شهربانو امانی، عضو شورای شهرتهران، در حاشیه بازدید از گذرنوآوری در گفتگو با خبرنگار سرویس شورای شهر افق تهران، بیان کرد: هوشمند سازی و تکنولوژی بیش از ۴۰ درصد از رفت و آمد ها و ترافیک شهری را کاهش می دهد اما نهادینه شدن استفاده از محصولات این استارتاپها نیاز به تبلیغات و افکارسنجی دارد تا شهروندان بیشتر از محصولات فناوری محور استفاده کنند،
وی افزود: یکی از ویژگی های برنامه تهران هوشمند ایجاد پل ارتباطی میان تولیدکننده و مصرف کننده است هم تولید کننده می تواند محصولات را به صورت مستقیم در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد و مصرف کنندگان با حذف واسطه ها محصولات را با قیمت پایینتری دریافت کنند اما این مسئله نیاز به قوانین و اقدامات زیر بنایی داشته تا واسطه ها و سوء استفاده کنندگان جذف شوند، اما نوآوری و نهادینه شدن آن در جامعه فرایند زمان بری است و نیاز به فرهنگ سازی دارد.
امانی در خصوص مجموعه های تکنولوژی محور شهرداری تهران بیان کرد: فروشگاه شهروند به عنوان یکی از فروشگاهای هوشمند تحت نظارت شهرداری تهران فروش اینترنتی و مجازی دارد تا مشتریان بتوانند در منزل کالاهای مورد نیاز خود را سفارش دهند و درب منزل تحویل بگیرند، از دیگر تکنولوژی های به کار رفته در شهروند نیز می توان به رونمایی از اولین دستگاه خودپرداخت در کشور اشاره کرد که تا حد زیادی به کمک شهروندان آمده و صفوف خرید صندوق را کاهش داده است، در اصل تکنولوژی سرعت دریافت کالا و خدمات را افزایش داده و هزینه ها را کاهش میدهد .
عضو شورای شهر تهران در ادامه تصریح کرد: با استفاده از تکنولوژی های شهری می توانیم مشکلات حوزه محیط زیست و پسماند را نیز کاهش دهیم اتفاقی که تا حد مناسبی در مجموعه شهروند رخ داد و توانست با بهره گیری از تکنولوژی دستگاه خوددریافت انواع بطری های نوشیدنی در فرهنگ بازیافت و تفکیک زباله از مبدا موثر باشد.
امانی در پایان خاطر نشان کرد: مجموعه شهروند توانسته با کمک تکنولوژی در زمان و هزینه مشتریان صرفه جویی کرده و صفوف طولانی صندوق را کاهش دهد و به مدیریت شهری در هوشمند سازی شهر تهران کمک کند.
انتهای پیام/