رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران بیان کرد: برای اولین بار نیست که شرکت خدمات کالای شهروند در حوادث غیر مترقبه و بحران ها به یاری هموطنان می شتابد، این اتفاق در ۲ سال گذشته بارهاتکرار شده است.
محمد جواد حق شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار سرویس شورای شهر افق تهران، در خصوص ارسال محموله های شرکت شهروند به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان بیان کرد: برای اولین بار نیست که شرکت خدمات کالای شهروند در حوادث غیر مترقبه و بحران ها به یاری هموطنان می شتابد، در طول دو سال اخیر هر زمان که حادثه ای بحرانی و بلایای طبیعی در کشور رخ داده مدیریت شهری نسبت به آن بی تفاوت نبوده است، در حادثه زلزله سر پل ذهاب و سیل ابتدای سال و در جریان سیل اخیر سیستان و بلوچستان، شهرداری تهران با اعزام تجهیزات و نیروهای کارآمد، مدیریت بحران و اعزام آتش نشانان و هم چنین تخصیص اعتبار و هزینه برای مناطق آسیب دیده، تلاش خود را انجام داده است.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه تصریح کرد: شهرداری تهران از طریق جمع آوری هدایا و کمک های مردمی نیز مسئولیت اجتماعی خود را به نحو احسن ایفا کرده است، شهرداری تهران برای امداد رسانی به مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان ۱۰ میلیارد تومان اختصاص داد تا از طریق خرید تجهیزات و ارسال آن به شهرداری های مناطق آسیب دیده و یا احداث ساختمان هایی که در جریان سیل آسیب دیدند، دِین خود را به هموطنان ادا کند همچنین شرکت خدمات کالای شهروند نیز به عنوان بازوی مدیریت شهری همیشه توانسته است در قالب مسئولیتهای مدنی خود بستههای معیشتی مورد نیاز مردم آسیب دیده را به عنوان فروشگاهی با برند مدیریت شهری به نقاط بحرانی کشور ارسال کند.
حق شناس در پایان خاطر نشان کرد: فلسفه تاسیس فروشگاه های زنجیره ای، کمک به هموطنان در شرایط بحرانی و حوادث غیر مترقبه نیست، فروشگاه زنجیره ای شهروند بنگاه اقتصادی است که با هدف تامین و توزیع مایحتاج ضروری شهروندان طراحی شده است و هدف اصلی آن خدمت رسانی به شهروندان است که میتواند بخشی از درآمد های مورد نظر خود را در قالب درآمد های پایدار شهری محقق کند اما اگر بودجه ای به شهروند اختصاص پیدا کرد بخشی از این بودجه به کالاهایی تبدیل میشود که در اختیار آسیب دیدگان قرار میگیرد.
انتهای پیام/