شهردار تهران، بیان کرد: معمولا پروژه های محلی به هزینه های کلانی نیاز ندارند اما رضایتمندی خوبی را در میان شهروندان ایجاد می کنند .
به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، پیروز حناچی شهردار تهران در حاشیه جلسه امروز شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص لایحه بودجه امسال شهرداری تهران بیان کرد: لایحه ای که امروز به شورای شهر ارسال کردیم بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان است که تورم نیز در آن لحاظ شده است، متممی هم که هفته گذشته آماده کردیم که در بودجه وجود نداشت بدون شک مبنای افزایش بودجه قرار می گیرد، در برنامه ای هم که با هماهنگی شورای شهر پیش بینی کردیم حدود همین مبلغ در نظر گرفته شد که مطابق آن عمل کردیم، تلاش می کنیم میزان درآمدهای پایدار شهرداری تهران را افزایش دهیم .
شهردار تهران در خصوص توجه به محلات در بودجه سال ۹۹ شهرداری نیز بیان کرد: معمولا پروژه های محلی به هزینه های کلانی نیاز ندارند اما رضایتمندی خوبی را در میان شهروندان ایجاد می کنند مانند فضاهای سبز کوچک، بهداشت در مقیاس محلی، تغییرات جزئی ترافیکی یا مقیاس هایی که به دلیل محلی بودن معمولا به صرف هزینه های چندانی هم نیاز ندارند، ما در بودجه امسال ۲ هزار میلیارد به این کار اختصاص دادیم، برای اولین بار است که برنامه ریزی های خود را از پاییین به بالا نیز انجام می دهیم.
حناچی در ادامه تصریح کرد: نیازهای بودجه ای مردم در مناطق مختلف را از طریق دفاتر توسعه خدمات محلی که در بیشتر محلات حضوردارند تشخیص دادیم و با همکاری شورایاران و معتمدین محلی به سمت اجرای آن حرکت خواهیم کرد، این اولین تجربه شهرداری تهران به صورت سیستماتیک است که تلاش می کنیم آن را به یک تجربه مثبت و فوق العاده تبدیل کنیم.
شهردار تهران در خصوص حواشی مطرح شده پیرامون خانه اقدسیه بیان کرد: خانه ای که به ملک اقدسیه معروف است یک خانه معمولی متعلق به اواخر دوران پهلوی دوم است که تنها ویژگی که دارد این ست که از نظر پلان تشریفاتی و شبیه کاخ کوچکی است که مقداری آینه کاری و گچ کاری نیز بر روی آن انجام شده است اما نه ثبت ملی شده است و نه جزء میراث فرهنگی تلقی می شود، با این حال تمام تلاش خود را می کنیم که در فروش این املاک به نحوی عمل کنیم که تعادل منطقه بر هم نخورده و ترجیحا ملک تخریب نشود.
حناچی در پایان تصریح کرد: ما به بیشتر حرف های خود عمل کردیم دو خط مترو را به بهره برداری رساندیم، در حال حاضر بیش از ۲.۵ میلون سفر روزانه به وسیله متروی تهران انجام می شود که با افزایش قیمت بنزین، ۱۵ درصد به بار حمل و نقل عمومی اضافه شده است، تلاش می کنیم هزار دستگاه اتوبوس را بازسازی کینم، تهران راهی جز استفاده از اتوبوس های برقی ندارد باید به سمت کاهش آلاینده ها حرکت کنیم، بحث توسعه حمل و نقل عمومی برای مقابله با ترافیک و آلودگی هوا یکی از راهبردهای استراتژیک ما در اداره پایتخت است.
انتهای پیام/