تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

12

درمان‌های طبیعی عفونت سینوسی

  • کد خبر : 3934
  • 17 دی 1402 - 11:24
درمان‌های طبیعی عفونت سینوسی
مشکلات سینوس زمانی شکل می‌گیرند که مخاط بیش از حد در حفره‌های پشت صورت انسان جمع می‌شود واین شرایط موجب تورم یا ملتهب شدن یک یا تعداد بیشتری از این حفره‌ها است.‌‍‎

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، موسسه ملی سلامت آمریکا نسبت به مصرف غیر ضروری آنتی بیوتیک ها هشدار داده است. بیشتر مشکلات سینوس به واسطه ویروس ها شکل می گیرند،

از این رو، آنتی بیوتیک ها تاثیری در درمان آنها ندارند. حتی مواردی که منشا باکتریایی دارند، به طور معمول با مصرف آنتی بیوتیک ها سریع‌تر بهبود نمی یابند، خوشبختانه درمان های طبیعی برای درد و عفونت های سینوس وجود دارند که می توانند به طور موثر این شرایط را تسکین دهند.

مشکلات سینوس زمانی شکل می گیرند که مخاط بیش از حد در حفره های پشت صورت انسان جمع می شود. این شرایط موجب تورم یا ملتهب شدن یک یا تعداد بیشتری از این حفره ها می شود.

در برخی افراد، به ویژه آنهایی که آلرژی یا آسم دارند، این شرایط به طور مرتب رخ می دهد، که به فشار پایدار در اطراف بینی، ترشحات بد مزه پشت حلق، سردرد، خستگی شدید، یا علائم دیگر منجر می شود.

در بسیاری موارد، درمان های خانگی می توانند به طور موثر در بهبود سینوس های ملتهب نقش داشته باشند. این روش های درمانی مسیرهای تحریک شده را تسکین داده و جریان مخاط را افزایش می دهند، از این رو، دیگر با احساس گرفتگی مواجه نخواهید بود.

گرم و مرطوب کردن مسیرهای سینوس یکی از موثرترین درمان های خانگی است. تنفس بخار به تسکین بافت سینوس و اندکی رفع گرفتگی کمک می کند، شما می توانید زیر دوش آب گرم ایستاده یا در وان آب گرم قرار بگیرید. همچنین، در شرایطی که روی تخت دراز کشیده اید می توانید یک پارچه یا حوله گرم را روی بینی و گونه های خود قرار دهید.

برای بخار درمانی می توانید آب را درون یک ظرف به جوش آورده و سپس حرارت را خاموش کنید. یک حوله را روی سر خود انداخته، روی ظرف آب خم شده و بخار را تنفس کنید. البته فاصله ایمن با آب داغ را حفظ کرده و چشم های خود را ببندید. با کاهش دمای آب می توانید فاصله را تا جایی که همچنان راحت هستید، کاهش دهید.

شما می توانید یک یا دو قطره از روغن های اساسی را نیز در آب بریزید. روغن اوکالیپتوس می تواند به باز شدن بینی کمک کند، در شرایطی که روغن اسطوخودوس یا روغن بابونه موجب آرامش انسان می شوند.

شستشوی بینی روشی است که شامل استفاده از محلول آب نمک برای پاکسازی میکروب ها و مخاط در مسیرهای سینوس می شود. «نتی پات» یکی از ابزارهایی است که می توانید برای این کار استفاده کنید.

برخی مطالعات نشان داده اند که شستشوی سینوس ها می تواند به بهبود علائم کمک کند که از آن جمله می توان به مطالعه ای اشاره کرد که در سال ۲۰۱۶ در نشریه Canadian Medical Association Journal منتشر شد.

کارشناسان به این نکته اشاره داشته اند که استفاده از آب مقطر یا استریل شده برای پیشگیری از احتمال ورود انگل به مسیرهای سینوس اهمیت دارد. شما می توانید آب لوله کشی را با جوشاندن به مدت سه تا پنج دقیقه استریل کنید.

اگر در میانه یک عفونت سینوس قرار دارید، یکی از حرکات یوگا می تواند به شکل گیری احساسی بهتر در شما زمانی که فشار بیش از حد روی سینوس ها وارد شود کمک کند. حرکت پیشنهادیSupported Reclined Cobbler’s Pose است.

یک بالش یا پتو را زیر بالاتنه خود قرار داده و روی تخت یا زمین دراز بکشید، زانوهای خود را خم کرده، پاها را از هم باز کرده و کف پاها را به هم بچسبانید. شما می توانید بلوک های یوگا یا حوله لوله شده را زیر زانوهای خود قرار دهید تا وضعیت راحت‌تری داشته باشید.

دست ها را دو طرف بدن قرار دهید. تا زمانی که راحت هستید در این حالت باقی بمانید، برای خارج شدن از این حالت با غلط خوردن به پهلو و سپس قرار دادن کف دست ها روی زمین از جای خود بلند شوید.

بروملین ترکیبی از آنزیم هاست که در آناناس یافت می شود و به عنوان مکمل غذایی نیز در دسترس است.

بنابر پژوهشی که در نشریه Laryngoscope منتشر شد، بروملین به واسطه توانایی خود در مهار التهاب برای درمان سینوزیت مورد مطالعه قرار گرفته است. برخی مطالعات کوچک نشان داده اند که بروملین به بهبود علائم سینوزیت کمک کرده است.

اگرچه بروملین ترکیبی طبیعی است، اما این به معنای آن نیست که عوارض جانبی ندارد. برخی افراد ممکن است واکنش های آلرژیک، مشکلات دستگاه گوارش و افزایش ضربان قلب را تجربه کنند. از این رو، در مصرف آن نباید زیاده روی کرد.

کوئرستین ترکیبی گیاهی است که در محصولات مختلف از پیاز تا سیب و چای سبز یافت می شود. همانند بسیاری از مواد گیاهی، کوئرستین یک آنتی اکسیدان است. برای مشکلات سینوس، کوئرستین نشان داده است که سلول های منتشر کننده هیستامین را مهار می کند. هیستامین یک ماده شیمیایی است که ترشح مخاط در سینوس ها را تحریک می کند.

تامین آب مورد نیاز بدن سینوس ها را مرطوب نگه می دارد، از این رو، احساس بهتری در فرد شکل می گیرد و همچنین غلظت مخاط سینوس کاهش می یابد که جریان آسان‌تر آن را موجب می شود.

از مصرف نوشیدنی های حاوی الکل و کافئین نیز تا حد امکان پرهیز کنید زیرا می توانند موجب کم آبی بدن شوند.

اگر علائم برای بیش از یک هفته ادامه داشتند، بهتر است برای بررسی دقیق‌تر شرایط به پزشک مراجعه کنید، در صورت عفونت سینوس شدید با علائمی مانند تب بالا، تورم اطراف چشم ها و پوست قرمز و ملتهب، پزشک ممکن است آنتی بیوتیک تجویز کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=3934
  • 74 بازدید

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.