تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

17

ایران – برزیل؛ رویارویی با تیم اول جهان

  • کد خبر : 253
  • 19 خرداد 1397 - 15:16
ایران – برزیل؛ رویارویی با تیم اول جهان

تیم ملی والیبال ایران دومین مسابقه خود در هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال را مقابل تیم اول رنکینگ جهانی برگزار خواهد کرد. به گزارش خبرنگار سرویس ورزش پایگاه خبری افق تهران، دومین روز از هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۸ برای تیم ملی کشورمان در کشور روسیه سپری خواهد شد و شاگردان ایگور کولاکوویچ در دومین مسابقه […]

تیم ملی والیبال ایران دومین مسابقه خود در هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال را مقابل تیم اول رنکینگ جهانی برگزار خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس ورزش پایگاه خبری افق تهران، دومین روز از هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۸ برای تیم ملی کشورمان در کشور روسیه سپری خواهد شد و شاگردان ایگور کولاکوویچ در دومین مسابقه خود باید به مصاف تیم ملی والیبال برزیل برود.

تیم ملی والیبال برزیل در هفته نخست لیگ ملت‌های والیبال در کشور صربستان سه مسابقه برگزار کرد. در بازی نخست خود در این هفته ۳ بر صفر موفق به شکست دادن تیم میزبان شد. مقابل ایتالیا اما برزیلی‌ها ۳ بر ۲ نتیجه را واگذار کردند و در آخرین مسابقه هفته دوم مقابل آلمان به برتری دست پیدا کرد تا در نهایت هفته نخست را با دو پیروزی و یک شکست به پایان برود.

در دومین هفته این مسابقات تیم ملی برزیل میزبان بود و در خانه شرایط خوبی داشت که تعداد پیروزی‌های خود را افزایش دهد. تیم کره جنوبی نخستین قربانی برزیلی‌ها در هفته دوم بود. این تیم ۳ بر صفر مغلوب زردپوشان میزبان شد. در بازی دوم تیم برزیل ژاپن را شکست داد و در بازی پایانی تیم ملی برزیل در دیداری پایاپای به مصاف امریکا رفت و ۳ بر ۲ به پیروزی رسید.در نهایت دو هفته ابتدایی لیگ ملت‌های والیبال برای تیم ملی برزیل ۵ پیروزی و تنها یک شکست به همراه داشت.

والیبال برزیل را باید به دو دوره قبل و بعد از سرمربیگری «برناردو رِزنده» تقسیم کرد. برناردینیهو یک مربی افسانه ای در تاریخ والیبال جهان است و تیم ملی برزیل را به افتخاراتی رساند که بعید است تا سال های سال، هیچ مربی دیگری بتواند نظیر آن را تکرار کند.

برزیل در المپیک سیدنی در رده ششم قرار گرفت و پس از آن بود که هدایت این تیم به «رِزنده» سپرده شد و از آنجا تاریخ والیبال جهان مسیر جدیدی طی کرد.والیبال برزیل پیش از «رِزنده» فقط سه مدال طلا در مسابقات سطح اول جهان به دست آورده بود، یکی در المپیک بارسلون، یکی در لیگ جهانی ۹۳ و دیگری در جام قهرمانان بزرگ جهان ۹۷٫ اما در سال های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۶ ماجرا چیز دیگری بود.

برزیل در ۱۵ سال سرمربیگری رِزنده، ۲ بار المپیک، ۳ بار قهرمانی جهان، ۲ بار جام جهانی، ۳ بار جام قهرمانان بزرگ جهان و ۸ بار لیگ جهانی را فتح کرد. این فقط بخشی از افتخارات این تیم در این سال ها بود، بدون احتساب نقره ها و برنزها.

تیم ملی برزیل در این سال ها، در ۱۳ فینال لیگ جهانی، ۴ فینال المپیک و ۴ فینال قهرمانی جهان حضور داشته است. یعنی این تیم از تمام فینال های ممکن در تمام این سال ها، فقط در ۲ فینال غیبت داشت.

رِزنده در این سال ها نسلی طلایی از بازیکنان پرورش داد و هرگاه به نظر می رسید با خداحافظی بازیکنانش به پایان دوران درخشان درو کردن مدال ها رسیده، بازیکنان جدیدی رو می کرد و همه غافلگیر می شدند.

برناردینیهو سرانجام پس از بازی های المپیک ۲۰۱۶ ریو و کسب مدال طلای این مسابقات، از تیم ملی برزیل جدا شد و جای خود را به «رنال دال زاتو» داد. این مربی ۵۸ ساله که سه بار به عنوان بازیکن با تیم ملی برزیل در بازی های المپیک شرکت کرده بود، پارسال در نخستین سال هدایت این تیم، طلای جام قهرمانان بزرگ جهان و قهرمانی آمریکای جنوبی و نقره لیگ جهانی را کسب کرد.

برزیل که سال هاست تیم نخست رده بندی فدراسیون بین المللی محسوب می شود، یک رکورد شگفت انگیز هم در مسابقات قهرمانی جهان دارد. این تیم ۳۱ بار در این رقابت ها شرکت کرده و همیشه هم قهرمان شده است. فقط در سال ۱۹۶۴ که برزیل به این رقابت ها نرفت، آرژانتین توانست به مقام نخست برسد.

برونو رزنده پسر برناردینیهو سرمربی افسانه ای برزیل، پاسور و کاپیتان این تیم و مهمترین ستاره برزیل است. «والاس ده سوزا» پشت خط زن، «فیلیپه فونتلس» دریافت کننده و «لوکاس ساتکمپ» مدافع میانی، سه ستاره مهم دیگر برزیل هستند. «موریلو اندرس» یکی از بهترین بازیکنان تاریخ والیبال جهان نیز پس از ۲ سال دوری، به تیم ملی برگشته است. این بازیکن ۳۷ ساله که پیش از این در پست دریافت کننده بازی می کرد و یکی از کامل ترین بازیکنان جهان بود، حالا قرار است به عنوان لیبرو به میدان برود و از توانایی بالای خود در زمینه دریافت توپ، برای کمک به شاگردان دال زاتو بهره ببرد.بازیکنان برزیل با میانگین سنی ۲۹ سال، پیرترین تیم حاضر در لیگ ملت های والیبال هستند. میانگین قدی بازیکنان این تیم هم ۱۹۸ سانتی متر است.

تیم ملی والیبال ایران در دومین مسابقه خود روز شنبه ساعت ۱۶ به مصاف تیم ملی برزیل می‌رود. مردان والیبال ایران بازی نخست خود در هفته سوم را با پیروزی مقابل چین سپری کردند.

انتهای پیام/

/باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=253
  • 34 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.