تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

11

شهرداری ناوگان حمل و نقل عمومی را تکمیل کند/وظیفه شهرداری خرید دوچرخه و اسکوتر نیست

  • کد خبر : 38443
  • 30 تیر 1399 - 20:16
شهرداری ناوگان حمل و نقل عمومی را تکمیل کند/وظیفه شهرداری خرید دوچرخه و اسکوتر نیست
عضو شورای شهر تهران بیان کرد: شهرداری وظیفه خرید دوچرخه و اسکوتر را ندارد ابتدا باید حمل و نقل عمومی را تکمیل و زیر ساخت مناسب برای دوچرخه و دیگر وسایل این چنینی را فراهم کند.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران، محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی گفت: در تهران برای توسعه حمل و نقل سبز مانند دوچرخه و اسکوتر با چندین مشکل مواجه هستیم از جمله نبود زیرساخت مناسب، عدم مطالعات درست و اصولی، شیب زیاد بعضی مناطق و بحث ایمنی، باعث شده علیرغم هزینه های کلان انجام شده در این خصوص با شکست مواجه شویم

وی در ادامه افزود: در کشورهای توسعه یافته ناوگان حمل و نقل عمومی آن‌ها تکمیل شده و بعد به دنبال توسعه دوچرخه و دیگر وسایل حمل و نقل سبز رفتند، وظیفه شهرداری خرید دوچرخه و اسکوتر نیست در درجه اول باید حمل و نقل عمومی کشور را تکمیل کند و بعد با ایجاد زیرساخت  ایمن و قوانین مشخص زمینه را برای توسعه در این حوزه فراهم کند.

عضو شورای شهر تهران در ادامه خاطر نشان کرد: گزارش جمع آوری مسیر دوچرخه هایی که در همین دوره مدیریت شهری در منطقه شش احداث شده است را دریافت کردیم و همچنین شاهد شکست نمونه های متعدد از سرمایه گذاری بخش خصوصی با برندهای متفاوت بودیم که نتوانستند کار را به اتمام برسانند این گونه موارد نشان دهنده عدم انجام مطالعات دقیق، اصولی و وجود مشکلات اساسی در زیرساخت ها و قوانین می‌باشد و تا زمانی که اینگونه مسائل برطرف نگردد یقینا سرمایه گذاران حاضر به سرمایه گذاری در این بخش نخواهند شد.

علیخانی ضمن اشاره به تفاوت شهرسازی در کشورهای توسعه یافته با ایران تصریح کرد: تهران شهر کوچکی بوده که به مرور زمان گسترش یافته و روستاهای اطراف به آن ملحق شده که همین امر خود به خود مشکلاتی را از نظر زیرساختی به وجود آورده است مشاهده می‌کنیم که ما هنوز درگیر اصلاح هندسی و تعریض خیابان ها هستیم که در کشورهای توسعه یافته از ابتدای طراحی شهر تمامی زیرساخت ها را پیش بینی کرده و این گونه مشکلات را ندارند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل نقل در پایان اظهار امیدواری کرد و افزود: باید در درجه اول حمل و نقل عمومی کشور تکمیل شود و در درجه بعد فراهم شدن زیرساخت و ایمنی لازم و قوانین مشخصی است که زمینه را برای ورود سرمایه گذاران در بخش توسعه حمل و نقل سبز از جمله دوچرخه و اسکوتر فراهم می‌کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=38443
  • 30 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.