تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

6

عدم استفاده از تن ماهی !؟

  • کد خبر : 2533
  • 05 مهر 1397 - 11:33
عدم استفاده از تن ماهی !؟

تن ماهی در کنار مزایایی که دارد معایبی هم دارد که باید حواستان به آن باشد واگر این مشکلات را دارید تن ماهی نخورید! به گزلرش سرویس سلامت افق تهران، تن ماهی غذایی لذیذ است که سریع آماده می شود. در کنار همه ی این خاصیت ها اگر در مصرف تن ماهی نکاتی رعایت نشود می […]

تن ماهی

تن ماهی در کنار مزایایی که دارد معایبی هم دارد که باید حواستان به آن باشد واگر این مشکلات را دارید تن ماهی نخورید!

به گزلرش سرویس سلامت افق تهران، تن ماهی غذایی لذیذ است که سریع آماده می شود. در کنار همه ی این خاصیت ها اگر در مصرف تن ماهی نکاتی رعایت نشود می تواند سلامتی انسان را به خطر بیندازد و فرد را تا پای مرگ ببرد. تن ماهی را همه نمی توانند بخورند، در این مقاله شما را با شرایطی آشنا می کنیم که اگر این شرایط را داریدتن ماهی نخورید!

تن ماهی نخورید!

یک کارشناس تغذیه گفت: سالمندان مبتلا به فشار خون از مصرف غذاهای شور از جمله ماهی دودی یا کنسرو شده و از تن ماهی پرهیز کنند.

لیلا شوروزی با بیان این مطلب اظهار داشت : این افراد باید از مصرف سوسیس، کالباس، کنسروگوشت، همبرگرها و سایر فرآورده‌های گوشتی به علت دارا بودن مقادیر بالای سدیم بپرهیزند.سبزی‌های کنسروشده در آب نمک، زیتون شور، چیپس و سایر تنقلات شور نیز نباید مصرف شوند.

وی تصریح کرد: ماهی دودی یا کنسرو شده و تن ماهی سرشار از سدیم هستند که باید از برنامه غذایی حذف شوند.

این کارشناس تغذیه با بیان اینکه سس‌ها، سوپ‌ها، قرص‌های گوشت، کنسرو لوبیا و سایر غذاهای آماده مصرف می‌تواند سبب تشدید بیماری شود، تأکید کرد: مواد حاوی کافئین از قبیل قهوه، چای و نوشابه‌های گازدار باید در حد اعتدال مصرف شوند.

شوروزی درباره مواد غذایی مفید برای سالمندان، گفت: مصرف ماهی تازه منجمد شده یا کنسرو شده‌ بدون آب نمک، مفید است و می‌توان ماهی را با برگ‌ بو، شوید، فلفل سس‌های خانگی بدون نمک و سایر سبزی‌ها معطر کرد. ماهی‌های حاوی اسیدهای چرب مفید از قبیل حلوا، قزل‌آلا و قباد چندین بار در هفته توصیه می‌شود.

این کارشناس تغذیه دانشکده علوم پزشکی گفت: سبزی‌های ریشه‌ای از قبیل سیب‌زمینی، همچنین برنج، ماکارونی ، رشته‌ها و حلیم بدون نمک مواد نشاسته‌ای دارای سدیم کم هستند و می‌توان به عنوان پایه‌ای برای وعده غذایی از آنها استفاده کرد.

شورورزی خاطرنشان کرد: میوه‌ها و سبزی‌ها دارای مقدار کم سدیم هستند و باید به وفور مصرف شوند، مصرف آلو، انگور، هلو، انجیر، موز، گوجه فرنگی، کنجد، خرما، سیر، گلابی، مرکبات توصیه می‌شود.

وی تأکید کرد: منابع منیزیم شامل‌ جوانه گندم برشته، بادام زمینی، سیب‌زمینی، اسفناج، شیر، نان سبوسدار و مرغ است و منابع غذایی کلسیم شامل شیر و لبنیات و ماهی است.همچنین مصرف مواد غذایی حاوی پتاسیم، منیزیم و کلسیم در بهبود فشار خون بسیار مؤثر است و مصرف کم موادغذایی حاوی سدیم و چربی‌های اشباع موجب کاهش فشار خون می‌شود.

 

انتهای پیام

الو دکتر

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=2533
  • 42 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.