهران با چالش‌های عدیده پیش رو، فقط با کار تخصصی و دانش روز و جوانگرایی و تلفیق آن با تجربه مفید، میسر است. بنابراین شهرداری تهران که در حوزه‌های مختلف تخصصی پسماند، حمل‌ونقل، اجتماعی و … خدمات شبانه‌روزی به شهروندان ارائه می‌دهد باید سازمانی پویا باشد و با جوانگرایی و جذب نیروهای متخصص، خون جدیدی وارد این سازمان بزرگ کنیم.

مدیرعامل شرکت خدمات اداری شهر درباره قوانین و مصوباتی که به این آزمون شأنیت قانونی می‌دهند نیز به همشهری آنلاین، ادامه‌داد: برگزاری این آزمون متناسب با قوانین و مصوبات شورای شهر تهران از جمله بند ۲ ماده ۹ برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران و بند ۵ تبصره ۲۰ بودجه ۹۹ شهرداری و همچنین مصوبه هیات دولت درباره جذب دستیار برای مدیران است. مصوبه شورای شهر تهران به شهرداری تهران اختیار می‌دهد تا به نسبت ۵۰ درصد ظرفیت افرادی که سالانه از شهرداری خارج یا بازنشسته می‌شوند نسبت به جذب نیرو اقدام کند. همچنین دولت در سال‌های ۹۴ و ۹۶ تصویب‌نامه‌هایی دارد که در آنها ضوابط تامین دستیاران دستگاه‌های اجرایی را مشخص کرده است.

قاضی‌زاده هاشمی اذعان‌کرد: البته شهرداری تهران در آزمون جذب دستیاران مدیران ارشد، تصمیم به جذب در سطح سقفی که مصوبه شورای شهر تهران اجازه داده است، ندارد؛ بلکه فقط حدود ۲۰۰ نفر به عنوان دستیاران معاونان شهردار، شهرداران مناطق، مدیران کل، مدیران عامل سازمان‌ها و شرکت‌ها و به طور کلی مدیران استراتژیک شهرداری تهران استخدام می‌شوند.

وی در پاسخ به این سوال که برخی جذب نیروی جدید در شهرداری را مغایر با سیاست چاب کسازی می‌دانند، تاکید‌کرد: دوره فعلی مدیریت شهری، شهرداری تهران را در سال ۹۶ با ۶۹ هزار نیرو تحویل گرفت این درحالیست که آمار نیروی انسانی رسمی و قراردادی شهرداری تهران در حال حاضر کمتر از ۶۱ هزار نیروی انسانی است. با این حال، شهرداری تهران همچنان نیرو زیاد دارد و باید نیروهایش را کم هم بکند و روند کاهش تعداد نیروها در شهرداری تهران در حال اجراست.

قاضی زاده هاشمی در پایان خاطرنشان‌کرد: شهرداری تهران به دنبال این است که تا جای ممکن از نیروهای داخل شهرداری برای پیشبرد امور شهر استفاده کند ولی برای جایگاه‌هایی که حساسیت وجود دارد و لازم است افرادی به کار گرفته شوند که به ساماندهی تصمیم‌سازی مدیران کمک کنند، باید بهترین افراد انتخاب شوند. بنابراین فرآیند آزمون و ارزیابی را برای جذب دستیاران مدیران پیش‌بینی کردیم تا افراد متناسب با رشته تحصیلی و شرایط سنی در این آزمون شرکت کنند و در نهایت برگزیدگان آزمون به کار گرفته شوند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=42518
  • 45 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.