تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی واگن‌های چینی در تهران به زودی مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس قطع اینترنت برای برگزاری کنکور جزییات جدید از تغییر حقوق کارگران جمع آوری مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی تلاش تولیدکنندگان فولاد ایران برای کاهش تولید تحریم‌ها عامل کاهش مشتریان محصولات فولادی ایران افزایش ۲۰ درصدی مستمری بازنشستگان کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت سرنوشت لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نوشیدنی‌های مفید در میان وعده کودکان ممنوعیت ساخت و ساز در جوار تماشاخانه سنگلج آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها انتقاد از عملکرد شهردار در بی‌توجهی به تکثر سلایق فرهنگی تهران پیش‌بینی وضعیت تورم در ایران شرکای تجاری معدنی در سال ۱۴۰۲ مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ رونق صادرات با حذف ارز نیمایی در صنعت فولاد حذف سازه جدید در عمارت منسوب به فخرالدوله بیماری‌های قلبی از شایع‌ترین علل مرگ‌ در دنیا افزایش کاذب قیمت مسکن در بازار افتتاح بلدیه تا روز تهران کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت تغییر روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت سرنوشت نامعلوم عمارت مسعودیه تهران نامه رسمی فدراسیون فوتبال به AFC برای تغییر مالکیت پرسپولیس و استقلال جزئیات فروش آنلاین میوه در میادین و میوه و تره‌بار تهران شیوه‏‏‌های معدن‌کاری با مسئولیت اجتماعی تغییر سقف برداشت از حساب بانکی افزایش تعطیلی‌ها مخالف تحقق شعار سال بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس

7

حرکت بر روی لبه دانش و فناوری

  • کد خبر : 40939
  • 03 شهریور 1399 - 12:55
حرکت بر روی لبه دانش و فناوری
معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی بیان‌کرد: می توانیم بر لبه دانش و فناوری پیش رویم. در کشور به لحاظ دانش فنی هیچ مشکلی نداریم و حتی ایده های استارتاپی جوانان می تواند حمایت سرمایه گذاران خارجی را دریافت کنند.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، سیاوش ملکی فر، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در ششمین رویداد مجازی از دوشنبه های استارتاپی صندوق نوآوری و شکوفایی که در حوزه سلامت دیجیتال برگزار شد، سلامت دیجیتال را یکی از ابعاد مهم حاکمیت در حوزه های کلیدی دانست و اظهار‌کرد: دولت باید خدمات رسانی کند و این حوزه دولت، علاوه بر ماموریت یک اقتصاد بزرگ خدماتی و بهداشتی است و یکی از موارد توسعه دهندگی حوزه سلامت بوده است.

وی تصریح‌کرد: کیفیت و کمیت خدمات بهداشتی و درمانی در دنیا نیز دیده شده است. در کشور ما نیز در زمینه حوزه توریسم سلامت، گردشگری سلامت، صادرات خدمات سلامت و بهداشت و درمان نیز فضای بسیاری برای ارایه خدمات با کیفیت وجود دارد، خدمات فناوری خوبی در کشور در حوزه سلامت وجود دارد؛ به طوری که به تازگی یکی از پژوهشگران جوان ایرانی با دانش فناوری اطلاعاتی و ورود به علوم شناختی در خارج از کشور سامانه ای را بر پایه علوم شناختی به عنوان الگوریتم آلزایمر طراحی کرد موفق شد سرمایه دو میلیون دلاری یک سرمایه گذار خارجی را جذب کند.

این مقام مسئول ادامه‌داد: می توانیم بر لبه دانش و فناوری پیش رویم. در کشور به لحاظ دانش فنی هیچ مشکلی نداریم و حتی ایده های استارتاپی جوانان می تواند حمایت سرمایه گذاران خارجی را دریافت کنند؛ وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی تلاش بسیاری برای تنظیم مقررات در حوزه سلامت دیجیتال کرده است؛ در زمینه تنطیم مقررات، آیین نامه ها، بخش نامه ها و دستورالعمل ها فعالیت های زیادی از سوی وزارت بهداشت صورت گرفته است.

ملکی در پایان خاطرنشان‌کرد: حوزه سلامت دیجیتال حوزه حساسی است که با سلامت مردم جامعه روبرو است. بدون این دستورالعمل ها نمی توان اجازه ورود استارتاپ ها را به حوزه سلامت دیجیتال داد. استارتاپ ها و سرمایه گذاران حوزه سلامت با تنظیم مقررات حوزه سلامت دیجیتال با آرامش بیشتری در این حوزه فعالیت خواهند کرد؛ کشور در حوزه سلامت دیجیتال پتانسیل زیادی دارد و در انتظار ابلاغ تصمیم وزارت بهداشت در این زمینه هستیم؛ بر اساس آمار سال ۹۶، ۸۰ استارتاپ در حوزه سلامت دیجیتال فعال بودند که این تعداد در سال ۹۸ به ۱۵۰ استارتاپ افزایش یافت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=40939
  • 30 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.