تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

4

دلخوشی مردم به فوتبال

  • کد خبر : 42422
  • 25 شهریور 1399 - 11:05
دلخوشی مردم به فوتبال
پیشکسوت فوتبال ایران بیان‌کرد: مردم فقط دلخوش به فوتبال و ورزش هستند، در شرایطی که عموم جامعه با مشکلات زیاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... دست و پنجه نرم می‌کند، فقط ورزش برای مردم مانده است.

به گزارش سرویس ورزشی افق تهران، حسین کلانی، پیشکسوت فوتبال ایران درباره اوضاع اخیر فوتبال ایران و به پرسپولیس و حواشی مربوط به نقل‌وانتقالات گفت: خبرها را از طریق فضای مجازی دنبال می‌کنم. حتی دقیقا نمی‌دانم پرسپولیس چه زمانی مسابقه دارد. شنیدم که در ورود به قطر به مشکلاتی مواجه بودند. صحبت کردن ما هم تاثیری در بهبود اوضاع ندارد. حداقل می‌توانیم با انتقاد نکردن آرامش را حفظ کنیم. خوشبختانه باشگاه در تلاش است تا نتیجه خوبی به دست آورد و جوابگوی هواداران باشد.

وی با بیان اینکه مردم فقط دلخوش به فوتبال و ورزش هستند، تصریح‌کرد: در شرایطی که عموم جامعه با مشکلات زیاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و … دست و پنجه نرم می‌کند، فقط ورزش برای مردم مانده است. به هر حال تنها عاملی که مردم را خوش می‌کند فوتبال است و ورزش است که در این بین برخی‌ها با ایجاد حواشی جلوی آن را می‌گیرند.

پیشکسوت فوتبال ایران درباره تصویب قانونی مبنی بر منع جذب مربی و بازیکن جدید در فوتبال ایران نیز توضیح‌داد: سال‌های سال است که با جذب خارجی‌ها مخالف هستم و برای این موضوع دلیل هم دارم. بارها گفته‌ام که مربیان خارجی به درد ما نمی‌خورند. آن‌ها شرایط فرهنگی و ارتباطی ما ایرانی‌ها را درک نمی‌کنند. ممکن است از نظر فنی بهتر باشند اما ما افراد با استعدادی داریم که اگر در دوره‌های مربیگری در خارج از کشور شرکت کنند، اگر بهتر هم نشوند، بدتر از خارجی‌های شاغل در ایران نخواهند شد.

به گفته کلانی مربیانی مانند فرگوسن و سایر مربیان بزرگ جهان هم نمی‌توانند از نظر فرهنگی و کلامی با بازیکنان ایرانی ارتباط بگیرند و احساسات خود را ردوبدل کنند؛ مربی خارجی به درد ما نمی‌خورد. ما در عوض باید مدرس خارجی بیاوریم و دانش او برای ارتقای سطح فنی خودمان استفاده کنیم. این کار را هم باید از رده پایه آغاز کنیم که بازیکنان ما از سنین کودکی آموزش بگیرند. یک مربی یا مدرس نمی‌تواند بازیکنی را که رشد کرده و در سطح حرفه‌ای قرار دارد از نظر تکنیکی متحول کند بلکه فقط می‌تواند در کارهای دسته جمعی تغییراتی ایجاد کند.

وی به انتقاد از بازیکنان خارجی شاغل در ایران هم پرداخت و افزود: ما تا به حال خارجی‌های خوبی را وارد نکردیم چرا که بازیکن خارجی خوب مبالغ هنگفت می‌خواهد. ما چند بازیکن خارجی دسته پایین را به ایران آوردیم که مشتری نداشتند و با یکی، دو جرقه کوچک، آن‌ها را ستایش کردیم. ما در ایران استعدادهای خوبی در شمال و جنوب کشور داریم. مازندران، گیلان و خوزستان مهد فوتبال و منبع بهترین استعدادها هستند. بازیکن دست چندم خارجی انگشت کوچک استعدادهای ایرانی نمی‌شود. ما این بازیکنان را می‌آوریم، استفاده نمی‌کنیم و در عوض آن‌ها در مراجعه بین‌المللی هزار مشکل و شکایت برای ما درست می‌کنند و آبروی ما را می‌برند؛ ما نیاز به آرامش داریم تا این دوران عبور کنیم. هر چیزی که ایجاد جنجال کند، به درد ما نمی‌خورد. مطمئن باشید پشت پرده جذب خارجی‌ها مسائلی هست که ما خبر نداریم اما به نفع کسانی است که تاکید دارند خارجی‌ها وارد ایران شوند.

کلانی در پایان به انتقاد از کسانی پرداخت که مدام دستمزد خود در دهه پنجاه و شصت را با فوتبالیست‌های کنونی مقایسه می‌کنند پرداخت و خاطرنشان‌کرد: برخی مدام می‌گویند ما در گذشته پول نمی‌گرفتیم اما الان فلان مقدار پرداخت می‌شود. دنیا عوض شده و طبیعتا شرایط اقتصادی و اجتماعی همه دستخوش تغییراتی شده است. ورزش هم به سمت و سوی دیگری رفته و دیگر خبری از برگزاری المپیک با شرایط آماتوری نیست. الان حرفه‌ای‌ها حرف اول را می‌زنند. در گذشته ورزش می‌کردیم که در شغل اول خودمان موفق شویم و از آن لذت می‌بردیم. این قهرمانی‌ها در گذشته آلترناتیوی برای موفقیت در شغل و حرفه اصلی بود و در واقع احترامی به دست می‌آوردیم. در آن مقطع ورزشکار در طول هفته نهایتا سه- چهار ساعت تمرین می‌کرد و در آخر هفته هم مسابقه‌ای برگزار می‌کردیم. در طول فصل ۳۰ بازی هم انجام نمی‌دادیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=42422
  • 19 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.