مدیرعامل شرکت ملی پست صبح امروز در آستانه روزجهانی پست در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: راه اندازی سرویس پست آسان و ارایه خدمات نوین در قالب باجه های مجازی، صرفه جویی قابل ملاحظه در حوزه های مختلف از جمله کاهش ۱۰ میلیارد ریالی مصرف کاغذ را به دنبال داشته است.
به گزارش افق تهران، مهندس نعمتی صبح امروز در آستانه فرارسیدن ۱۷ مهر روز جهانی پست به تشریح رسالت و مسئولیت های پست در خدمات رسانی به آحاد جامعه پرداخت و افزود: براساس سیاست های ابلاغی به این شرکت، افزایش حجم مبادلات پستی کشور در منطقه یکی از مهمترین این اقدامات است که براین اساس می بایست سالانه یک هزار و ۸۰۰ تن مرسوله مبادله شود و تاکنون نیز توفیقات قابل توجهی در این چارچوب به دست آمده است.
وی به پروژه اقتصاد مقاومتی GNAF و پیشرفت های حاصل در آن اشاره کرد و اظهار داشت: هدف از راه اندازی این پروژه ژئوکد کردن اماکن کشور به منظور تسهیل در ارایه خدمات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و حتی سیاسی است که براساس برنامه ریزی های صورت گرفته برای ۵۲ میلیون رکود پستی موجود کشور؛ در گام نخست شش استان کشور وارد فاز عملیاتی شدند و در دو استان پروژه کامل و وارد مرحله سرویس دهی شده اند.
او به روز رسانی کدهای پستی را از دیگر اهداف پروژه GNAF عنوان کرد و گفت: تاکنون در ۷۶ شهر کشور یعنی ۶۰ درصد نقاط شهری کدپستی به روز شده است و در ۲۰۰ شهر دیگر نیز تا پایان مهلت مقرر به روز رسانی انجام می شود.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات راه اندازی سامانه هوشمند مدیریت حمل و نقل پستی کشور را از دیگر دست آوردهای مهم شرکت ملی پست مطرح کرد و افزود: شهروندان با استفاده این سرویس می توانند کالاها و محصولات خریداری شده خود را در سراسر کشور طی دو روز دریافت نمایند.
مهندس نعمتی از افزایش حجم ارسال بسته و امانت به عنوان یکی دیگر از سیاست های جدید شرکت ملی پست همسو با اهداف اتحادیه پستی جهانی یاد کرد و بیان داشت: با بهره گیری از توان ناوگان هوایی، ریلی و جاده ای کشور، ظرفیت حمل و نقل پست در دریافت و ارسال بسته ها و امانات پستی افزایش یافته است.
او تصریح کرد: طی شش ماهه نخست امسال شاهد رشد ترافیک انواع مرسولات اعم از ۲۴ درصد مرسولات سفارشی، ۳۵ درصد مرسولات ویژه و ۲۴ درصد امانات در مقابل دو درصد کاهش مرسولات پیشتاز به دلیل تحریم های پیش رو بوده ایم.
مدیرعامل شرکت ملی پست راه اندازی سرویس پست سریع و توجه به موضوع مشتری مداری را از دیگر اولویت های امسال شبکه پستی کشور عنوان کرد و افزود: در این چارچوب اداره کل مدیریت کیفیت و امور مشتریان در سطح شرکت و واحد حمایت از مشتریان در استان ها و همچنین نظرسنجی الکترونیکی با هدف توجه بیشتر به حقوق دریافت کنندگان خدمات و تسریع در دریافت غرامات های پستی دایر شده است.
وی توجه به ارایه خدمات مطلوب، با کیفیت، در دسترس و قیمت استطاعت پذیر در خصوص خدمات پایه را از دیگر اولویت های شرکت ملی پست در سال جاری بیان کرد و افزود: امروزه ۳۰ هزار کارمند به صورت مستقیم و تمام وقت و یا پاره وقت خدمات پستی را در اقصی نقاط کشور ارایه می دهند.
معاون وزیر ارتباطات همچنین به موضوع نرخ های پستی اشاره کرد و گفت: با وجود مشکلات متعدد و افزایش نرخ تورم در سطح جامعه، به دلیل مدیریت صورت گرفته طی دو سال گذشته هیچگونه افزایش نرخی در سطح شرکت ملی پست نداشته ایم.
انتهای پیام/