تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

جزئیات فروش آنلاین میوه در میادین و میوه و تره‌بار تهران شیوه‏‏‌های معدن‌کاری با مسئولیت اجتماعی تغییر سقف برداشت از حساب بانکی افزایش تعطیلی‌ها مخالف تحقق شعار سال بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس تاثیر تحریم‌های تازه بر نفت ایران ۵۸ ‌درصد عرضه شمش فولادی بدون مشتری ریزش دیوار دومین بنای خشتی و گلی ایران تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا ورود ۵۰۰۰ اتوبوس جدید تا پایان سال به تهران آغاز رویداد «ایمنی حمل و نقل» در پایتخت از امروز ضرورت ارائه لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران انتقاد از عملکرد شهرداری در توجه به معماری ایرانی- اسلامی انتقاد از نمای شیشه‌ای ساختمان برخی دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها اعلام زمان شارژ کالابرگ اردیبهشت ماه ابلاغ دستورالعمل واردات ماشین‌آلات معدنی تصویب فوریت طرح برخی معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌های دولتی قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن تشکیل کمیته تحقق شعار سال در شهرداری تهران رکوردشکنی تولید فولاد و پتروشیمی در شرایط تحریم چالش‌های صادرات گاز ایران به پاکستان نقش مشارکت‌های مردمی در جهش تولید پیشرفت ۱۰۰ درصدی در اجرای پروژه‌های پایتخت ایجاد سازمان گردشگری شهر تهران در اولویت شورا کاهش شفافیت با ارز نیمایی در بازار فولاد ضرورت ساماندهی کارکنان شرکت‌ها و ادارات افزایش دستمزد کارگران در مقایسه با کارمندان برنامه شرکت متروی تهران برای خط ۷ در سال جاری اوتیسم بیماری بدون درمان ابلاغ تعرفه‌های خدمات دارویی فاصله شدید پرسپولیس و استقلال در رنکینگ جهانی فرصت تاریخی پرسپولیس برای عبور از استقلال اعلام زمان متناسب سازی حقوق بازنشستگان تاثیر تحریم بر صادرات نفت ایران به چین تخریب ساختمان مجاور تماشاخانه سنگلج

5

برندسازی فرهنگی؛ اولویت شورای شهر پنجم

  • کد خبر : 37086
  • 09 تیر 1399 - 15:59
برندسازی فرهنگی؛ اولویت شورای شهر پنجم
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان، بیان کرد: در راستای برندسازی فرهنگی، شکل گیری شورای اجتماعی محلات و کسب عنوان شهر دوستدار کودک از مهم ترین اهداف کمیسیون است.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، رضوان سلماسی، رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان گفت: با توجه به اینکه برندسازی برای شهر همدان از سیاست های شورای شهر در دوره پنجم مطرح و پیگیری شد، کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، در حوزه تخصصی خود برندسازی فرهنگی را در دستورکار قرار داد.

 رضوان سلماسی در سخنان پیش از دستورجلسه صحن شورا افزود: در راستای برندسازی فرهنگی، شکل گیری شورای اجتماعی محلات و کسب عنوان شهر دوستدار کودک از مهم ترین اهداف کمیسیون کلید خورد؛ که با حمایت همکاران و همکاری حوزه های مرتبط در شهرداری محقق شد.

سلماسی با بیان اینکه شورای اجتماعی محلات با هدف جلب مشارکت حداکثری شهروندان، فارغ از طبقه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی آنها، منطبق با زمانبندی و برنامه اجرایی آن شکل گرفت، اضافه کرد: علیرغم نیاز به مرتفع کردن ضعف‌ها، غنی‌سازی عملکرد و تقویت ساختار این شوراها، سیاست کمیسیون با تحقق درصد قابل قبولی در این حوزه، در حال فعالیت است.
وی اظهار کرد: برند فرهنگی دیگر مورد توجه این کمیسیون، باتوجه به حوزه تاثیرگذار کودکان در شهر، کسب عنوان و نشان شهردوستدار کودک برای همدان تعریف شد.

به گفته سلماسی پس از طرح موضوع، با جلب مشارکت متخصصین و فعالین مدنی حوزه کودکان، کارگروه شهر دوستدار کودک در مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی، ذیل کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا شکل گرفت تا ضمن بررسی تخصصی با احصاء نیازها، لزوم حرکت در این مسیر را به صورت علمی بررسی کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان در این خصوص ادامه داد: نتیجه مطالعات و بررسی‌های صورت گرفته در این کارگروه، تشکیل دبیرخانه شهر دوستدار کودک در معاونت شهرسازی و معماری، منطبق با دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت کشور بود.
سلماسی اضافه کرد: با شکل گیری دبیرخانه و شروع اقدامات تعریف شده، ارزیابی عملکرد یک ساله شهر در این حوزه، توسط وزارت کشور و سازمان جهانی یونیسف، همدان توانست پس از رقابت با ۷۰ شهر متقاضی، در کنار ۱۱ شهر دیگر از سوی مراجع ذیصلاح به عنوان پایلوت شهر دوستدار کودک معرفی شود.

وی ضمن تبریک کسب افتخار همدان به عنوان پایلوت شهر دوستدار کودک، گفت: نقطه هدف کمیسیون و شورای اجرایی، کسب عنوان و نشان شهر دوستدار کودک و پایلوت شدن مجوز و فرصت حرکت برای دستیابی به این برند ملی و بین المللی است که از این رو می‌طلبد شاخصه‌ها و دستورالعمل وزارت کشور و سازمان یونیسف ازسوی دبیرخانه، برای هماهنگ کردن اقدامات تمامی دستگاه‌های مرتبط در شهر، با محوریت دبیرخانه شهر دوستدارکودک احصا و ابلاغ شود.

وی ادامه داد: ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته این دبیرخانه، خواست مشخص از شهرداری ارائه گزارش عملکرد به نمایندگان مردم در پارلمان شهری و ارائه هدف گذاری‌ها و تقویم کاری این دبیرخانه در سال آتی است، زیرا در صورت عدم تکمیل چرخه شهر دوستدار کودک و تایید آن از سوی وزارت کشور و یونیسف علی رغم پایلوت شدن، کسب عنوان و نشان شهر دوستدار کودک محقق نخواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=37086
  • 34 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.