تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

5

همدلی، رمز موفقیت در بحران های غیرمترقبه

  • کد خبر : 41381
  • 11 شهریور 1399 - 13:15
همدلی، رمز موفقیت در بحران های غیرمترقبه
فرمانده یگان ویژه تهران بزرگ بیان‌کرد: رمز موفقیت در برابر بحران های غیر مترقبه را اتحاد و همدلی است.

به گزارش سرویس اجتماعی افق تهران، رضا کرمی محمدی، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، در دیدار با فرمانده یگان ویژه تهران بزرگ که در محل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران انجام شد، اظهار‌کرد: احتمال وقوع زلزله در تهران همیشه وجود دارد، از طرف دیگر با توجه به جمعیت ثابت تهران و جمعیت شناوری که از اطراف به تهران می آیند با فرهنگ های متفاوتی روبه رو هستیم. بنابراین در زمان بحران مسائل امنیت جانی و مالی شهروندان بسیار حائز اهمیت است که از هم اکنون نیازمند برنامه ریزی های لازم در مورد آن هستیم.

وی در خصوص زمینه های همکاری با یگان ویژه تصریح‌کرد: علاوه بر تامین امنیت، همچنین در صورت وقوع بحران های طبیعی نیازمند امداد رسانی سریع هستیم و بازگشایی مسیرهای امدادی در این شرایط بسیار حائز اهمیت است. باید در زمان عادی با تمرین و ممارست نحوه مشارکت با سازمان های مختلف و نحوه برخورد با مردم برنامه ریزی و تمرین شود، زیرا ممکن است بلافاصله بعد از زلزله با بحران های اجتماعی روبرو شویم.

به گفته رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران قبل از تصویب قانون جدید مدیریت بحران، شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران مسئول ایجاد هماهنگی بین سازمان های تخصصی بود که با قانون جدید مدیریت بحران و حذف شورای هماهنگی، موضوع ایجاد هماهنگی مشخص نیست. کار شورای هماهنگی این بود که بدانیم به چه برنامه ها و چه امکاناتی نیاز داریم.

کرمی محمدی، با تاکید بر ایجاد هماهنگی های لازم در زمان وقوع زلزله و بعد از زلزله با سازمان های مختلف، یادآور‌شد: در همین خصوص برگزاری یک مانور سراسری زلزله در کل کشور با همکاری تمامی سازمان ها و با مشارکت مردم ضروری است تا با انجام شبیه سازی شرایط وقوع بحران بتوانیم مشخص کنیم چه میزان آمادگی داریم و چه امکاناتی مورد نیاز است.

سردار امجدیان، فرمانده یگان ویژه تهران بزرگ نیز در این دیدار با استقبال از پیشنهاد برگزاری مانور مشترک سراسری اظهار‌کرد: برای رسیدن به گفتمان مشترک و استفاده از تجهیزات و نحوه امداد رسانی در بحران ها از برگزاری رزمایش و مانورهای سراسری استقبال و همکاری خواهیم کرد. ضمن اینکه باید در این زمینه دستورالعمل های لازم تهیه شود.

وی تصریح‌کرد: ظرفیت های خوبی برای برنامه ریزی در حوزه آمادگی در برابر سوانح وجود دارد. در حوزه های مردم یاری مانند کمک رسانی به مردم در زمان بحران از جمله برف یا سیل می توان همکاری کرد. ما در شرایط سخت سیل پل دختر در کنار مردم بودیم و سعی کردیم از ایجاد بحران های ثانویه مانند سرقت اموال مردم جلوگیری شود.

سردار امجدیان در پایان رمز موفقیت در برابر بحران های غیر مترقبه را اتحاد و همدلی دانست و افزود: ایجاد اتحاد و همدلی در مدیریت بحران اصل بسیار مهمی است و می‌توان با اتحاد و همدلی بین نیروها و مردم موفقیت های خوبی در کمک رسانی در حوادث غیر مترقبه به دست آورد.

لازم به ذکر است، سردار امجدیان در بازدید از مرکز فرماندهی مدیریت بحران تهران ضمن آشنایی با فعالیت‌های این مجموعه در رصد و پایش حوادث و سوانح، طرح ها و همچنین برنامه های حوزه پیشگیری و کاهش خطرپذیری در جریان کم و کیف عملکرد سامانه های هشدار سریع زلزله، تخمین خسارت، هواشناسی و هشدار سیل قرار گرفت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=41381
  • 52 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.