تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها انتقاد از عملکرد شهردار در بی‌توجهی به تکثر سلایق فرهنگی تهران پیش‌بینی وضعیت تورم در ایران شرکای تجاری معدنی در سال ۱۴۰۲ مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ رونق صادرات با حذف ارز نیمایی در صنعت فولاد حذف سازه جدید در عمارت منسوب به فخرالدوله بیماری‌های قلبی از شایع‌ترین علل مرگ‌ در دنیا افزایش کاذب قیمت مسکن در بازار افتتاح بلدیه تا روز تهران کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت تغییر روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت سرنوشت نامعلوم عمارت مسعودیه تهران نامه رسمی فدراسیون فوتبال به AFC برای تغییر مالکیت پرسپولیس و استقلال جزئیات فروش آنلاین میوه در میادین و میوه و تره‌بار تهران شیوه‏‏‌های معدن‌کاری با مسئولیت اجتماعی تغییر سقف برداشت از حساب بانکی افزایش تعطیلی‌ها مخالف تحقق شعار سال بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس تاثیر تحریم‌های تازه بر نفت ایران ۵۸ ‌درصد عرضه شمش فولادی بدون مشتری ریزش دیوار دومین بنای خشتی و گلی ایران تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا ورود ۵۰۰۰ اتوبوس جدید تا پایان سال به تهران آغاز رویداد «ایمنی حمل و نقل» در پایتخت از امروز ضرورت ارائه لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران انتقاد از عملکرد شهرداری در توجه به معماری ایرانی- اسلامی انتقاد از نمای شیشه‌ای ساختمان برخی دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها اعلام زمان شارژ کالابرگ اردیبهشت ماه ابلاغ دستورالعمل واردات ماشین‌آلات معدنی تصویب فوریت طرح برخی معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌های دولتی قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن

4

مناظره نباید دنبال افشاگری باشد

  • کد خبر : 24267
  • 04 دی 1398 - 0:21

سخنگوی دولت بیان کرد: مناظره نباید دنبال افشاگری باشد، راهی جز گفتگو برای رسیدن به تفاهم بزرگ نداریم. به گزارش سرویس اجتماعی افق تهران، سخنگوی دولت در آیین اختتامیه مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران بر اهمیت گفتگو برای رسیدن به یک تفاهم بزرگ در کشور تاکید کرد. علی ربیعی سخنگوی دولت در این مراسم با […]

سخنگوی دولت بیان کرد: مناظره نباید دنبال افشاگری باشد، راهی جز گفتگو برای رسیدن به تفاهم بزرگ نداریم.

به گزارش سرویس اجتماعی افق تهران، سخنگوی دولت در آیین اختتامیه مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران بر اهمیت گفتگو برای رسیدن به یک تفاهم بزرگ در کشور تاکید کرد.
علی ربیعی سخنگوی دولت در این مراسم با بیان اینکه بدون تردید اعتماد اجتماعی امروز وضعیت خوب ندارد، گفت: نه فقط اعتماد به دولت و حاکمیت بلکه در همه وجوه اعتماد کاهش یافته است.
وی بحران هویت و مشروعیت را نتیجه بی‌اعتمادی مزمن در هر جامعه‌ دانست و افزود: ارزش‌های مشترک وقتی در جامعه کم می‌شود، گفتگو داروی بی‌بدیل چنین شرایطی در عرصه هر جامعه‌ای چه میان نخبگان و چه گروه‌های دیگر است.
ربیعی با بیان اینکه علت اول طلاق در کشور فقدان گفتگو و ارزش‌های مشترک بین همسران است، گفت: در سطوح بالاتر و مختلف دچار این کاستی هستیم. بنابراین مناظره از چند جهت برای جامعه امروز ایران مهم است.
وی تاکید کرد: پایه گفتگو مناظره است. اعتماد، درک مشترک از جامعه، تفاهم برای چگونگی ساختن آینده، نیاز به گفتگو و پیش از آن مناظره دارد. ما راهی جز گفتگو و مناظره برای تفاهم بزرگ نداریم.
سخنگوی دولت با بیان اینکه خود مناظره هم آسیب‌هایی دارد، ادامه داد: عمدتا در مناظره‌ها براساس داده‌های روشن بحث نشده و در نتیجه به مفاهیم مشترک ختم نمی‌شود. از سوی دیگر مناظره حالت تهییج کننده و برانگیزاننده دارد و به‌ دنبال روشنگری نیست.
وی بیان کرد: این کار جهاد دانشگاهی، درست کردن زیرساخت‌های مناظره و تمرین مناظره است. ربیعی تاکید کرد: اخلاق و قواعد مناظره مسائل بسیار مهمی هستند. بزرگترین آسیب‌شناسی جامعه ایران در مناظره‌های انتخاباتی است، مناظره برای فهم مشترک و اتفاق‌نظر ارزشی از مسائل است.
وی با بیان اینکه جامعه ایران بیشترین آسیب را از مناظره‌های سال ۸۸ به بعد متحمل شد، گفت: مناظره نباید به‌ دنبال افشاگری بلکه باید به‌دنبال روشنگری باشد. ربیعی افزود: من در بحث آمدنیوز گفتم نگویید کیستی آمدنیوز، بلکه بگویید چیستی آمدنیوز که برپایه روشنگری نبود، بلکه برپایه افشاگری بود.
سخنگوی دولت با اشاره به اینکه برای آینده ایران باید به هم نزدیک شویم و هیچ‌راهی به‌ جز گفتگو نمی‌بینم، گفت: خوشحالم از پایه‌های مناظره سالمی که اینجا شکل گرفت و جایزه اخلاق داده شد. امیدوارم از دل مناظره راهی برای سعادت و خوشبختی جامعه ایران بیرون بیاید و در سایه‌سار درک درست از گفتگو روزهای خوشی را تجربه کنیم.
انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=24267
  • 69 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.