تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

5

عملکرد موفق بانک صادرات ایران در حمایت از تولید با فروش اموال مازاد

  • کد خبر : 2863
  • 14 مهر 1397 - 21:02

واگذاری اموال مازاد در بانک صادرات ایران تاثیر مهمی بر کاهش زیان و سودآوری این بانک داشته که امکان تزریق منابع بیشتر به بخش های مولد اقتصادی را افزایش می دهد. به گزارش سرویس امور بانکی افق تهران، نماینده ابهر و خرمدره در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب افزود: بانک صادرات ایران با عملکرد […]

افق تهران

واگذاری اموال مازاد در بانک صادرات ایران تاثیر مهمی بر کاهش زیان و سودآوری این بانک داشته که امکان تزریق منابع بیشتر به بخش های مولد اقتصادی را افزایش می دهد.

به گزارش سرویس امور بانکی افق تهران، نماینده ابهر و خرمدره در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب افزود: بانک صادرات ایران با عملکرد موفقی با واگذاری اموال مازاد توانسته به کاهش ۲۵۰۰ میلیارد زیاندهی برسد وتسهیلاتی را برای رونق تولید به بنگاه های کوچک و بزرگ اختصاص دهد.

محمد عزیزی با اشاره به اینکه بانک ها باید خود به ترک بنگاهداری اقدام کنند، تاکید کرد: بارها از طرف مسئولین برای این اقدام تاکید شده است.با اینکه اکثر این بنگاه ها برای خود بانک ها ضرردهی دارند ومدیران مربوطه به این امر واقف هستند، ولی در عمل کاری صورت نمی گیرد. یعنی تا خود مدیران و هیات مدیره تمایلی نداشته باشند ،به سختی می توان بانک ها را ملزم به ترک بنگاهداری کرد. به عنوان مثال بانک صادرات با عملکرد موفقی با واگذاری اموال مازاد توانسته به کاهش ۲۵۰۰ میلیارد زیاندهی برسد وتسهیلاتی را برای رونق تولید به بنگاه های کوچک و بزرگ اختصاص دهد.

وی افزود: همواره کاهش بنگاه‌داری بانک‌ها از اولویت‌های رییس جمهوری بوده است. به طوری که بارها از مقاومت بانک ها از واگذاری اموال مازاد انتقاد کردند. زیرا با این اموال که بصورت نقدینگی در می آید چرخ اقتصادی جامعه به حرکت افتاده و تولید و اشتغالزایی به رونق بیشتری دست پیدا می کند.

عزیزی گفت: به دلیل تنگنای مالی که بانک‌ها با آن مواجه بوده و از نقدینگی کافی برای پرداخت تسهیلات به منظور رونق تولید برخوردار نبودند، رئیس جمهور دستورات لازم بر واگذاری بنگاه‌ها و دارایی‌های مازاد بانک‌ها را اعلام کردکه با توجه به آن، بانک‌ها باید عملکرد موفقی در واگذاری‌ دارایی‌ها و املاک مازاد خود داشته باشند.
قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص گفت: اگر بانک‌ها بانکداری کنند و به دنبال صرافی زدن و بنگاه داری نباشند، می توان به اصلاح بانکداری امیدوار بود. متاسفانه یک بانکی مجوز صرافی میگیرد و در کنار شعبه خود بنگاه صرافی باز می کند. به این شکل صرافی های دیگر آسیب می بینند. هر نهادی باید در چارچوب خود فعالیت کند.

وی افزود: بانک‌ها باید بانکداری کنند و بیمه ها هم بیمه گری. الان بیمه های ما سرمایه گذاری و بنگاه‌داری می کنند. در این صورت پیمانکاران معمولی چگونه کار کنند؟ این مسئله باعث سواستفاده وانباشت منابع کلانی به نفع عده ای خاص شده است.بانک باید سیاست خود را در راستای سود دهی از بانکداری بنا کنند نه از بنگاهداری. بانک مرکزی و وزارت دارایی باید این مشکل بزرگ را حل کنند تا بیشتر از این تولید داخلی آسیب نبیند.

بنا براین گزارش، بانک صادرات ایران در راستای عمل به قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر، تزریق بیشتر منابع به واحدهای تولیدی و چابک سازی ساختارهای مالی از ابتدای سال ٩۶ تا ٢۵ مردادماه سال جاری بالغ بر ۵٣٠ رقبه املاک مازاد خود به ارزش بیش از ۵ هزار و ١۵٣ میلیارد ریال را فروخت.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=2863
  • 52 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.