تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

16

گزارشی از عیدانه تلویزیون

  • کد خبر : 424
  • 24 خرداد 1397 - 10:05
گزارشی از عیدانه تلویزیون

شبکه‌های سیما به مناسبت عید سعید فطر، ویژه‌برنامه‌هایی را برای پخش در نظر گرفته‌اند که «کلاه قرمزی» و «ماه عسل» از جمله این ویژه‌برنامه‌ها هستند. به گزارش سرویس فرهنگی هنری افق تهران، شبکه‌های یک، دو، سه، چهار، پنج، سلامت و مستند برنامه‌هایی را به مناسبت عید سعید فطر به روی آنتن خواهند برد. شبکه یک […]

شبکه‌های سیما به مناسبت عید سعید فطر، ویژه‌برنامه‌هایی را برای پخش در نظر گرفته‌اند که «کلاه قرمزی» و «ماه عسل» از جمله این ویژه‌برنامه‌ها هستند.

به گزارش سرویس فرهنگی هنری افق تهران، شبکه‌های یک، دو، سه، چهار، پنج، سلامت و مستند برنامه‌هایی را به مناسبت عید سعید فطر به روی آنتن خواهند برد.

شبکه یک سیما

ویژه برنامه سحر «ماه خدا» که در طول ماه مبارک رمضان از شبکه یک سیما پخش می‌شد به مناسبت عید سعید فطر از ساعت ۳:۲۰ دقیقه تا ۶:۲۰ دقیقه صبح به روی آنتن می‌رود.

این شبکه همچنین نماز عید سعید فطر را زنده پخش می کند که عنوان شده با ۱۱ دوربین پوشش داده می‌شود.

شبکه دو سیما

شبکه دو سیما برنامه‌های «آئینه خانه»، «خوان نیاز» و دو قسمت جدید از مجموعه «کلاه قرمزی» را برای مخاطبان تدارک دیده است.

«آئینه خانه» کاری از گروه خانواده است که با حضور حجت الاسلام شهاب مرادی و به تهیه‌کنندگی سعید ستودگان جمعه و شنبه ( ۲۵ و ۲۶ خرداد ) ساعت ۱۱ روانه آنتن خواهد شد.

همچنین اختتامیه برنامه «مکث» کاری از گروه کودک و نوجوان است که ساعت ۱۵:۱۵ روز شنبه (۲۶ خرداد) برای پخش از این شبکه در نظر گرفته شده است. در این قسمت از برنامه ضمن معرفی گروه‌های شرکت کننده و مروری بر روند برنامه از ابتدا تا کنون؛ گروه برگزیده شناخته و تقدیر می‌شود.

دو قسمت جدید از مجموعه «کلاه قرمزی» هم روزهای جمعه و شنبه ( ۲۵ و ۲۶ خرداد) ساعت ۱۲ به روی آنتن می‌رود و تکرار این مجموعه نیز در همان روز ساعت ۱۷ خواهد بود.

برنامه سحرگاهی «خوان نیاز» در لحظات ملکوتی قبل و بعد از اذان صبح به مناسبت عید سعید فطر پنجشنبه (۲۴ خرداد ماه) پخش خواهد شد. همچنین از همین گروه برنامه‌ساز ویژه برنامه‌ای برای ساعت ۲۳:۳۰ روز جمعه تدارک دیده شده که به صورت زنده روانه آنتن می‌شود.

سخنرانی‌های ویژه عید فطر، گلچین برنامه ماه مهربانی، بهترین شو، با ما بیا و … از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده به مناسبت عید فطر است.

شبکه سه سیما

آخرین قسمت «ماه عسل» در روز عید سعید فطر با اجرا و تهیه کنندگی احسان علیخانی جمعه (۲۵ خرداد ماه) از ساعت ۱۲ و به مدت چهار ساعت ادامه خواهد داشت.

این ویژه برنامه جشنی از مهمانان «ماه عسل» برگزار می‌کند و دعوت‌شدگان منتخبی از بهترین مهمانان «ماه عسل» در سال جاری هستند که به انتخاب مردم و براساس نظرسنجی صورت گرفته، انتخاب شده‌اند و قصه‌هایشان و ماجراهایی که پس از حضور در برنامه پشت سر گذاشته‌اند را مرور خواهند کرد .

همچنین از بخش‌های دیگر این ویژه برنامه، معرفی برگزیدگان نهایی مسابقه «قهرمان من» است. از میان بیست هزار فیلم ارسالی از ابتدای ماه مبارک رمضان به برنامه «ماه عسل»، بیست و هشت فیلم به بخش مسابقه راه یافتند و تاکنون چهار فیلم با انتخاب مردمی به مرحله نیمه نهایی صعود کرده‌اند.

شبکه چهار سیما

ویژه برنامه «عقیق» در روز ۲۶ خرداد به مدت هشت ساعت از شبکه چهار سیما به روی آنتن می‌رود.

این برنامه در روز شنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۸ عصر با اجرای مهسا ملک مرزبان به روی آنتن می‌رود و در فواصل بین برنامه‌های شبکه، به معرفی کتاب و خوانش شعر می‌پردازد.  همچنین در بخش اصلی این ویژه برنامه که از ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۴:۳۰ آغاز می‌شود مهمانانی از جمله حسن فدائیان، خواننده حضور دارند.

پخش پشت صحنه‌های ویژه برنامه‌های رمضانی شبکه چهار سیما از جمله مهمانخانه، گستره شریعت، نغمه‌های آسمانی و سی سریال و نیز گزارش‌های مردمی از دیگر آیتم های این ویژه برنامه است.

همچنین در ویژه برنامه «عقیق» در ارتباط زنده با مراکز استان مخاطبان در جریان حال و هوای عید در سایر استان‌های کشور قرار خواهند گرفت.

شبکه پنج سیما

«جشن رمضان»، «تا جزیره» و «شب فیروزه‌ای» از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده شبکه پنج سیما به مناسبت عید سعید فطر است.

برنامه «جشن رمضان» در آخرین شب ماه رمضان با یک برنامه شاد و جذاب  و آیتم‌هایی مانند نمایش مراسم ازدواج آسمانی، اجرای موسیقی زنده، دعوت و حضور هنرمندان و چهره ها و… پخش خواهد شد.

این برنامه همانند سال‌های گذشته در راستای حمایت و توانمند سازی افراد نیازمند تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و دیگر همنوعان تولید شده است و دارای دو بخش استیجی و بازارچه است. دعوت از افراد خیر و چهره‌های فرهنگی، هنری و ورزشی به عنوان مهمان برنامه و پخش مستندهای مختلف از دیگر آیتم‌های این برنامه است.

برنامه جشن رمضان کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج به تهیه کنندگی محمد قنبری ساعت ۲۱:۳۰ از سالن سرپوشیده بوستان گفتگو بر روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود و اجرای آن را  هیراد حاتمی و ابوالفضل آقاخانی برعهده دارند.

«تا جزیره» به تهیه‌کنندگی علیرضا عاصم یوسفی و اجرای علی معصومی به صورت زنده پنج شنبه (۲۴ خرداد ماه) حوالی ساعت ۲۳  از جزیره کیش پخش می‌شود.

گفت‌وگو و دعوت از هنرمندان، معرفی جاذبه گردشگری جزیره کیش و…. از بخش‌های این برنامه است.

«شب فیروزه ای»  شنبه (۲۶ خردادماه) در  مجموعه تاریخی طاق بستان استان کرمانشاه از شبکه پنج سیما روانه آنتن می‌شود. این برنامه به تهیه‌کنندگی غلامرضا حیدری و با همکاری سیما کرمانشاه ساعت ۲۱ از شبکه‌های پنج و استانی کرمانشاه پخش می‌شود.

شبکه سلامت

برنامه «همین امشب» به صورت زنده ساعت ۲۰ روی آنتن شبکه سلامت می‌رود که مهمانانی از عرصه‌های مختلف را به برنامه خود دعوت کرده است.

پرفسور هنری از آداب و رسوم عید و دکتر یکتایی از سلامت اجتماعی برای مخاطبان می‌گویند و همچنین در این برنامه کلیپ‌ها، میان برنامه‌ها و وله‌هایی با موضوع عید پخش خواهد شد.

این برنامه از یک شاعر آیینی و خواننده برای حضور در برنامه نیز دعوت کرده است.

شبکه مستند

شبکه مستند به مناسبت عید سعید فطر مستندهایی مانند «تندیر نون»، «ذائقه ایرانی»، «فطر تاجیکان»، «قزل شیر»، «خنیاگر عاشق»، «عروس بوکان» و «داستان پیروزی ژرمن‌ها» را پخش خواهد کرد.

«تندیر نون» به کارگردانی مهدی رجبیان جمعه (۲۵ خرداد) ساعت ۹ پخش می‌شود که در این مستند طرز تهیه نان تنور محلی «تندیر نون» به تصویر کشیده است.

برنامه «ذائقه ایرانی»  با حضور کارشناسان تغذیه، پزشکان و کارشناسان آشپزی غذاهایی که مردم ایران بیشتر مصرف می‌کنند را بررسی خواهد کرد. این اثر که در خانه مستند انقلاب اسلامی تهیه‌شده سعی دارد با آمارگیری‌های تخصصی ذائقه ایرانی‌ها را موشکافی کند.

این مستند به تهیه‌کنندگی مهدی مطهر و کارگردانی نیما انیسی جمعه ساعت ۱۹ از شبکه مستند پخش و تکرار آن شنبه ساعت ۱۰ خواهد بود.

«فطر تاجیکان» ساخته مهدی بمانی هم جمعه (۲۵ خرداد) ساعت ۱۲ روی آنتن می‌رود. این مستند مراسم عید فطر و روزه در ایام ماه مبارک رمضان در تاجیکستان را به تصویر کشیده است.

«قزل شیر» به کارگردانی جمشید مجددی یک مستند محیط‌زیستی است که جمعه ۲۵ خرداد ساعت ۱۴ روی آنتن می‌رود. این اثر ساختاری جستجوگرانه و کشف و شهودی دارد و به موضوع محیط‌زیست به‌ویژه ببر هیرکانی یا ایرانی می‌پردازد.

این مستند در ارتباط با تلاش مربی یک باغ وحش برای تربیت و بازگردان یک قلاده ببر به حیات‌وحش است. قزل شیر اصطلاح جالبی است که بومیان شمال ایران برای ببر ایرانی به کار می‌برند.

مستند «خنیاگر عاشق» به کارگردانی بهروز سبط، رسول پرتره، محمدرضا اسحاقی گرجی، بخشی از زندگی استاد محمدرضا اسحاقی، آخرین بازمانده خنیاگران (راویان داستان‌ها و افسانه‌های منظوم) را به تصویر می‌کشد. «خنیاگر عاشق» جمعه (۲۵ خرداد) ساعت ۱۵:۳۰ روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

«عروس بوکان» به تهیه‌کنندگی فتح‌الله امیری و به کارگردانی و تصویربرداری نیما عسگری، زندگی پرنده نادر میش‌مرغ را در دشت حمامیان بوکان به‌عنوان آخرین زیستگاه این‌گونه حیاتی به تصویر کشیده است.

این مستند به بررسی زندگی رو به انقراض یکی از زیباترین و بزرگ‌ترین پرندگان خشکی زی و دشت زی ایران می‌پردازد. میش‌مرغ پرنده‌ای نادر است که زمانی در دشت‌های سرسبز و سردسیری همدان، کردستان، خراسان، کرمانشاه، بناب، ارومیه، مهاباد و… می‌زیسته اما امروزه به دلیل تخریب زیستگاه‌ها، محدوده پراکنش آن به شهرستان بوکان، در استان آذربایجان غربی محدودشده و آمارها نشان می‌دهند که ۳۰ تا ۴۰ عدد از این پرنده باقی‌مانده و این تعداد روند نزولی دارد.

مستند «عروس بوکان» که در شبکه مستند سیما تولیدشده است، شنبه (۲۶ خرداد) ساعت ۱۴ پخش خواهد شد.

«داستان پیروزی ژرمن‌ها» مستندی خارجی است که شنبه (۲۶ خرداد) ساعت ۱۱ پخش می‌شود. این فیلم، مستندی دیدنی از تیم ملی فوتبال آلمان است که در جریان جام جهانی۲۰۱۴ باوجود تمام ستاره‌هایش توانست خود را به‌عنوان بهترین تیم دنیا معرفی کند.

این مستند حاشیه، تمرینات، جشن‌ها و دشواری‌هایی که این تیم برای رسیدن به این مقام متحمل شده است را به تصویر می‌کشد.

انتهای پیام

/ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=424
  • 40 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.