تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

رگبار باران از دوشنبه در تهران اقدامات شهرداری تهران برای برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی افزایش کرایه‌های حمل و نقل عمومی از امروز اعلام نرخ جدید بهره بین بانکی افزایش شدید نرخ‌ رهن و اجاره در بازار مسکن در تهران رکورد صادرات نفت به بالاترین میزان ۶ سال اخیر جزئیات مصوبه اصلاح قانون مجازات اسلامی توسعه کمربند سبز تهران در سال جاری غربالگری بیماری SMA از امسال علائم هشداردهنده حمله قلبی انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی

9

کلینیک ایران نوین هشدار! ته دیگ هیچ غذایی را نخورید!

  • کد خبر : 2623
  • 08 مهر 1397 - 10:55
کلینیک ایران نوین هشدار! ته دیگ هیچ غذایی را نخورید!

کم تر کسی یافت می شود که ته دیگ دوست نداشته باشد. اوج داستان جایی است که توصیه شود ته دیگ نخورید. اگر این مساله را جدی نگیرید می تواند جانتان را تا پای مرگ ببرد. به گزارش سرویس سلامت افق تهران ، شاید شنیدن این جمله در ابتدا هیچ واکنشی را در شما به وجود […]

ته دیگ

کم تر کسی یافت می شود که ته دیگ دوست نداشته باشد. اوج داستان جایی است که توصیه شود ته دیگ نخورید. اگر این مساله را جدی نگیرید می تواند جانتان را تا پای مرگ ببرد.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران ، شاید شنیدن این جمله در ابتدا هیچ واکنشی را در شما به وجود نیاورد اما با خواندن این مطلب خواهید دانست که خوردن ته دیگ غذاها می تواند خطرات جبران ناپذیری برای سلامتیتان داشته باشد. پس لازم است برای حفظ سلامتی خود و آگاهی از مضرات ته دیگ این مقاله را تا انتها بخوانید.

هشدار! ته دیگ هیچ غذایی را نخورید!
متخصص تغذیه درباره گرایش برخی افراد به مصرف نان و سیب زمینی برشته یا سوخته می گوید:اصلی در تغذیه وجود دارد و آن این است که هر چقدر روی یک ماده غذایی فرآیند بیشتر و عمیق تری انجام بگیرد، دو اتفاق برای آن ماده خوراکی می افتد؛ از یک طرف ارزش ویتامین ها و املاح آن به خاطر حرارت و اکسیداسیون کمتر می شود دیگر آن که تراکم کالری در آن ماده غذایی بالاتر می رود. درجه حرارت بالا و طولانی بودن مدت زمان پخت، نه تنها باعث تولید مواد مضر و کاهش مواد مغذی در غذا می شود بلکه به گفته این متخصص ، حتی میوه ای که خشک می شود، با وجود کاهش مقدار ویتامین C کالری آن افزایش می یابد. آبمیوه نسبت به میوه وزنش کاهش و کالری اش افزایش می یابد.
وی ادامه می دهد:این یک قانون کلی است هرچه در تهیه غذا، آب، زمان و روغن کمتری استفاده شود، مواد مغذی کمتری از بین خواهد رفت.

به گفته کارشناسان، برشته خوردن نان، سیب زمینی، ته دیگ و غلات از آن نظر مضر است که ماده سمی به نام ماده آکریل آمید در آنها تولید می شود، به گونه ای که در طولانی مدت می تواند یکی از دلایل ابتلای فرد به سرطان شود.

وی در ادامه می گوید:با وجود مضرات ذکر شده، استفاده از نان برشته برای افرادی که مشکلات گوارشی دارند، بسیار خوب و مناسب است. هضم نان برشته به شرطی که ترکیبات سوخته در آن به وجود نیاید، راحت تر است، چون ترشح اسید معده و آسیب های گوارشی کمتر و هضم پروتئین راحت تر می شود.
وی تأکید می کند:ترکیبات سوخته، محرکی برای ترشح اسید معده است که علاوه بر آسیب به جداره روده، باعث بروز سرطان کولورکتال (روده بزرگ و مقعد) می شود.

 

انتهای پیام

الو دکتر

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=2623
  • 59 بازدید

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.