تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

5

باید در حوزه آموزش و تمرین رفتار اقتصادی خلاق و اخلاق مدار اقدام کنیم

  • کد خبر : 24478
  • 07 دی 1398 - 22:49

دکتر محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور و رئیس موسسه عالی مدیریت و برنامه ریزی که در آئین گشایش پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی سخن می گفت، اخلاق را کلید رشد و تعالی کشور برشمرد و راه نهادینه شدن آن را تمرین از دوران کودکی دانست. به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران، معاون اقتصادی رئیس […]

نهاوندیان

دکتر محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور و رئیس موسسه عالی مدیریت و برنامه ریزی که در آئین گشایش پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی سخن می گفت، اخلاق را کلید رشد و تعالی کشور برشمرد و راه نهادینه شدن آن را تمرین از دوران کودکی دانست.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران، معاون اقتصادی رئیس جمهور که در محل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان سخن می گفت، تاکید کرد که اگر سطح سرمایه گذاری کم است و اگر به دنبال ارتقا بهروری در کشور هستیم باید از همین امروز روش مثبت نگری و امیدواری را به نسل نوپا آموزش و تمرین دهیم، چراکه تنها در سایه ارتقاء این نگرش است که کشور با رشدی فزاینده و پایدار می تواند به اهداف متعالی خود دست یابد.

وی ادامه داد: هرجند که در فرهنگ و آموزه های اسلامی و ایرانی ما بر تلاش و کار جمعی و تعاون و همکاری تاکید شده است، اما آموزش ها و تمرین های عملی ما در این زمینه گسترده و عمیق نیست. وی با اشاره به سه گانه تحلیلی ساختار ، رفتار و عملکرد در تحلیل و ارزیابی اقتصادها گفت: اگر می خواهیم در عملکرد اقتصاد، ما شاهد بهبود ریشه ای باشیم باید در بهبود ساختارهای اقتصادی و تربیت بهینه رفتارهای اقنصادی بکوشیم.این ساختار سیاسی و اداری در هر اقتصادی است که امکان استفاده از کارشناسی محققان و ابتکار فعالان اقتصادی را در فرایند تصمیم گیری اقتصادی فراهم می کند یا محدود می سازد.

وی با تاکید بر رابطه دوسویه فرهنگ و اقتصاد توجه به آموزه های اساسی تلاش ، تولید و مثبت اندیشی و بلندمدت نگری در تکوین فرهنگ اقتصادی نسل آینده را ضروری دانست و گفت: رویکرد راه حل گرا نیاز به آموزش و تمرین دارد. در یک جامعه پیشرو شاخص روشنفکری، منفی گویی نیست، بلکه مثبت اندیشی آینده نگرانه است که خلق ارزش پایدار می کند و در سایه این مثبت اندیشی آینده نگرانه است که می توان کار و ابتکار را در فعالان اقتصادی کشور تقویت کرد و عامل رشد عملکرد اقتصاد شد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور به اثر متقابل اقتصاد بر فرهنگ اشاره کرد و افزود: با افزایش سطح و عمق رشد و رفاه در کشور می توان زمینه تعالی جامعه و تربیت علمی و اخلاقی را فراهم کرد.درکنار آموزش علمی و فنی،آموزش اخلاق اقتصادی هم برای توسعه کشور ضروریست. ارزشهای اقتصادی با تمرین و تکرار خلاقیت و بهره وری بدست می آید که نتیجه آن کاهش لغزش و تضییع منابع خواهد بود

وی آموزش های بازی محور ، هدفمند و هوشمندانه را به عنوان نگرشی نو به مقوله تمرین زندگی برای نسل آینده ساز کشور دانست.

دکتر نهاوندیان گفت: دانش آموزان ما باید این فرصت را پیدا کنند که ضمن تمرین عقلانیت و تصمیم گیری، از بازی برای عقلانیت و قدرت انتخاب بین گزینه ها، تقسیم کار، مسولیت پذیری و پاسخگویی به روش اخلاق مدارانه برای پیشرفت و توسعه استفاده کنند،. اگر نگاه ما به بازی اینگونه هدفمند و فرهنگی باشد ” باید بازی را جدی بگیریم “.

معاون اقتصادی رئیس جمهور در ادامه سخنانش به حجم قابل توجه اقتصاد و تجارت جهانی وسایل بازی و اهمیت آن برای بازیگران عرصه اقتصاد جهانی اشاره کرد و گفت: به عنوان نمونه حجم صادرات کشور چین تنها از سرفصل این صنعت ماهانه در حدود سه میلیارد دلار است که از صادرات کنونی نفت ایران بیشتر است.

وی ادامه داد: با توجه به نگرش و سیاست دولت در حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط این امکان فراهم شده است که از محل اعتبارات تبصره ۱۸ طرح های اشتغالزا و با همکاری صندوق کارآفرینی امید ، صندوق شکوفایی و نوآوری ، بانک توسعه صادرات و صندوق ضمانت صادرات در حمایت از کارگزاران این صنعت قدم های محکمی برداشته شود و لازم است که در زمینه برندسازی و بازاریابی صادراتی برنامه ریزی جدی صورت گیرد.

دکتر نهاوندیان افرود: باید بپذیریم که رشد درکیفیت محصولات در سایه رقابت حاصل می شود او در عین حال تقویت تشکل این صنف را با همکاری اتاق های اصناف و بازرگانی برای یکپارچگی راهبرد و یک صدایی از دیگر اقدامات کلیدی توسعه این صنعت برشمرد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور افزود: برای مقابله عزتمندانه با تحریم ها و تغییر شرایط باید از هر ظرفیت کوچک و بزرگی جهت ایجاد اشتغال داخلی و کسب درآمد صادراتی استفاده کرد..وی از صنعت اسباب بازی به عنوان یک ظرفیت جهش پذیردر مقابله با تحریم ها یاد کرد و ادامه داد که استفاده از رمزارزها و خلاقیت های شبکه ای می تواند محدودیت های بانکی و مرزی را در حوزه صادراتی برای این صنعت از سرراه بردارد.

پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی با شعار تمرین زندگی امروز (هفتم دی ماه) در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کار خود را آغاز کرد. این نمایشگاه تا ۱۳ دی ماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=24478
  • 18 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.