تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

3

اعتمادسازی بین شرکای اجتماعی از اقدامات مهم سازمان تامین اجتماعی در سال های اخیر است

  • کد خبر : 3291
  • 22 مهر 1397 - 12:08
اعتمادسازی بین شرکای اجتماعی از اقدامات مهم سازمان تامین اجتماعی در سال های اخیر است

  مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: به منظور ایجاد تعامل این سازمان با جامعه کارگری، کارفرمایی و بازنشستگی، معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی که در سالهای قبل منحل شده بود احیا شد تا ارتباط بدنه سازمان با تشکل ها انجام شود. به گزارش سرویس امور بیمه افق تهران، دکتر سید تقی نوربخش در […]

 https://ofoghtehran.ir

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: به منظور ایجاد تعامل این سازمان با جامعه کارگری، کارفرمایی و بازنشستگی، معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی که در سالهای قبل منحل شده بود احیا شد تا ارتباط بدنه سازمان با تشکل ها انجام شود.

به گزارش سرویس امور بیمه افق تهران، دکتر سید تقی نوربخش در جلسه با اعضای هیات مدیره کانون بازنشستگی شهر تهران که با حضور معاونان فرهنگی و اجتماعی، اداری مالی و بیمه ای این سازمان برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری ماه صفر، یاد و خاطره مرحوم ابوتراب فیضی پیشکسوت جامعه کارگری که در ماههای گذشته دارفانی را وداع گفت،گرامی داشت.

وی با بیان اینکه به دغدغه ها و مسائل بازنشستگان آشنایی دارد، افزود: سالها در سازمان تامین اجتماعی خدمت کردم و شنیدن مطالبات ذینفعان سازمان قطعاً در پیشبرد فعالیتها موثر است.

دکتر نوربخش گفت: سازمان تامین اجتماعی بر اساس سه جانبه گرایی ایجاد شده است. از اقدامات مهمی که در این سازمان در سالهای اخیر انجام شد اعتماد سازی شرکای اجتماعی بود .

وی در ادامه به نقش سازمان های بیمه گر در جامعه اشاره کرد و گفت: وظیفه سازمان های تامین اجتماعی عدم انتقال ریسک به مردم است و امروز که کشور در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار دارد نقش سازمان تامین اجتماعی از اهمیت بالاتری برخوردار است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به رشد مستمری بگیران از سال های ۸۰ تا ۹۶ اشاره کرد و اظهار داشت: یک بخش از روند افزایش مستمری بگیران طبیعی است و سیر پیری هر سازمان بیمه ای را شامل می شود. اما سازمان تامین اجتماعی به دلیل ایجاد تکالیف بدون منبع دچار پیری زود رس شد.

دکتر نوربخش میزان پرداختی مستمری سازمان تامین اجتماعی در حال حاضر را ۶۳۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در سال ۹۲، ۲۰ هزار میلیارد تومان مستمری پرداخت می شد. به عبارتی در طول ۵ سال مجموع هزینه های پرداختی سازمان در بخش مستمری ۳۰۰درصد افزایش یافته که بخشی از آن مربوط به افزایش حقوق بازنشستگان و بخشی نیز مربوط به افزایش تعداد بازنشستگان و مستمری بگیران است .

وی افزود: در سال های اخیر ۱۱۰ درصد مستمری ها رشد پیدا کرده است که البته هنوز هم پاسخگوی نیازهای مستمری بگیران و بازنشستگان نیست.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به رشد هزینه ها در سازمان تامین اجتماعی و ارائه تعهدات متعدد نسبت به بیمه شدگان و مستمری بگیران افزود: تامین اجتماعی یک سازمان بین النسلی و درآمد هزینه ای است . یک نگاه علمی، حرفه ای و تخصصی را در این سازمان پیاده کردیم.

دکتر نوربخش اظهار داشت: یکی از اقدامات قابل توجه در سازمان تامین اجتماعی این است که درخواست بازنگری محاسبات بیمه ای را به سازمان بین المللی کار(ILO) ارائه کردیم و این نهاد بین المللی گزارشی را تهیه و ارائه کردند که در آن به ضرورت تغییر پارامتریک در این سازمان اشاره شده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص ایجاد تعامل با نهادهای قانونی، اجرایی و قضایی کشور گفت: این سازمان بهترین روابط را با ارکان کشور دارد و جلسات متعددی با مسئولان کشور جهت ارائه عملکرد و بیان مسائل سازمان برگزار شده است. در ۵ سال گذشته هیچ تکلیف بیمه ای بدون منبع از سوی دولت و مجلس ایجاد نشده است.

وی به خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی نیز اشاره کرد و افزود: سطح خدمات درمانی این سازمان با سالهای قبل تفاوت پیدا کرده است. ارتقای هتلینگ و توسعه خدمات در مراکز درمانی انجام شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=3291
  • 12 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.