تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

12

ساخت گیت‌های بازرسی در سیطره مهندسان ایرانی/ مدیران از وجود بسیاری از کالاهای ملی بی‌خبرند

  • کد خبر : 338
  • 22 خرداد 1397 - 8:15

بنا به گفته یک تولید کننده داخلی گیت های بازرسی، محصولات ملی ما در این زمینه طبق استاندارد‌های جهانی با نسخه های مشابه خود در اروپا و آمریکا مطابقت دارد. به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران، سیستم های امنیتی و بازرسی (گیت های ورود و خروج)جزو تجهیزات جدانشدنی سازمان های دولتی و غیر دولتی و […]

بنا به گفته یک تولید کننده داخلی گیت های بازرسی، محصولات ملی ما در این زمینه طبق استاندارد‌های جهانی با نسخه های مشابه خود در اروپا و آمریکا مطابقت دارد.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران، سیستم های امنیتی و بازرسی (گیت های ورود و خروج)جزو تجهیزات جدانشدنی سازمان های دولتی و غیر دولتی و فرودگاه هاست. این کالا اغلب از کشورهایی نظیر آلمان،فرانسه، ترکیه و چین وارد می شود.

خوشبختانه حدود چهار سالی است که این انحصار به دست دانش آموختگان برتر کشوری شکسته شده است و متخصصان به تولید این نوع محصول  تحت عنوان کالای ایرانی و صددرصد بومی مشغول هستند.

در راستای این موضوع با مجتبی دستی ،دانش آموخته رشته ساخت و تولید ماشین ابزار آلات و تولید کننده دستگاه های امنیتی و بازرسی که چند سالی است  فعالیت خود را در طراحی و ساخت این محصولات  شروع کرده است مصاحبه ای داشته ایم که در ادامه می خوانید:

دستی با اشاره به توانمندی مهندسان داخلی برای تولیدات ملی ،اظهار کرد: ورود به این راه دشواری های زیادی  را به دنبال دارد اما پا فشاری نخبگان ایرانی برای شکستن انحصار محصولاتی که  تنها در دست کشورهای غربی و اروپایی  است ، سختی ها را به کام مهندسان،  شیرین می کند.

وی در تشریح سازو کار شرکت های تولید گیت های بازرسی در ایران ، بیان کرد: این دستگاه ها به طور کامل در داخل طراحی،برنامه نویسی و ساخته می شوند در نتیجه ایران نیز با تولید این محصول به جمع کشورهای دارای این صنعت پیوسته است.

شرکت های ایرانی از بی اعتمادی سازمان های دولتی ضربه می خورند

دستی با تاکید بر لزوم حمایت سازمان های مسئول از شرکت ها و تولیدات ایرانی، گفت: یکی از کارهای مفیدی که در حوزه حمایت از بخش دانش بنیان صورت گرفت، معافیت این شرکت ها از پرداخت مالیات است که قطعا این امر نیز گامی موثر برای پیشرفت تولید داخلی است اما منظور ما از حمایت کالای ایرانی،تنها گرفتن تسهیلات و منابع مالی نیست بلکه ما نیازمند خرید محصولاتمان و تبلیغات آن در سازمان های داخلی هستیم.

وی با اشاره به بسته های حمایتی مورد نیاز شرکت های دانش بنیان  افزود: سهولت دسترسی به مواد اولیه،ایجاد امنیت شغلی، ارائه مکان و زمین با قیمت مناسب برای ساخت کارگاه و.. از جمله  نیازمندی های  شرکت های تازه تاسیس و دانش بنیان است.

تولید کننده قطعات امنیتی وبازرسی گفت: در ایران تنها دو شرکت هستند که به ساخت کاملا بومی این محصولات می پردازند.

مدیران تولیدات ایرانی را نمی شناسند

وی با ابراز تاسف از نادیده گرفتن کالای ایرانی توسط برخی از مدیران تصریح کرد: مدیران با بی اعتمادی به کالاهای تولید داخل، برای خرید گیت های بازرسی خارجی با ما تماس می گیرند، برای مثال شرکت نفت چندی پیش جهت سفارش دستگاه های امنیتی و بازرسی  مورد نیاز خود به شرکت ما مراجعه کرد که بعد از مذاکرات متوجه شدیم این شرکت به دنبال تهیه نسخه خارجی این دستگاه هاست در صورتی که دستگاه هایی که در داخل تولید می شود طبق  آزمایش های بین المللی و استاندارد های جهانی با نسخه های مشابه خود در  اروپا و آمریکا  مطابقت دارد.

دستی خاطر نشان کرد:لازم به ذکر است که ما پس از تولید  محصولاتمان در داخل،گارانتی  واقعی را برای خرابی،تعمیرات و خدمات پس از فروش به مشتریان خود ارائه می کنیم.

وی با اشاره به روند جذب نیرو در این شرکت گفت: در ابتدای کار،  تنها یک گروه چند نفره  متشکل از مهندسان طراحی با سرمایه ای اندک بودیم اما مفتخریم که پس از گذشت ۳ سال از آغاز فعالیتمان هم اکنون زمینه اشتغال ۱۵ نفر دیگر در این کارگاه را فراهم کرده ایم.

لزوم برقراری دائمی و مستمر نمایشگاه های دانش بنیان

دستی تصریح کرد: با نمایش محصولتمان  در نمایشگاه بین المللی دستگاه های الکترونیک(تکنولوژی پیشرو)  بسیاری از سازمان ها به بی اطلاعی از  تولید این کالا در داخل اذعان می کردند.

این تولید کننده داخلی در پایان گفت: خوشبختانه در این نمایشگاه با استقبال قابل توجهی رو به رو شدیم و توانستیم سفارش های خوبی برای ساخت دستگاه های امنیتی بگیریم،وزارت خانه ها باید درخصوص  برپایی نمایشگاه هایی از این دست اهتمام ویژه ای داشته باشند.

گفتنی است؛ هم اکنون بیش از ۸۵ درصد سیستم های حفاظتی و امنیتی داخلی، را محصولات اروپایی و بعضا آسیایی(چین وترکیه) تشکیل می دهد که با توجه به سیاست های مطرحی درباره حمایت از کالای ایرانی، باید توجهات در این بخش نیز به استفاده از دستگاه های داخلی متمرکز شود چرا که علاوه بر تقویت اشتغال ، سیستم حفاظتی کشور هم با امنیت بالاتری به کار خود ادامه خواهد داد.

/انتهای پیام

/باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=338
  • 30 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.