عضو شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: امروز به دلیل فشار های بخشهای ذیربط در دولت، شهرداری تهران علیرغم مخالفت اولیه، مسئولیت راهاندازی و افتتاح خط مترو گلشهر-هشتگرد توسط شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه را بر عهده گرفت.
به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران، بهاره آروین عضو شورای اسلامی شهر تهران در صحن علنی شورای شهر تهران در ارتباط با پذیرش مسئولیت راهاندازی ناایمن خط مترو هشتگرد- گلشهر اظهار داشت: در هیچیک از اسناد و مصوبات شورای اسلامی شهر تهران مانند بودجه سنواتی و برنامه پنجساله دوم و سوم شهر تهران به راه اندازی این خط حتی اشاره نشده است چه برسد به این که در اولویت قرار گیرد.
وی افزود: در شرایط کنونی که سیستم حمل و نقل عمومی، به خصوص مترو، در شهر تهران از نظر کیفیت خدمات در شرایط نامناسبی قرار دارد باید این مسئله مورد توجه قرار گیرد،نکته قابل توجه آن است که وضعیت نامطلوب خدماتدهی به شهروندان در مترو تهران، بیش از هر چیز از تعهدات وصول نشده سهم دولت از گسترش حمل و نقل عمومی ناشی می شود، تبصره ۱۷ بودجه سال ۹۸ شهرداری تهران همین عدم ایفای تعهدات دولت نظارت می کند اما متاسفانه این بحث سالهاست به یک حکم دائمی تبدیل شده است که از عدم پرداخت صدها میلیارد تومان سهم سالانه دولت از هزینه تمام شده سفرها با مترو نشئت می گیرد.
عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: سالیان سال است برخلاف قوانین موجود، این سهم توسط دولت نادیده گرفته شده و پرداخت نمیشود، از این رو شهرداری در تمام سالها ناچار به جبران و پرداخت سهم دولت در هزینههای تمام شده سفر با مترو نیز است و همه ساله به شکل تبصره بودجه و یک کسری پنهان چندصدمیلیاردی خود را نشان میدهد.
بهاره آروین خاطر نشان کرد: امروز به دلیل فشار های بخشهای ذیربط در دولت، شهرداری تهران علیرغم مخالفت اولیه مسئولیت راهاندازی و افتتاح خط مترو گلشهر-هشتگرد توسط شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه را بر عهده گرفت، خطی که از حداقل تجهیزات و استانداردهای ایمنی کافی هم نداشته و پیش بینی میشود برای تکمیل نهایی آن، حداقل ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است.
انتهای پیام/