تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

6

کدو حلوایی را در فصل پائیز مصرف کنید

  • کد خبر : 2584
  • 07 مهر 1397 - 12:10
کدو حلوایی را در فصل پائیز مصرف کنید

مصرف مرتب ۳ تا ۴ واحد میوه و سبزی جزو رفتارهای خوب تغذیه‌ای است که همواره از سوی متخصصان تغذیه توصیه می‌شود. داشتن این عادت به‌خصوص در فصل سرما محافظت‌کننده بدن از بسیاری بیماری‌هاست. در این بین، گنجاندن سبزی‌های رنگی مانند کدوحلوایی یک اقدام پیشگیرانه محسوب می‌شود.  به گزارش سرویس سلامت افق تهران ، باورش […]

کدو حلوایی

مصرف مرتب ۳ تا ۴ واحد میوه و سبزی جزو رفتارهای خوب تغذیه‌ای است که همواره از سوی متخصصان تغذیه توصیه می‌شود. داشتن این عادت به‌خصوص در فصل سرما محافظت‌کننده بدن از بسیاری بیماری‌هاست. در این بین، گنجاندن سبزی‌های رنگی مانند کدوحلوایی یک اقدام پیشگیرانه محسوب می‌شود.

 به گزارش سرویس سلامت افق تهران ، باورش سخت است ولی این عین واقعیت است که مصرف ۱۰۰ گرم کدوحلوایی می‌تواند ۲۶۴ درصد از نیاز بدن به ویتامین A را تامین کند و طیف گسترده‌ای از آنتی‌اکسیدان‌های سودمند و ضدسرطان را به بدن برساند.

کم کالری است

کدو حلوایی از جمله صیفی‌هایی است که کالری کمی دارد و مملو از فیبر و آنتی‌اکسیدان است. این سبزی، اسید‌های چرب اشباع‌شده و کلسترول ندارد و به همین دلیل برای افرادی که از یک رژیم غذایی محدودکننده کلسترول پیروی می‌کنند و قصد کاهش وزن دارند، انتخاب مناسبی محسوب می‌شود.

پر از آنتی اکسیدان های مختلف است

این سبزی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های مختلف به‌خصوص ویتامین A، و E است، بنابراین در شرایطی که هوا آلوده است یا خوراکی‌هایی را مصرف کرده‌اید که رادیکال آزاد وارد بدن می‌کنند -مثلا غذاهای سرخ‌شده و انواع فست‌فود، مصرف این سبزی کمک فراوانی به بدن می‌کند. در ضمن، مطالعات نشان داده‌اند که وجود همین مواد مغذی در بدن بامصرف کدو حلوایی از بروز سرطان، به‌خصوص سرطان‌های پروستات و ریه، پیشگیری می‌کند. بنابراین عادت به مصرف این سبزی به مردان سیگاری بیشتر از سایر افراد توصیه می‌شود.

سرشار از ویتامیناست

با مصرف هر ۱۰۰ گرم کدو حلوایی، ۷۳۸۴ میلی‌گرم ویتامین A وارد بدن می‌شود؛ ۲۶۴ درصد از میزان مورد نیاز. همین‌ جا لازم است اضافه کنیم ویتامین A برای سلامت پوست و مخاط‌ها، سیستم بینایی، ریه‌ها و دهان و دندان‌ها ضروری است. به همین دلیل هم مصرف مرتب کدو حلوایی به افرادی که پوستشان دچار آسیب شده، توصیه می‌شود زیرا به تسریع ترمیم زخم‌ها و مخاط‌های از دست رفته (مانند زخم در دهان) کمک می‌کند و فرآیند پیری را به تاخیر می‌اندازد. در ضمن، با تقویت سیستم ایمنی بدن نیز از بروز انواع عفونت در شرایطی که پوست آسیب دیده، جلوگیری می‌کند.

منبع فلاونوییدها است

این سبزی غنی از فلاونوییدهایی است که خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارند. این ترکیبات شامل بتاکاروتن، زی‌گزانتین، لوتیین و گزانتین است و البته بتاکاروتن، ترکیبی است که در بدن به ویتامین A تبدیل می‌شود.

معدن مواد معدنی است

کدو حلوایی علاوه بر آنتی‌اکسیدان‌های یادشده، مواد معدنی‌ای مانند مس، پتاسیم، فسفر و کلسیم دارد. به همین دلیل، عادت به مصرف این سبزی به افرادی که فشار خون بالا دارند، توصیه می‌شود.

تخمه ای مغذی دارد

دانه این سبزی هم منبع مناسبی از فیبر و اسیدهای چرب غیراشباع است. به علاوه، با مصرف ۱۰۰ گرم تخمه کدو حلوایی، ۱۱۰ درصد از نیاز بدن به آهن و ۷۱ درصد از نیاز بدن به روی تامین می‌شود. در ضمن، مصرف این مقدار تخمه کدو حلوایی، ۳۰ گرم پروتئین و ۵۵۹ کیلوکالری انرژی هم به بدن می‌رساند.

فیبر فراوانی دارد

کدو حلوایی به‌دلیل داشتن فیبر فراوان گزینه مناسبی برای افرادی است که قصد کاهش وزن دارند. با مصرف یک لیوانکدو حلوایی بخارپزشده، ۷ گرم فیبر مورد نیاز بدن تامین می‌شود بنابراین فرد احساس سیری بیشتری می‌کند. به علاوه، این سبزی انتخاب مناسبی برای افرادی است که از یبوست رنج می‌برند.

تقویت کننده سیستم ایمنی است

مصرف این سبزی به‌دلیل داشتن ویتامین A و C برای تقویت سیستم ایمنی بدن توصیه می‌شود و عادت به مصرف آن از بروز انواع عفونت‌های قارچی، باکتریایی و ویروسی در افراد مستعد مانند سالمندان، کودکان، بیمارانی که شیمی‌درمانی می‌کنند و… جلوگیری می‌کند.

تنظیم کننده قند خون است

عادت به مصرف این سبزی به تنظیم قند خون هم کمک می‌کند بنابراین مصرف آن به صورت بخارپز شده به افراد دیابتی توصیه می‌شود.

انتهای پیام

الو دکتر

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=2584
  • 16 بازدید

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.