تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

5

تصمیمات شورای شهر برای مقابله با کرونا

  • کد خبر : 28601
  • 29 اسفند 1398 - 23:25

هم زمان با شیوع ویروس کرونا در پایتخت، اعضای شورای شهر نیز مصوباتی در زمینه مقابله با بیماری کرونا به تصویب رساندند. به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران، اعضای شورای شهر تهران به عنوان نمایندگان پارلمان شهری از روزهای ابتدایی شیوع کرونا در پایتخت مصوباتی را به منظور ارایه خدمات و تسهیلات به شهروندان […]

شورا

هم زمان با شیوع ویروس کرونا در پایتخت، اعضای شورای شهر نیز مصوباتی در زمینه مقابله با بیماری کرونا به تصویب رساندند.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران، اعضای شورای شهر تهران به عنوان نمایندگان پارلمان شهری از روزهای ابتدایی شیوع کرونا در پایتخت مصوباتی را به منظور ارایه خدمات و تسهیلات به شهروندان در این راستا به تصویب رساندند، هم زمان با شیوع ویروس کرونا در پایتخت و تشکیل ستاد مقابله با این ویروس در شهرداری تهران شورای شهر نیز مصوباتی در این زمینه و به منظور تسهیل امور برای پایتخت نشینان به تصویب رساندند.

بودجه ١٠ میلیارد تومانی شهرداری برای مقابله با ویروس کرونا

در همان روزهای ابتدایی و جلسه ششم اسفند ماه شورای شهر تهران طرح دو فوریت الزام شهرداری تهران برای انجام اقدامات لازم جهت تاب‌آوری شهر برای پیشگیری و کاهش آلودگی ناشی از کرونا ویروس روی میز بررسی اعضای شورای شهر قرارگرفت و پس از بحث و بررسی های بسیار این طرح با رای موافق اعضا به تصویب رسید و بودجه ای ١٠ میلیارد تومانی برای مقابله با کرونا از سوی شهرداری تهران به این موضوع اختصاص یافت.

البته در همان جلسه نیز علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران پیشنهاد کرد که دستورالعمل ویژه‌ای برای گرمخانه‌های پایتخت در مقابله با شیوع کرونا تدوین شود و اعلام کرد که افرادی که به گرمخانه‌ها مراجعه می‌کنند از قشر آسیب پذیر هستند و بیش از هر کسی در معرض خطر قرار دارند این در حالی است که به مواد بهداشتی دسترسی کمتری دارند و اگر بیمار شوند آسیب‌پذیرتر از هر کسی هستند و پیگیری درمان‌ها نیز سخت است. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود شهرداری دستورالعمل و ضوابط خاصی برای آنها تصویب کند، این پیشنهاد هم از سوی دیگر اعضای شورا با رای موافق رو‌به رو شد.

تاثیر شیوع کرونا بر بودجه ٩٩ شهرداری تهران

کرونا اما در جریان بررسی بودجه شهرداری تهران در سال ١٣٩٩ تاثیرگذار بود. به پیشنهاد ناهید خدا کرمی، رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران یازدهم اسفند ماه اعضای شورای شهر تهران در جریان بررسی ماده واحده و تبصره های بودجه شهرداری تهران با اضافه کردن کلمه «بیماری مسری» به شهرداری تهران اجازه دادند که در سال آینده برای حوادث پیش‌بینی نشده تا سقف چهار درصد از سرجمع اعتبارات خود را برای کنترل اوضاع هزینه کند.

بر پایه این مصوبه شهرداری تهران در سال ۱۳۹۹ مجاز است در صورت وقوع حوادث پیش‌بینی نشده از جمله سیل، طوفان، زلزله، بیماری مسری و غیره تا سقف چهار درصد از اعتبارات هزینه‌ها و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای خود را برای کنترل اوضاع هزینه کند.

البته در این بین اعضای شورای شهر تهران در جلسات مختلف به موضوع کرونا و شیوه ‌های مقابله با آن پرداختند. به عنوان مثال ناهید خداکرمی، رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران بر ضرورت غربالگری مسافران در دروازه‌های تهران و اندیشیدن تمهیداتی برای پیشگیری از کرونا در کودکان کار و خیابان تاکید داشت و مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران از دولت خواست تا مواد ضدعفونی کننده استاندارد برای پاکسازی سطوح مترو، تاکسی و اتوبوس تأمین کند اما برنامه‌های شورای شهر برای تسهیل امور شهروندان تهرانی در شرایط بحرانی کرونا به همین جا ختم نشد.

تصمیم گیری درباره تمدید مهلت پرداخت عوارض در صحن شورای شهر تهران یکی دیگر از موضوعاتی بود که نمایندگان پارلمان شهری تهران به آن پرداختند.

پیش از بررسی این لایحه دو فوریتی در صحن شورای شهر تهران علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به شیوع ویروس کرونا در پایتخت و شرایط پیش آمده اقتصادی ناشی از این موضوع عنوان کرد: بسیاری از کسب و کارها در شرایط شیوع ویروس کرونا دچار آسیب جدی شده اند و مدیریت شهری، علیرغم تنگناهای مالی، نمی تواند نسبت به این موضوع بی توجه باشد.

او گفت: در روزهای پایانی سال که به طول معمول مراجعات به شهرداری و واحدهای تابعه افزایش می یابد، به دلیل شرایط ویژه شیوع بیماری، مدیریت شهری به دنبال اتخاذ سریع تدابیری است که این مراجعات تا حد ممکن کاهش پیدا کند.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه عمده مراجعات پایان سال به شهرداری، به دلیل تخفیف در عوارضی است که مهلت پرداخت آن، پایان سال است، افزود: به همین دلیل در شورا و شهرداری، این پیشنهاد مطرح شد که در قالب طرح یا لایحه ای دوفوریتی، مهلت پرداخت عوارض و استفاده از جوایز خوش حسابی و سایر تسهیلات تشویقی، تا ماه های آغازین سال ۹۹ تمدید شود. این لایحه دو فوریتی و کلیات آن پس از بحث و بررسی در دویست و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران به تصویب رسید.

پس از بررسی و تصویب این لایحه دو فوریتی اما به پیشنهاد برخی از اعضای شورای شهر تسهیلات دیگری برای شهروندان تهرانی در نظر گرفته شد که یکی از آنها
تمدید مهلت پرداخت عوارض صدور پروانه ساختمانی تا سقف ٢٠٠ میلیون تومان بود. در همین راستا پیشنهاد علی اعطا، رییس کمیته معماری و طرح های شهری شورای شهر تهران مبنی بر ارائه مهلت پرداخت عوارض صدور پروانه ساختمانی برای املاکی که فرم اعلام عوارض آنها تا سقف ٢٠٠ میلیون تومان است، بر اساس محاسبات سال ٩٨ تا پایان اردیبهشت ماه سال ٩٩ در دویست و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران به تصویب رسید، در همان جلسه دویست و چهارم نیز زهرا صدراعظم نوری، رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران پیشنهاد داد المانی از ایثارگری کادر پزشکی در این ایام ساخته شود.

تهرانی ها به بهشت زهرا نروید

پای مصوبات و پیشنهادات کرونایی اعضای شورای شهر تهران اما به دویست و پنجمین و آخرین جلسه شورای شهر تهران در سال ٩٨ هم کشیده شد. در این جلسه زهرا صدراعظم نوری، رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران از شهروندان تهرانی در خواست که در روزهای پایانی سال ٩٨ و روزهای ابتدایی سال ٩٩ از رفتن به بهت زهرا خودداری کنند، او همچنین از مسئولان بهشت زهرا خواست تا درهای ورودی و خروجی به روی شهروندان بسته شود. این درخواست نوری از سوی مدیران بهشت زهرا اجبابت شد و اعلام کردند که درهای بهشت زهرا در آخرین پنج شنبه سال ٩٨ بسته خواهد بود.

صدور پروانه ساختمانی برای پرونده های در انتظار تاییدیه کمیته نما با اخذ تعهد اقدام سه ماهه

در همین جلسه نیز علی اعطا، عضو هیات رییسه شورای شهر تهران از تشکیل نشدن جلسات کمیته های نما به دلیل شیوع ویروس کرونا خبر داد و اعلام کرد که این موضوع باعث شده تا صدور پروانه ساختمانی برای شهروندان متقاضی با مشکل رو‌به‌رو شود، در همین راستا طرح «اعطای مجوز به شهرداری تهران برای اخذ تعهد از مالکین( ذیعنفین) پروژه های ساختمانی برای ارایه تاییدیه نمای ساختمان به منظور کاهش ترددهای غیر ضروری متقاضیان حوزه شهرسازی در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا» را به عنوان پیشنهادی برای حل این مشکل در صحن شورا ارایه کرد. پس از بحث و بررسی این طرح از سوی اعضای شورای شهر به تصویب رسید.

براساس این طرح برای پرونده های شهرسازی که تمامی اسناد و مدارک صدور پروانه ساختمانی را ارائه کردند و صرفاً در انتظار تاییدیه نمای ساختمان هستند با اخذ تعهدات قانونی سه ماهه پروانه ساختمانی صادر می‌‌شود.

در آخرین جلسه شورای شهر تهران در سال ٩٨ نیز حسن رسولی، نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت که سیدحسن خمینی تولیت حضرت مرقد حضرت امام خمینی (ره) اعلام کرده که با تعطیلی حرم موافق است و همه ظرفیت‌های مرقد می‌تواند در اختیار شهرداری جهت پیشگیری و مقابله از کرونا قرار گیرد. او از شهرداری تهران درخواست کرد که تدابیر لازم را در این راستا اتخاذ کند و هماهنگی‌های لازم با ستاد مرکزی کروناانجام گیرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=28601
  • 63 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.