تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها انتقاد از عملکرد شهردار در بی‌توجهی به تکثر سلایق فرهنگی تهران پیش‌بینی وضعیت تورم در ایران شرکای تجاری معدنی در سال ۱۴۰۲ مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ رونق صادرات با حذف ارز نیمایی در صنعت فولاد حذف سازه جدید در عمارت منسوب به فخرالدوله بیماری‌های قلبی از شایع‌ترین علل مرگ‌ در دنیا افزایش کاذب قیمت مسکن در بازار افتتاح بلدیه تا روز تهران کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت تغییر روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت سرنوشت نامعلوم عمارت مسعودیه تهران نامه رسمی فدراسیون فوتبال به AFC برای تغییر مالکیت پرسپولیس و استقلال جزئیات فروش آنلاین میوه در میادین و میوه و تره‌بار تهران شیوه‏‏‌های معدن‌کاری با مسئولیت اجتماعی تغییر سقف برداشت از حساب بانکی افزایش تعطیلی‌ها مخالف تحقق شعار سال بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس تاثیر تحریم‌های تازه بر نفت ایران ۵۸ ‌درصد عرضه شمش فولادی بدون مشتری ریزش دیوار دومین بنای خشتی و گلی ایران تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا ورود ۵۰۰۰ اتوبوس جدید تا پایان سال به تهران آغاز رویداد «ایمنی حمل و نقل» در پایتخت از امروز ضرورت ارائه لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران انتقاد از عملکرد شهرداری در توجه به معماری ایرانی- اسلامی انتقاد از نمای شیشه‌ای ساختمان برخی دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها اعلام زمان شارژ کالابرگ اردیبهشت ماه ابلاغ دستورالعمل واردات ماشین‌آلات معدنی تصویب فوریت طرح برخی معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌های دولتی قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن

8

مکانیسم ماشه متعلق به اعضای برجام

  • کد خبر : 42502
  • 26 شهریور 1399 - 11:15
مکانیسم ماشه متعلق به اعضای برجام
رئیس جمهور بیان‌کرد:همه دنیا می‌دانند مکانسیم ماشه مال آن هایی است که عضو برجام هستند.  کسی که برجام را خائنانه و آنرا بدترین توافق تاریخی آمریکا دانسته، از این برجام خارج شده است.

به گزارش سرویس سیاسی افق تهران، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت اظهار‌کرد: در آستانه چهلمین سالگرد دفاع مقدس و ایثار و فداکاری ملت ایران و رزمندگان اسلام هستیم، به روح پاک همه آن شهیدان درود می فرستیم و نسبت به خانواده‌های معزز آنان سر تعظیم فرود می‌آوریم و برای همه جانبازان شفای عاجل و برای آزادگان سربلندی طلب می‌کنیم.

وی تصریح‌کرد: ملت ما روزهای بسیار سختی را سال ۵۹ پیش روی خود دید و آن توطئه بزرگ بین المللی؛  به ظاهر از سوی ارتش همسایه اما در باطن همه قدرت‌های شرق و غرب برابر ملت ایران توطئه کردند و مردم توانستند مقابل مدرن‌ترین سلاح‌های آنان به پیروزی برسند در حالی که ما در طول ۸ سال دفاع مقدس حتی یک سلاح معمولی متوسط را نتوانستیم خریداری کنیم.

به گفته رئیس جمهور البته برخی اقلام تسلیحاتی را از برخی خریداری کردیم البته بعدش در داخل خودکفا شدیم اما سلاح یا تجهیزاتی کسی به ما نداد. اروپا، آمریکا و  شوروی، شرق و غرب و تقریبا دنیای عرب آن روز همه پشت ظالم و متجاوز رفتند و ملت ما با مقاومت،  صبوری و ایستادگی و برابر این تجاوز دلاورانه ایستاد و به پیروزی رسید.

روحانی این  را هم اضافه‌کرد که امروز هم به اعتقاد من باید به همان حبل متین و ریسمان الهی و مسیر صبر و مقاومت و ایستادگی تمسک بجوییم.  همان طور که مردم در طول این سه سال ۹۷ تا ۹۹ در سخت‌ترین شرایط تحریم مقاومت کردند.  آمریکایی‌ها در پی آن بودند که در این توطئه در نخستین گام ما را به فروپاشی اقتصادی برسانند. آنان فکرشان این بود که در خرداد و تیر به این فروپاشی می رسیم و بعدش دنبال این بودند که ما را در مرداد به سمت فروپاشی اجتماعی ببرند و در پایان فصل پاییز هم ما را به فروپاشی امنیتی برسانند و به تعبیر خودشان در ۲۲ بهمن وارد ایران شوند و بر ملت ایران مسلط شوند یک همچین فکر خام کودکانه در ذهن کاخ سفید بود.

وی ادامه‌داد: آنچه مهم بود ملت ما در تمام این مراحل نگذاشت آنان از لحاظ اقتصادی، سیاسی و اجتماعی و امنیتی به هدف خود برسند. البته مردم ما را در سختی و فشار اقتصادی قرار دادند امروز هم آمریکایی‌ها حدود یک ماه است می خواستند در شورای امنیت سازمان ملل تحریم تسلیحاتی ایران تمدید شود که ناموفق بودند و  شکست خوردند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه آمدند شکست بعدی را تجربه کنند، توضیح‌داد: از مکانیسم ماشه استفاده کنند؛ همه دنیا می‌دانند مکانسیم ماشه مال آن هایی است که عضو برجام هستند.  کسی که برجام را خائنانه و آنرا بدترین توافق تاریخی آمریکا دانسته، از این برجام خارج شده است.

روحانی در پایان خاطرنشان‌کرد: هر چه فحش عالم بوده نثار برجام کرده و دیگران را تشویق کرده که از برجام خارج شوند و برابر قطعنامه شورای امنیت ایستادگی کرده است همچین صلاحیت این کار را ندارد. این پروسه یک ماهه است آمریکا خوشبختانه نتوانست آن را آغاز کند. این از پیروزی‌ها و موفقیت‌های تاریخی ایران است. آمریکا می‌خواهد علیه ملت ایران توطئه کند و نمی‌تواند حتی یک قدم بردارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=42502
  • 34 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.