تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت وعده صادق بر دیوارهای بزرگ تهران و برج آزادی اعلام جزییات تعرفه‌های پزشکی امسال ابلاغیه انضباطی برای دو ستاره استقلال رای کمیته استیناف برای پرسپولیس و سپاهان اجرای قانون کاهش مدت سربازی تا شهریورماه افزایش معاملات نفت خام در واکنش به عملیات ایران شکست مصونیت و امنیت فرضی دولت صهیونیستی ۵ پیش‌بینی درباره نرخ اجاره در سال جدید رگبار باران و وزش باد شدید در تهران لغو تمام پروارها تا صبح فردا رشد قیمت محصولات پتروشیمی ایران

8

از مانگا تا دراما !!!

  • کد خبر : 3659
  • 28 مهر 1397 - 23:35
از مانگا تا دراما !!!

مانگا تصویرهای فریبنده است، مردم ژاپن بدون محدودیت سنی مانگا میخوانند، موضوعات متنوعی در مانگا نوشته می‌شود از فانتزی‌های فراواقعی و عاشقانه تا مسائل اقتصادی و ورزشی، به راحتی می توان گفت بخش عظیمی از سرمایه ژاپن از فروش مانگا به دست می آید. افق تهران؛  پروانه حسین زاده – قبل از هر چیز لازم […]

مانگا تصویرهای فریبنده است، مردم ژاپن بدون محدودیت سنی مانگا میخوانند، موضوعات متنوعی در مانگا نوشته می‌شود از فانتزی‌های فراواقعی و عاشقانه تا مسائل اقتصادی و ورزشی، به راحتی می توان گفت بخش عظیمی از سرمایه ژاپن از فروش مانگا به دست می آید.

افق تهران؛  پروانه حسین زاده – قبل از هر چیز لازم می دونم کمی درباره ی مانگا بنویسم. حتما با خواندن سر تیتر از خود پرسیدید مانگا چیست؟ به کتاب‌های کمیک(کتاب‌هایی که داری تصاویر مصور هستند) ژاپنی مانگا می گویند، تاریخچه اولین مانگا به اواخر قرن نوزدهم برمیگردد. معنی کلمه ی مانگا تصویرهای فریبنده است، مردم ژاپن بدون محدودیت سنی مانگا میخوانند، موضوعات متنوعی در مانگا نوشته میشود از فانتزی های فراواقعی و عاشقانه تا مسائل اقتصادی و ورزشی . به راحتی می توان گفت بخش عظیمی از سرمایه ژاپن از فروش مانگا به دست می آید.

هر ساله تعداد زیادی از مانگاها به زبان های مختلف ترجمه می شوند. گرچه مانگاهای رنگی هم در بازار ژاپن دیده می شود، عموما مانگاها سیاه و سفید هستند. با توجه به فروش خوب کتابهای کمیک ژاپنی یا همان مانگا ، استودیوهای ژاپنی تصمیم گرفتند نمونه های بصری دیگه ای از مانگاهای پرفروش را عرضه کنند، برای همین از مانگاهای سریالی پر فروش نمونه ی کارتونی ساختند که به این انیمیشن ها ، انیمه می گویند.

انیمه انحصارا به انیمیشن های ژاپنی گفته می شود در نتیجه ما هرگز به انیمیشن های شرکت والت دیزنی یا پیکسار انیمه نمی گوییم. استودیوهای ژاپنی به ساخت انیمه اکتفا نکردند و ساخت لایو اکشن ها یا فیلم های انیمه ای را به برنامه کاری خود اضافه کردند، لایو اکشن ها فیلم های سینمایی ای هستند که داستان اصلی آنها از یکی از انیمه های محبوب وام گرفته شده. در سالهای گذشته با گسترش شبکه اینترنت و ازدیاد ایبوک ها ، شاهد پدیدآمدن سایت ها و اپلیکیشن های متعددی برای خواندن مانگا هستیم. وبتونز یکی از بزرگترین ناشران اینترنتی مانگا در دنیا است.

لازم به ذکر است کشورهای همسایه‌ی ژاپن هم کمیک هایی مشابه مانگا دارند، در کره ی جنوبی به این تصاویر فریبنده مانهوا و در چین به آن مانوا میگویند. مانهوا و مانوا با وجود هم ریشه بودن با مانگا تفاوت هایی هم دارند. در واقع مانوا قبل از مانگا و مانهوا وجود داشته است. مانواهای امروزی بیشتر حول محور قهرمان های چینی می گذرد و درباره جزییات داستان زندگی افراد واقعی است، برخلاف مانگا، مانوا تمام رنگی است. مانوا در چین از چپ به راست خوانده می شود اما مانوا در تایوان، هنگ کنگ و همینطور مانهوای کره ای از راست به چپ خوانده می شوند. همانطور که در ژاپن از روی مانگاها لایو اکشن و انیمه های بسیاری ساخته شده در کره و چین سریال هایی بر اساس مانهوا و مانواها ساخته اند. در این زمینه از درام های کره ای ” پنیر در تله ” و ” دانشمند شبگرد ” همچنین سریال چینی ” نمیتونم بغلت کنم ” می توان نام برد.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=3659
  • 64 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.