تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

7

واکنش‌های ایران شعاری و پوپولیستی نباشد

  • کد خبر : 42417
  • 25 شهریور 1399 - 10:47
واکنش‌های ایران شعاری و پوپولیستی نباشد
کارشناس مسائل آمریکا بیان‌کرد: در برابر اقدامات خصمانه دولت کنونی آمریکا علیه ایران باید از رفتارهای احساسی، هیجانی، شعاری، پوپولیستی، غیرتخصصی و غیرعلمی دوری کنیم.

به گزارش سرویس سیاسی افق تهران، مهدی ذاکریان، کارشناس مسائل آمریکا در خصوص بایدها و نبایدهای سیاست خارجی ایران تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اظهار‌کرد: مهمترین کاری که باید از سوی ایران انجام شود، احترام به خواست و اراده مردم است. وحدت، انسجام و همبستگی ملی اهمیت بسیار زیادی دارد و هر چقدر مجموعه‌های حاکمیتی به مردم احترام بیشتری بگذارند، جایگاه و احترام به ایران هم در جامعه بین‌المللی بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه یک دلیل انزوای سیاسی آمریکا در عرصه بین‌المللی، عدم احترام به خواست و نظر ملت آمریکا از سوی دولت ترامپ است، تصریح‌کرد: ترامپ رئیس‌جمهوری بوده که نشان داده که خواست و نظر دیگران برایش اهمیت چندانی نداشته و تنها به خواست و اراده خود توجه دارد.  از سوی دیگر، عدم احترام او به هنجارها و ارزش‌های بین‌المللی موجب شده، کشورها آمریکا راشریک مطمئنی برای خود ندانند.

به گفته این کارشناس مسائل آمریکا در مقابل توطئه‌ها، بدطینتی‌ها و اعمال خصمانه‌ای که تندروها و تیم ترامپ علیه ایران می‌خواهند در ۵۰ روز باقی مانده، دنبال کرده و ضربه‌شان را به ایران وارد کنند، مهمترین کاری که باید انجام شود آن است که بهانه‌ای به دیگران ندهیم.

ذاکریان اقدام مبتنی بر خرد، یافته‌های علمی و پژوهش‌های تخصصی در حوزه سیاست خارجی را ضروری دانست و افزود: در برابر اقدامات خصمانه دولت کنونی آمریکا علیه ایران باید از رفتارهای احساسی، هیجانی، شعاری، پوپولیستی، غیرتخصصی و غیرعلمی دوری کنیم. این سخن به معنای آن است که واکنش ایران در برابر اقدامات آمریکا باید عقلایی، منطقی، مبتنی بر اصول و روابط بین‌المللی و مبتنی بر کار کارشناسی و حساب شده باشد.

وی با بیان اینکه ۵۰ روز آینده شاید حساس‌ترین برهه در عرصه سیاست خارجی ایران باشد، توضیح‌داد: سیاست‌های ایران تاکنون در ناکارامدی سیاست‌های دولت آمریکا علیه ایران موثر بوده و توانسته یک اجماع جهانی علیه ترامپ و دولتش ایجاد کند. این اجماع ایجاد شده علیه آمریکا نباید آسیب دیده و شکسته شود ولو آنکه کاخ سفید اسنپ بک را به شکل یکجانبه اجرا کند.

این استاد حقوق و روابط بین‌المللی دانشگاه با اشاره به تلاش آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ایران ادامه‌داد: در حالی که تمامی کشورها معتقدند ایالات متحده حق ورود و اظهارنظر و انجام اقدامی در مورد توافق هسته‌ای را ندارد، اجرای اسنپ بک از سوی آمریکا مورد تقبیح جهانی قرار گرفته و زمینه‌ساز انتقاد و انزوای هرچه بیشتر این کشور در عرصه بین‌المللی خواهد شد.

ذاکریان در پایان خاطرنشان‌کرد: مهم است تمامی ارکان حاکمیت و نه فقط دولت، پنج مولفه امنیت، آزادی، نظم، عدالت و رفاه شهروندان احترام بگذارند و اقدامی انجام ندهند که این برداشت در عرصه بین‌المللی شکل بگیرد که این پنج مولفه در ایران در حال تضعیف است؛ ایران باید از ورود به موضوعاتی که موجب جنجال یا حاشیه در عرصه بین‌المللی می‌شود، اجتناب کرده و بهانه‌ به دیگران از جمله آمریکا و اسرائیل ندهد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=42417
  • 33 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.