عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران، ری و تجریش، بیان کرد: در بیشتر شهرهای مهم دنیا تلاش میکنند تا عناصری که در فضاهای شهری استفاده می شود متناسب با نیازهای روحی، عاطفی و روانی شهروندان باشد که درحال حاضر این اتفاق در دیوارنگارههای سطح شهر تهران در حال رخ دادن است.
به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران، حسن خلیل آبادی، عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران، ری و تجریش در خصوص انگاره های انسانی در فضاهای شهری بیان کرد: بخشی از فضاهای بصری شهر شامل تابلوها و دیوارنگاری هایی است که در سطح شهر نصب می شود در دوران جدید مدیریت شهری تحولی در دیوارنگاره ها و بیلبوردهای شهری از نظر محتوا رخ داده است که رضایتمندی شهروندان را به همراه داشته است که این رضایت خاطر نوعی احساس تعلق به شهر و علاقه به نمادهای شهری را در شهروندان ایجاد می کند.
وی در ادامه افزود: مساله نمادهای شهری باعث میشود شهروندان نسبت به شهری که در آن زندگی می کنند حس تعلق به عناصر فرهنگی آن داشته و احساس غرور می کنند که این موضوع در رشد و توسعه محلی بسیار مفید فایده خواهد بود.
عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت: در بیشتر شهرهای مهم دنیا تلاش میکنند تا عناصری که در فضاهای شهری استفاده می شود متناسب با نیازهای روحی، عاطفی و روانی شهروندان باشد که درحال حاضر این اتفاق در دیوارنگارهای سطح شهر تهران در حال اجرا است.
عضو شورای شهر با بیان اینکه رویکرد ثبتی در محتواهای فضاهای شهری اتفاق افتاده است، خاطرنشان کرد: در دوره گذشته مدیریت شهری دیوارنگارها و یا بیلبوردهای تبلیغاتی که محتواهای حاصل آن مورد رضایت مردم باشد را کمتر مشاهده کردیم. ولی اکنون اتفاق مثبتی در سازمان زیباسازی در جریان است و دیوارنگارهای شهر به سمت دیدگاه های شهروندان نزدیک تر شده و مردم می
توانند با سهولت بیشتری با این تصاویر ارتباط برقرار کنند که امروزه محتواهای تابلوها و بیلبوردهای شهری به سمت انسان محور شدن، تغییر کرده است.
خلیل آبادی در پایان ضمن اشاره به چهل یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و نقش نمادهای ارزشی در روحیه شهروندان بیان کرد: این عناصر و نمادهای شهری بدون شک بر وضعیت روحی شهروندان اثرگذار است چراکه شهروندان از نظر بصری با این فضاها و نماها در ارتباط هستند و این نمادها ارزشی موجب می شود مردم به این مسائل گرایش پیدا کرده و شهر را متعلق به خودشان بدانند.
انتهای پیام/