عضو شورای شهر تهران، بیان کرد: مدیریت شهری در حوزههای اقتصادی به دنبال سودآوری و کسب سرمایه نیست و هدف اصلی آن تنظیم بازار و کمک به اقشار کم برخوردار جامعه است.
حجت نظری، عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار سرویس شورای شهر افق تهران، در خصوص مسئولیت های اجتماعی شرکت شهروند بیان کرد: تحولات بسیار زیادی در دو سال اخیر در شرکت شهروند صورت گرفته است که بیشتر به آنها باید پرداخته شود تا شهروندان از خدمات ارائه شده مدیریت شهری توسط شرکت شهروند مطلع شوند، مجموعه شهروند از اواخر سال ۹۶ با ایجاد تغییرات در بدنه مدیریت شهری روند رو به رشدی را در پیش گرفته است، این شرکت با بدهیهای بسیار کلانی به دوره جدید مدیریت شهری منتقل شد اما مدیریت کارآمد این مجموعه در ۲ سال اخیر موجب شد نه تنها بدهیهای گذشته پرداخت شود، بلکه کمکهایی نیز از طریق شهروند به شهرداری صورت گرفت و سهم خود را از بخش درآمدی به حساب خزانه شهرداری واریز کرد.
عضو شورای شهر تهران در ادامه افزود: در ۲ سال اخیر خدمات ارائه شده به مشتریان به مراتب بیشتر و خدمت رسانی و تکریم مشتریان بر اساس سلیقه و نیاز شهروندان صورت گرفته است، شهروندان تفاوت در کیفیت کالاها و تخفیفات ارائه شده توسط شهروند را به خوبی احساس میکنند که در شرایط سخت اقتصادی تخفیفات توانسته خدمات ویژه ای برای مشتریان تلقی شود به دلیل آنکه خدمات ارائه شده از جنس درآمدزایی نبوده و بخش قابل توجهی از آن با هدف مسئولیت های اجتماعی و تنظیم بازار صورت گرفته است.
نظری ضمن اشاره به دوره جدید مدیریت شهروند در دوره شورای پنجم تصریح کرد: در ۲ سال اخیر توانستیم در مجموعه شهروند موفق عمل کنیم و روند مثبتی را در پیش بگیریم حتما ضعفهایی نیز وجود داشته اما برآیند عملکرد این شرکت در مجموع مثبت بوده است، هر چند تغییر و تحولاتی که به تازگی در شهروند صورت گرفته میتواند کمی نگران کننده باشد و شتابی را که این مجموعه در خدمت رسانی در پیش گرفته است را با کندی مواجه کند.
وی یادآور شد: هر زمانی که اراده کردیم به هموطنان آسیب دیده در سیل یا زلزله کمک کنیم شرکت شهروند به عنوان بازوی اقتصادی مدیریت شهری از اولین شرکتهایی بود که به کمک آسیب دیدگان شتافت، مدیریت شهری در حوزههای اقتصادی به دنبال سودآوری و کسب سرمایه نیست و هدف اصلی آن تنظیم بازار و کمک به اقشار کم برخوردار جامعه است تا تمام شهروندان با تخفیفات بیشتر و قیمت مناسب مایحتاج مورد نیاز خود را تامین کنند.
عضو شورای شهر تهران در خصوص توسعه شهروند در سایر کلان شهرها بیان کرد: همان گونه که بانک شهر توانست شعبات خود را در تمام شهرها گسترش دهد اگر بتوانیم این هماهنگی را در کلان شهرها ایجاد کنیم شهروند میتواند با استفاده از امکانات، زیرساختها وظرفیتهای کلان شهرهای کشور به برند شهرداری های کل کشور تبدیل شود.
انتهای پیام/