خانه / مدیریت شهری / عملکرد سالیانه شهروند در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی

عملکرد سالیانه شهروند در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی

شهروند

شرکت شهروند،در ۲ سال اخیر توانسته به عنوان یکی از مجموعه های اقتصادی تحت نظارت شهرداری تهران اقدامات مثبتی را در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی خود انجام دهد.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، شرکت‌ها و موسسات اقتصادی در کنار فعالیت های اصلی خود، در حوادث غیر مترقبه و بحران‌ها نسبت به هموطنان مناطق مختلف کشور نیز احساس مسئولیت کرده و تلاش می‌کنند مسئولیت‌های اجتماعی خود را در قبال مردم آسیب دیده به نحو احسن انجام دهند.

شرکت شهروند یکی از مجموعه های اقتصادی تحت نظارت شهرداری تهران است که در ۲ سال اخیر در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود، اقدامات مختلفی را انجام داده است، مجموعه فروشگاهی شهروند در واخر سال ۹۷ که گستره تحریم‌ها فشارهای شدید اقتصادی را بر اقشار مختلف مردم تحمیل کرده بود با تصمیم هوشمندانه ای که از ماه‌های قبل بررسی شده بود توانست، سوله‌های مدیریت بحران شهرداری تهران را در اختیار بگیرد تا با ذخیره استراتژیک اقلام مورد نیاز شهروندان در زمان کم یابی یا افزایش سطح قیمت‌های موسوم به شب عید بتواند نیازهای ضروری شهروندان به ویژه اقشار کم برخوردار جامعه را تامین کند.

بر همین اساس، مجموعه شهروند در شرایط بحرانی و ملتهب روزهای پایانی سال ۹۷ از درصد سود خود صرف نیز نظر کرد تا علاوه بر حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه در شرایط تحریم، دست واسطه‌ها و سودجویان را از بازار خورده فروشی اقلام مصرفی قطع کند تا شهروندان مایحتاج ضروری خود را با قیمتی مناسب‌تر از بازار تهیه کنند که این اقدام با موفقیت و استقبال مناسب مشتریان همراه شد.

با شروع سال ۹۸ و سیل ویرانگری که در بسیاری از استان‌های شمالی کشور رخ داد و در شرایطی که بسیاری از سازمان‌ها و ارگان‌های حمایتی در تعطیلات نوروزی به سر می‌بردند، شرکت شهروند با همکاری شورای شهر و شهرداری تهران از اولین مجموعه‌هایی بود که توانست کمک‌های انسان دوستانه خود را به مناطق سیل زده ارسال کرد.

همچنین از دیگر اقدامات صورت گرفته شرکت شهروند در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود، برگزاری کمپین یلدا به خیر و خرید در ایام منتهی به شب یلدا بود که شرکت شهروند در اقدامی خداپسندانه ۱ درصد از سود خود در ایام منتهی به شب یلدا را برای درمان کودکان مبتلا به سرطان اختصاص داد تا شعار تهران شهری برای همه در عمل محقق شود و این قشر از کودکان نیز بتوانند در شادی جشن باستانی شب یلدا سهیم باشند، شهروندان نیز نشان دادند به فروشگاه تحت نظارت مدیریت شهری به عنوان برند معتبر فروشگاه‌های زنجیره ای در کشور اعتماد داشته و با افزایش خرید از این فروشگاه‌ها در ایام منتهی به شب یلدا از این کمپین استقبال کردند.

شرکت شهروند در سیل اخیر سیستان و بلوچستان نیز بی تفاوت نبوده و ۲۷ کامیونت بار اقلام غذایی و بهداشتی مورد نیاز سیل زدگان را با ارزشی بالغ بر ۳ میلیارد تومان به این مناطق ارسال کرد، با توجه به این که بانوان همواره از آسیب پذیرترین اقشار جامعه در هنگام حوادث طبیعی محسوب می‌شوند شرکت شهروند در این دوره به نیازهای بهداشتی بانوان نیز اهتمام ویژه‌ای داشته و با کمک جمعیت هلال احمر توانست نیازهای ضروری سیل زدگان را به دقت شناسایی و تامین کند، این در حالی است که در ادوار گذشته کمتر به نیازهای بانوان به عنوان قشری آسیب پذیر توجه شده است.

مهدی امرالهی، مدیریت جدید شرکت شهروند در این خصوص بیان کرد: شرکت شهروند یک شرکت خدماتی است که رویکرد اصلی خود را خدمت رسانی قرار داده و همواره به دنبال مسئولیت های اجتماعی خود بوده است، برنامه‌ای که در این مقطع زمانی به دنبال آن هستیم، قیمت محصولات عرضه شده در فروشگاه‌های شهروند را در روزهای پایانی سال۹۸ و نزدیک عید به حداقل خود برسانیم و تخفیفات ویژه‌ای را به مشتریان ارائه دهیم تا تمام اقشار جامعه بتوانند مایحتاج خود را برای ایام نوروزی تهیه کنند.

حجت نظری، عضو شورای شهر تهران در خصوص ایفای مسئولیت های اجتماعی شهروند افزود: هر زمانی که اراده کردیم به هموطنان آسیب دیده در سیل یا زلزله کمک کنیم، شرکت شهروند به عنوان بازوی اقتصادی مدیریت شهری از اولین شرکت‌هایی بود که به کمک آسیب دیدگان شتافت، مدیریت شهری در حوزه‌های اقتصادی به دنبال سودآوری و کسب سرمایه نیست و هدف اصلی آن تنظیم بازار و کمک به اقشار کم برخوردار جامعه است تا تمام شهروندان با تخفیفات بیشتر و قیمت مناسب مایحتاج مورد نیاز خود را تامین کنند.

حسن خلیل آبادی، عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران در خصوص مسئولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی، بیان کرد: هر سازمان و مجموعه اقتصادی نسبت به اتفاقات جامعه حساس بوده و احساس مسئولیت می‌کند، شورای شهر و شهرداری تهران تلاش می‌کنند تا از طریق بازوان تحت مدیریت‌شان یعنی شرکت‌های تابع بتواند مسئولیت های اجتماعی خود را ایفا کنند، شرکت خدمات کالای شهروند از جمله شرکت‌هایی است که به عنوان بازوی مدیریت شهری توانست اقلام و محصولات مورد نیاز سیل زدگان استان‌های مختلف را تامین و به این مناطق ارسال کند.

شهربانو امانی، رئیس کمیته ایمنی و محیط زیست شورای شهر تهران ضمن اشاره به وظایف مدنی این مجموعه در بخش‌های مختلف تصریح کرد: با توجه به این که بر اساس قانون مسئولت های اجتماعی و رفع برخی مشکلات شهروندان از وظایف شهرداری تهران است، از این رو شهرداری تهران چندین سال است که در حوادث و بلایای طبیعی به آسیب دیدگان کمک می‌کند، شهرداری تهران در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی خود علاوه بر کمک به مناطق درگیر در سیل، با کمک بازوی اجرایی خود یعنی شرکت خدمات کالای شهروند توانست کمک‌های اهدایی مردم را نیز جمع آوری و در اختیار هموطنان سیل زده استان‌های مختلف قرار دهد که امیدوارم این سیاست‌ها تدوام داشته باشد.

به نظر می‌رسد در این شرایط تحریمی و فشارهای اقتصادی موجود، وجود مدیران جهادی و کارآمد باعث رونق اقتصادی و بهبود شرایط فعلی می‌گردد که این امر بسیار مورد توجه بنگاه دارن اقتصادی محسوب می‌شود، مدیران این مجموعه با درنظر گرفتن این مهم توانستند در شرایط کنونی بنا به بضاعت خود فشارهای اقتصادی و دغدغه نبود کالای مایحتاج مردم را کاهش دهند که این اتفاق می‌تواند شهروند را به الگوی مناسبی در مدیریت جهادی تبدیل کند.

انتهای پیام/

 

درباره ی OfoghTehran

همچنین ببینید

علیرضا بیرانوند محبوب ترین چهره سال 97 شد

بیرانوند نیمکت نشین می شود؟

با توجه به عملکرد نسبتا ضعیف بیرانوند در بازی با الدحیل و همچنین دربی پایتخت …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *