تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

11

مراسم راهپیمایی اربعین در تهران/ لبیک یا حسین + تصاویر

  • کد خبر : 4027
  • 08 آبان 1397 - 8:23
مراسم راهپیمایی اربعین در تهران/ لبیک یا حسین + تصاویر

 راهپیمایان حاضر در این مراسم، از میدان امام حسین(ع) به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در شهرری حرکت کرده و در آنجا به عزاداری خواهند پرداخت. به گزارش  سرویس اجتماعی افق تهران، راهپیمایی جاماندگان اربعین در تهران از ساعاتی پیش آغاز شد و خیل عظیم عاشقان و دلدادگان حسینی که قدم هایشان به مسیر کربلا نرسید در این […]

https://ofoghtehran.ir

 راهپیمایان حاضر در این مراسم، از میدان امام حسین(ع) به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در شهرری حرکت کرده و در آنجا به عزاداری خواهند پرداخت.

به گزارش  سرویس اجتماعی افق تهران، راهپیمایی جاماندگان اربعین در تهران از ساعاتی پیش آغاز شد و خیل عظیم عاشقان و دلدادگان حسینی که قدم هایشان به مسیر کربلا نرسید در این راهپیمایی شرکت کردند تا ارادتشان را به تشنه لب کربلا یک بار دیگر به رخ جهانیان بشکند.

چند سالی است که تهرانی‌ها در راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی شرکت می‌کنند و خود را به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی در شهرری می رسانند.، چرا که در روایتی از امام هادی (ع) آمده است: محمّد بن یحیی عطّار از یکی از اهالی ری این‌گونه نقل کرده که: خدمت امام هادی (ع) رسیدم. ایشان فرمودند: کجا بودی؟

گفتم: حسین بن علی (ع) را زیارت کردم. امام هادی (ع) فرمودند: بدان که اگر قبر عبدالعظیم را در شهر خودتان زیارت کنی، مانند کسی هستی که حسین بن علی (ع) را زیارت کرده باشد.

آغاز مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین در تهران+ تصاویر

این مراسم از ساعت ۶:۳۰ صبح امروز از میدان امام حسین(ع) آغاز شده است. راهپیمایان حاضر در این مراسم، از میدان امام حسین(ع) به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در شهرری حرکت کرده و در آنجا به عزاداری خواهند پرداخت.

هنوز خورشید خود را به خوبی نمایان نکرده، نواهای “وا حسینا” به آسمان رفته است و لحظه به لحظه به جمعیت شرکت کننده در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی افزوده می شود؛ در تمامی کوچه های منتهی به خیابان هفده شهریور، نیرو های امنیتی و راهنمایی رانندگی امنیت و آرامش را برای جا ماندگان فراهم کردند.

پیر و جوان برای این روز مهم آماده شده‌اند حتی مردی پا برهنه و با لباس عربی مشغول خدمت رسانی است. می‌گوید میان عاشقان اباعبدالله (ع) تفاوتی نیست و به این دلیل با لباس عربی و پابرهنه خدمت می‌کند که شبیه نوکران عراقی امام حسین (ع) باشد.

آغاز مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین در تهران+ تصاویر

در مسیر موکب کربلایی‌های مقیم تهران است. همانند موکب داران نجف تا کربلا اشک میریزند و درخواست می‌کنند که جاماندگان پذیراییشان را بپذیرند.

آغاز مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین در تهران+ تصاویر

مردم در خیابان های نزدیک به حرم عبدالعظیم حسنی (ع) نیز آماده رفتن به راهپیمایی هستند و با ندای لبیک یا حسین به سمت حرم می روند، در میان این شلوغی ها اما برخی ها به فکر کودکان عاشق ابا عبدالله هم بودندف برنامه های سرگرمی در مسیر راهپیمایی برای آنها فراهم کردند.

آغاز مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین در تهران/ ندای لبیک یا حسین طنین انداز شد+ تصاویر

یک هیئت در اقدامی جالب برای  دلنوشته های جاماندگان کربلا سفر کربلا در نظر گرفته است.

آغاز مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین در تهران/ ندای لبیک یا حسین طنین انداز شد+ تصاویر

محمد جوان ۲۴ ساله ای که به دلیل خدمت سربازی از راهپیمایی اربعین جامانده است. به من می گفت عشق این را دارد در حرم امام حسین پرچم دست بگیرد و لبیک یا حسین بگوید.

آغاز مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین در تهران/ ندای لبیک یا حسین طنین انداز شد+ تصاویر

 

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=4027
  • 31 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.