تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

3

از احیاء کارخانه تا پایداری یک خانواده با تامین اجتماعی

  • کد خبر : 2831
  • 14 مهر 1397 - 10:50

تامین اجتماعی یک سازمان بزرگ است که خدمات و فعالیت های مختلفی را ارائه می کند. خدماتش محدود به یک و یا چند مورد نیست از ارائه مستمری و درمان گرفته تا نقش آفرینی در اقتصاد کشور. این سازمان برای پوشش ریسک های زندگی و ایجاد اطمینان خاطر کارگران ایجاد شده و خدماتش را در […]

https://ofoghtehran.ir
تامین اجتماعی یک سازمان بزرگ است که خدمات و فعالیت های مختلفی را ارائه می کند. خدماتش محدود به یک و یا چند مورد نیست از ارائه مستمری و درمان گرفته تا نقش آفرینی در اقتصاد کشور. این سازمان برای پوشش ریسک های زندگی و ایجاد اطمینان خاطر کارگران ایجاد شده و خدماتش را در همین جهت طراحی و اجرا می کند.‌این خدمات گسترده باید به مردم معرفی شود که قطعا در شناساندن آن به مخاطب رسانه ها نقش اصلی دارند.

به گزارش سرویس امور بیمه افق تهران، امیرعباس تقی پور مشاور مدیرعامل و مدیر کل روابط عمومی سازمان در دیدار با خانواده یکی از مستمری بگیران در آذرشهر این موضوع را مطرح می کند. وی معتقد است نظام های تامین اجتماعی برای آرامش خاطر ذینفعان بوجود آمدند و خدمات سازمان در همین راستاست.

در ادامه معرفی خدمات سازمان با تعدادی از خبرنگاران عازم استان آذربایجان شرقی شدیم. در ابتدای سفر سری به کارخانه ماشین آلات صنعتی مجموعه شرکت تراکتورسازی تبریز زدیم. این شرکت در سالهای گذشته دچار بحران مالی شده بود و وضعیت شرکت به حدی به هم ریخته بود که درآستانه اخراج ۲۸۰ پرسنل آن بودند که خو‌شبختانه کارخانه توسط شرکت تراکتورسازی خریداری و احیا شد. در این بین دستگاههای مختلفی از جمله تامین اجتماعی همراهی و همکاری مناسبی با شرکت داشتند که شرکت به چرخه تولید برگردد.

فقیه معاون طرح، برنامه و سرمایه کارخانه ماشین آلات صنعتی، ورشکستگی این شرکت را یک ناهنجاری اجتماعی در استان عنوان می کند و می گوید: تامین اجتماعی یکی از مجموعه های تاثیرگذار در حل مشکل این شرکت بود که جا دارد از تمامی مسئولان آن درمرکز و استان تشکر کنیم.

شرکت تراکتورسازی تبریز هیچ بدهی به سازمان تامین اجتماعی ندارد اما کارخانه ماشین آلات صنعتی این مجموعه ۱۰ میلیارد تومان به این سازمان بدهکار است که با تعامل و همکاری سازمان بتدریج این مطالبات پرداخت خواهد شد.
مشاهده کارگرانی که زمانی ترس از اخراج و بیکاری داشتند واکنون با امید به آینده تلاش می کنند، موجب خرسندی و مایه افتخار برای سازمان است.

در ادامه سفر از شعبه تامین اجتماعی اسکو بازید کردیم . این شعبه طرح ساختارنوین ارائه خدمات را اجرایی کرده در این طرح تمامی خدمات شعبه توسط همه همکاران قابل انجام است. فضای کمتر، نیروی انسانی کمتر و جایگزینی همکاران از مزایای آن است.

جعفر سمساری مدیر کل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی می گوید: میز خدمت که مورد تاکید دولت است جزئی از ساختار نوین خدمات است و هر دو یک هدف دارند و آن روانسازی امور و تکریم ارباب رجوع است. مقامات استان نیز این طرح را تایید و آن را قابل الگوگیری برای دیگر سازمان ها دانستند.

عباسی معاون اداری مالی این اداره کل نیز در جریان این بازدید، آموزش کارکنان را یکی از مهمترین بخش های اجرای طرح ساختار نوین خدمات معرفی می کند و می گوید: این طرح در شعب اهر، ۶ تبریز و اسکو اجرا شده است و در آینده نزدیک در شعب دیگر استان عملیاتی می شود.

مقصد بعدی مان آذرشهر و منزل خانم فاطمه آسیابی بود که به گرمی ما را در منزل خود پذیرفتند.وی همکار نامنویسی شعبه آذرشهر هستند که ۱۸٫۵ سال است دراین سازمان خدمت می کند.

تقی پور مدیر کل روابط عمومی در این دیدار از نقش های چندگانه تامین اجتماعی سخن می گوید؛ از نقش ملی و حمایت از تولید تا حمایت از بنیان خانواده و معتقد است با کمک یکدیگر می توانیم فرهنگ تامین اجتماعی را در کشور گسترده کنیم.

خانم آسیابی در جمع خبرنگاران از کارکرد تامین اجتماعی و نقش آفرینی در ایجاد کرامت در بین خانواده ها سخن می گوید.وی می گوید: در ۱۳ سالگی پدر خود را از دست دادند . پدرشان در کارخانه لپه سازی کار می کرده است . زندگی بعد از فوت پدر جدا از خلاً های روحی و روانی، سخت و دشوار بود . به ناچار مادرم خانه و طلاهایمان را فروخت . خواهر و برادرهایم باید کار می کردند تا خرج خودشان را درآورند . حتی خواهرم به خاطر مسائل مالی از رفتن به دانشگاه منصرف شد.( البته خواهرشان سالها بعد موفق به تحصیل در دانشگاه شد)

خانم آسیابی در مورد اینکه چگونه به فکر برقراری مستمری برای پدرشان افتادند توضیح می دهد که یک روزی همسایه ای به مادرم می گوید: به شما مستمری نمی دهند؟! مادر می گوید مرحوم محمد آسیابی کارگر فصلی بوده و نمی دونیم بیمه بوده یا نه، تا اینکه از شعبه پی گیری می کنند و نهایتاً مشخص می شود پدرم مستحق دریافت مستمری است و مستمری برقرار می شود.

وی در خصوص ورود به سازمان نیز می گوید از همان بچگی گفتم باید بروم تامین اجتماعی کار کنم در آزمون رودی شرکت کردم و بعد ازقبولی در آزمون استخدام سازمان شدم ، این خانواده ۲۶ سال است که مستمری دریافت می کنند و پس از فوت مادر در سال ۸۴، مستمری به برادر بیمارشان پرداخت می شود.

 

انتهای پیام /

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=2831
  • 21 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.