اخبار داغ

تداوم همکاری اتوبوسرانی با ستاد گردشگری در سال جدید رشد ۶۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده تهران افزایش قیمت میوه در بازار جدول قیمت روز خودروهای داخلی در بازار تعارض طرح جمع‌آوری دست فروشان در پایتخت درخواست لغو تصویب‌نامه تخصیص سهام عدالت به جاماندگان برنامه هفتم توسعه بستر مناسبی برای تغییرات اساسی در مدیریت اقتصادی رشد ۱۵ هزار واحدی شاخص بورس تمدید مهلت پرداخت وام ودیعه مسکن اعلام قیمت جدید طلای ۱۸ عیار در بازار اعلام زمان اتمام ثبت نام خودرو تهران نیازمند تاسیس سازمان گردشگری انتقاد شورا از عدم پیشرفت هوشمندسازی شهرداری تهران تغییر رویکرد اداره شهر، مهمترین اقدام در شهرداری کاهش محسوس دمای تهران از ۱۱ تا ۱۳ فروردین اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی گامی برای مهار تورم و حمایت از تولید افزایش ۲۰ هزار واحدی شاخص بورس تهران ابلاغ اختصاص سهام عدالت به جاماندگان استقرار نظام جامع بودجه‌ریزی مشارکتی در محلات پایتخت ورود اولین گروه اتوبوس‌های جدید به پایتخت

1

ساخت خط ۱۰ مترو، نیازمند منابع مالی غیرنقدی

  • کد خبر : 41699
  • ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
ساخت خط ۱۰ مترو، نیازمند منابع مالی غیرنقدی
مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) بیان‌کرد: منابع مالی پیشین برای تکمیل خطوط قبلی استفاده خواهد شد و برای ساخت خط ۱۰ مترو، نیاز به منابع نقدی و به خصوص غیرنقدی است.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، علی امام، مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) ، در خصوص جزئیات خط ۱۰ مترو تهران به ارائه توضیح پرداخت و اظهار‌کرد: خط ۱۰ مترو تهران به طول ۴۳ کیلومتر و ۳۵ ایستگاه، روز سه شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ از نمایشگاه بین المللی تهران کلنگ زنی خواهد شد.

وی تصریح‌کرد: خط ۱۰ مترو تهران از محدوده تهرانپارس (منطقه ۴) آغاز و از مناطق یک، ۳، ۲ و ۵ عبور می‌کند و درنهایت به وردآورد (منطقه ۲۲) ختم می‌شود؛ طرح جامع حمل و نقل ریلی شهر تهران در اواخر بهمن ۱۳۹۸ توسط شورای عالی ترافیک، تصویب شد.
مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) تصریح‌کرد: خط ۱۰ مترو تهران جزو چهار خط جدید طرح جامع حمل و نقل ریلی شهر تهران است. مناقصه انتخاب مشاور در اواخر سال گذشته برگزار شد و درنهایت اوایل امسال مشاور طرح جامع حمل و نقل ریلی شهر تهران تعیین شد و فعالیت خود را آغاز کرد.
امام ادامه داد: خط ۱۰ مترو تهران شامل پنج مرحله اجرایی است؛ مرحله اول ساخت مترو از محدوده نمایشگاه بین المللی تا محدوده کوهسار است. خط ۱۰ مترو تهران به روش TOD یا توسعه حمل و نقل محور ساخته می‌شود.
وی درباره تأمین منابع مالی ساخت این خط، گفت: منابع مالی پیشین برای تکمیل خطوط قبلی استفاده خواهد شد و برای ساخت هر خط جدید نیاز به منابع نقدی و به خصوص غیرنقدی است. این منابع غیرنقدی شامل املاک، زمین، مجتمع ایستگاهی، سرمایه گذاری بخش خصوصی و … است که تأمین این موارد برای ساخت خط ۱۰ مترو تهران درحال انجام است.
امام در پاسخ به این پرسش که چه تعداد دستگاه حفاری تونل برای ساخت خط ۱۰ مترو تهران وجود دارد، خاطرنشان‌کرد: درحال حاضر دو دستگاه TBM یا حفاری تونل در شهر تهران آزاد است و دو دستگاه دیگر در سال ۱۴۰۰ آزاد خواهد شد. چهار دستگاه حفار تونل در سال آینده می‌توانند برای ساخت خط ۱۰ مترو و دیگر خطوط جدید مورد استفاه قرار گیرند.
انتهای پیام/
لینک کوتاه : http://ofoghtehran.ir/?p=41699

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی