تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

آمادگاه تربیت نیروی انسانی برای جوامع غربی نیستیم اعلام زمان شارژ کالابرگ اردیبهشت ماه ابلاغ دستورالعمل واردات ماشین‌آلات معدنی تصویب فوریت طرح برخی معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌های دولتی قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن تشکیل کمیته تحقق شعار سال در شهرداری تهران رکوردشکنی تولید فولاد و پتروشیمی در شرایط تحریم چالش‌های صادرات گاز ایران به پاکستان نقش مشارکت‌های مردمی در جهش تولید پیشرفت ۱۰۰ درصدی در اجرای پروژه‌های پایتخت ایجاد سازمان گردشگری شهر تهران در اولویت شورا کاهش شفافیت با ارز نیمایی در بازار فولاد ضرورت ساماندهی کارکنان شرکت‌ها و ادارات افزایش دستمزد کارگران در مقایسه با کارمندان برنامه شرکت متروی تهران برای خط ۷ در سال جاری اوتیسم بیماری بدون درمان ابلاغ تعرفه‌های خدمات دارویی فاصله شدید پرسپولیس و استقلال در رنکینگ جهانی فرصت تاریخی پرسپولیس برای عبور از استقلال اعلام زمان متناسب سازی حقوق بازنشستگان تاثیر تحریم بر صادرات نفت ایران به چین تخریب ساختمان مجاور تماشاخانه سنگلج جزئیات جدید از نصب ۶۰ دستگاه پله برقی جدید افزایش ظرفیت تولید پتروشیمی ایران به بیش از ۱۰۰ میلیون تن ضرورت اعلام هزینه‌های انتخاباتی کاندیداها شیر طلایی هخامنشی در چین آغاز واگذاری تاکسی‌های برقی از امروز افزایش شانس فولادسازان ایرانی در صادرات فولاد میانی پیش بینی صادرات ۱۰ میلیارد دلاری فولاد در سال ۱۴۰۳ برگزاری جلسه شورای شهر تهران همزمان با روز شوراها اعلام زمان آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها انتقاد عضو شورای شهر از عملکرد شهرداری اهمیت مصرف صبحانه در کودکان ضرورت توجه شهرداری تهران به آموزش‌های شهروندی انتقاد از عملکرد شورای عالی کار در مجلس کاهش شدید دما در تهران از فردا

7

تامین ۷۰۰ میلیارد تومان منابع مورد نیاز خط ۷مترو

  • کد خبر : 3652
  • 28 مهر 1397 - 13:57

شهردار تهران گفت: خط ۷ مترو که ۷۰۰ میلیارد تومان از منابع مورد نیاز آن از طریق فروش اوراق مشارکت تامین شده از هفته آینده به پروژه تبدیل می شود. به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، آیین بهره برداری از قطعه شمالی و پایانی بزرگراه شهید صیاد شیرازی با حضور استاندار و شهردار تهران برگزار شد. ادامه […]

https://ofoghtehran.ir

شهردار تهران گفت: خط ۷ مترو که ۷۰۰ میلیارد تومان از منابع مورد نیاز آن از طریق فروش اوراق مشارکت تامین شده از هفته آینده به پروژه تبدیل می شود.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، آیین بهره برداری از قطعه شمالی و پایانی بزرگراه شهید صیاد شیرازی با حضور استاندار و شهردار تهران برگزار شد.

ادامه شمالی بزرگراه شهید صیاد شیرازی در بخش حدفاصل تقاطع بزرگراه شهید بابایی تا تقاطع بلوار ارتش به طول تقریبی ۲۵۰۰ متر(به همراه مسیرهای دسترسی)،

شامل ۲ باند رفت و برگشت به عرض ۵.۷ متر (هریک شامل ۲ خط عبوری) بوده و از ۴ تقاطع غیرهمسطح شامل پل تقاطع غیرهمسطح خیابان صنایع، دوربرگردان زیر گذر جنوب به جنوب، پل تقاطع غیر همسطح خیابان ولیعصر(عج) (اراج) و پل اتصال بزرگراه شهید صیاد شیرازی به بلوار ارتش برخوردار است.

اتصال بزرگراه شهید صیاد شیرازی به بلوار ارتش و بلوار اوشانی، در کنار اصلاحاتی که در مسیرهای دسترسی بزرگراه امام علی(ع) و بلوار ارتش صورت پذیرفته است،

سبب توزیع متناسب بار ترافیک در بزرگراه امام علی(ع) و شریان های محدوده شمال شرق پایتخت خواهد شد. علاوه بر این، با بهره برداری از پروژه مذکور انتظار می رود ضمن کاهش بار ترافیک در شریانهای فرعی مجاور (خیابان گلزار و خیابان صنایع و…)

امکان دسترسی سریع تر، راحت تر و ایمن تر وسایل نقلیه به بزرگراه ارتش فراهم شده و از حجم تردد در مسیرهای دسترسی فعلی، شامل خیابان های صنایع و لنگری کاسته شود.

مسیر ادامه شمالی بزرگراه شهید صیاد شیرازی همچنین سبب تسهیل دسترسی به بیمارستان شهید چمران خواهد شد که این امر به لحاظ ملاحظات پدافند غیرعامل، حائز اهمیت است.

سید محمدعلی افشانی شهردار تهران، در حاشیه افتتاح بخش شمالی بزرگراه شهید صیاد شیرازی در جمع خبرنگاران، گفت: طول این پروژه دو و نیم کیلومتر است و ۵۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

وی تاکید کرد: طبق تصمیمی که پیش از این گرفته بودیم قرار بود هر پروژه ای که افتتاح می کنیم، به طور کامل به اتمام رسیده باشد.

این مسئله در مورد پروژه بخش شمالی شهید صیاد شیرازی هم انجام شده و حتی سیستم روشنایی آن هم تکمیل شده است.

افشانی در پاسخ به سئوالی در رابطه با پروژه های نیمه کاره شهرداری تهران گفت: با توجه به شرایط نامناسبی که از نظر تامین منابع مالی داریم، پروژه هایی که درصد پیشرفت فیزیکی آن بیشتر است را در اولویت قرار می دهیم تا هر چه زودتر به بهره برداری برسد.

وی درباره افتتاح پروژه های آتی شهرداری تهران نیز افزود: پس از افتتاح بخش شمالی بزرگراه شهید صیاد شیرازی، پروژه شهید بروجردی را در دستور کار داریم که بزودی تکمیل می شود و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

خط ۷ مترو هم که ۷۰۰ میلیارد تومان از منابع مورد نیاز آن از طریق فروش اوراق مشارکت تامین شده از هفته آینده به پروژه تبدیل می شود تا هر چه زودتر این خط هم به بهره برداری برسد.

محسن هاشمی نیز در حاشیه مراسم بهره برداری از ادامه شمالی بزرگراه صیاد شیرازی درباره پروژه های نیمه کاره شهرداری تهران گفت: این پروژه ها چند نوع است؛ بخشی از آن ها خودرومحور است و بخش های دیگر مربوط به پروژه های ساختمانی، پارکینگ، شبکه آب و فاضلاب و حمل و نقل عمومی مانند خطوط مترو است.

وی ادامه داد: به جز پروژه های مترو، سایر پروژه های نیمه کاره بین ۸ تا ۱۲ هزار میلیارد تومان به منابع مالی نیاز دارد. البته تجهیزات ثابت خطوط ۶ و ۷ مترو هنوز تکمیل نشده است و برای تکمیل این خطوط به ۲۵ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است.

هاشمی افرود: همان طور که می دانید خطوط مترو تهران هیچ کدام با ظرفیت کامل فعالیت نمی کنند، خطوط ۱، ۲ و ۵ با ۵۰ درصد ظرفیت و سایر خطوط فعال با یک چهارم ظرفیت فعالیت می کنند و خط ۶ و ۷ هم هنوز به بهره داری نرسیده است.

این منابع برای آن است که حرکت قطار در خطوط مترو هر ۲ دقیقه یک بار باشد.

وی درباره پروژه های خودرو محور نیز گفت: این پروژه ها مانند پروژه ای که امروز افتتاح شد در کاهش ترافیک تهران تاثیر زیادی دارد، اما در درازمدت منجر به کاهش ترافیک نمی شود؛

زیرا با توجه به قیمت پایین سوخت شهروندان تمایل دارند از خودروهای شخصی استفاده کنند و این مساله به تشدید ترافیک منجر می شود. در نتیجه در این زمینه باید در سیاست های کلان تجدید نظر شود.

هاشمی با تقدیر از همکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا با شهرداری در اجرای پروژه ها تصریح کرد: امیدواریم پروژه های نیمه کاره شهرداری با حضور قرارگاه خاتم به بهره برداری برسد.

رئیس شورای شهر تاکید کرد: بسیای از پروژه های بزرگراهی مثل ساخت رمپ، لوپ و پل در تهران به صورت میانگین ۵۰ درصد پیشرفت دارد که با کمک قرارگاه خاتم در حال ساخت است.

 

انتهای پیام/

خبر گزاری مهر

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=3652
  • 63 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.