تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

6

آغاز پرهیجان لیگ قهرمانان اروپا

  • کد خبر : 2192
  • 27 شهریور 1397 - 16:53

جدال حساس پاری سن ژرمن و لیورپول سرآمد دیدارهای شب نخست مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا است. به گزارش سرویس ورزشی افق تهران،  سوت آغاز فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا سه‌شنبه شب در قاره سبز به صدا در خواهد آمد و تیم‌های چهار گروه نخست این رقابت‌ها به میدان خواهند رفت. گروه A بروخه – […]

افق تهران

جدال حساس پاری سن ژرمن و لیورپول سرآمد دیدارهای شب نخست مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا است.

به گزارش سرویس ورزشی افق تهران،  سوت آغاز فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا سه‌شنبه شب در قاره سبز به صدا در خواهد آمد و تیم‌های چهار گروه نخست این رقابت‌ها به میدان خواهند رفت.

گروه A

بروخه – دورتموند

یاران کاوه رضایی باید در اولین دیدار  خود در لیگ قهرمانان به مصاف دورتموند بروند. بروخه تاکنون به مرحله حذفی لیگ قهرمانان صعود نکرده است و حتی آخرین بار از ۶ بازی در لیگ قهرمانان متحمل ۶ شکست شدند. در طرف مقابل دورتموند نیز فصل قبل ضعیف ظاهر شد و در ۶ دیدار خود تنها به ۲ تساوی و متحمل ۴ شکست شد.

دو تیم تاکنون ۴ بار برابر هم به میدان رفتند که سهم هر تیم دو برد بوده است.

بروخه قهرمان لیگ بلژیک برای ششمین بار در این رقابت‌ها حاضر می‌شود.

۹ باخت و یک تساوی حاصل ۱۰ دیدار اخیر بروخه در لیگ قهرمانان بوده است. آخرین برد آنها در لیگ قهرمانان به سال ۲۰۰۵ برمی‌گردد که توانستند راپید وین را ۳ بر ۲ شکست دهند.

دورتموند تیم چهارم فصل قبل بوندسلیگا در ۸ سال اخیر توانسته ۷ بار در این رقابت‌ها حاضر باشد.

دورتموند در ۱۱ دیدار اخیر خود در لیگ قهرمانان تنها یک برد داشته که آن هم برتری ۴ بر صفر برابر بنفیکا بوده است. ۷ باخت و ۳ تساوی حاصل دیدارهای دیگر این تیم بوده است.

این دومین بار است که دورتموند با تیم‌های بلژیکی در لیگ قهرمانان هم‌گروه می‌شود. پیشتر در فصل ۲۰۱۴/۱۵ دورتموند توانست ۴ امتیاز از اندرلخت در دو بازی به دست بیاورد.

موناکو – اتلتیکومادرید

این دو تیم تاکنون دیدار رسمی با هم نداشتند و برای اولین بار است که برابر هم به میدان می‌روند. هر دو تیم فصل گذشته حذف زودهنگامی از لیگ قهرمانان داشتند ولی برای اتلتیکو در نهایت قهرمانی در لیگ اروپا مرهمی بر این حذف زودهنگام بود.

موناکو در ۸ دیدار اخیر خود در لیگ قهرمانان به ۶ باخت و دو تساوی رسیده است. این تیم بعد از صعود تاریخی به نیمه نهایی لیگ قهرمانان و رفتن خیلی از ستاره‌هایش، افت فاحشی داشت و فصل قبل در گروه خود آخر شد.

موناکو همچنان آخرین تیمی است که به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه یافته است. این تیم در سال ۲۰۰۴ به پورتو در فینال باخت.

اتلتیکو در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه یافت که در هر دو فینال به همشهری خود رئال مادرید باخت.

شاگردان دیگو سیمئونه توانستند قبل از شروع فصل جدید، با برتری ۴ بر ۲ برابر رئال مادرید قهرمان سوپرجام اروپا شوند.

توماس لمار که ۹۰ بازی و ۱۶ گل برای موناکو داشت، در تابستان راهی اتلتیکومادرید شد و حالا باید برابر تیم سابق خود به میدان برود. همچنین رادامل فالکائو نیز که ۵۲ گل در ۶۸ بازی برای اتلتیکو به ثمر رساند. اکنون در موناکو است و او نیز مقابل تیم سابقش قرار خواهد گرفت.

گروه B

بارسلونا – آیندهوون

صدرنشین لالیگا که رکورد خوبی در خانه در لیگ قهرمانان دارد برابر تیمی قرار می‌گیرد که هنوز در اسپانیا برنده نشده است.

قهرمان ۲۵ دوره لالیگا که در ۴ سال اخیر ۳ بار به این مهم دست یافته است، تاکنون ۵ بار قهرمانی در لیگ قهرمانان را تجربه کرده است. بارسلونا در هر ۱۱ فصل اخیر لیگ قهرمانان توانسته به عنوان سرگروه صعود کند.

شکست برابر رم به روند نباختن این تیم در لیگ قهرمانان خاتمه داد. آبی و اناری ها در ۲۶ بازی اخیر خانگی در لیگ قهرمانان شکست نخورده است و در ۵ سال اخیر همه بازی‌های خانگی خود را در مرحله گروهی برده است.

آیندهوون در طرف مقابل موفق شده است برای ۲۴ بار قهرمان لیگ هلند شود تا جواز حضور در این رقابت‌ها را به دست بیاورد. آیندهوون بعد از شکست باته بوریسوف بلاروس به این مرحله رسید.

این شانزدهمین فصل حضور آیندهوون در لیگ قهرمانان است. آنها فقط ۴ بار موفق به صعود از گروه خود شدند.

۹ باخت و ۵ تساوی حاصل دیدارهایی است که آیندهوون در خاک اسپانیا برگزار کرده و هنوز نتوانسته در این کشور برنده شود.

مارکو فان بومل سرمربی آیندهوون بازیکن سابق بارسلونا است که با این تیم لیگ قهرمانان و لالیگا را فتح کرده است.

لوئیس سوارس مهاجم بارسلونا سابقه بازی در لیگ هلند و تیم آژاکس را در کارنامه خود دارد.

اینتر – تاتنهام

آخرین باری که این دو تیم برابر هم قرار گرفتند، گرت بیل توانست برای تاتنهام هت تریک کند. این سومین حضور پیاپی تاتنهام در لیگ قهرمانان اروپا است و این در حالی است که اینتر برای اولین بار از فصل  ۲۰۱۱/۱۲ در مرحله گروهی حاضر بوده است.

اینتر فصل گذشته در رده چهارم لیگ ایتالیا قرار گرفت تا به عنوان آخرین سهمیه ایتالیا راهی مرحله گروهی لیگ قهرمانان شود. نراتزوری آخرین تیم ایتالیایی است که توانسته در این رقابت‌ها به قهرمانی دست یابد.

این دوازدهمین حضور اینتر در مرحله گروهی لیگ قهرمانان است. آنها در ۸ بار اخیر توانستند از مرجله گروهی لیگ قهرمانان به مرحله بعد صعود کنند.

اینتر از ۱۵ دیدار خانگی برابر تیم‌های انگلیسی در لیگ قهرمانان به ۱۰ برد، ۳ تساوی و ۲ باخت رسیده است.

تاتنهام برای چهارمین بار (سومین بار پیاپی) جواز حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان را به دست آورده است.

در فصل ۲۰۱۷/۱۸ تاتنهام موفق به صعود از گروه خود در لیگ قهرمانان شد ولی در مرحله بعد به یوونتوس باخت و از این رقابت‌ها کنار رفت.

بهترین عملکرد آنها حضور در مرحله یک چهارم نهایی در فصل ۲۰۱۰/۱۱ بوده است.

تاتنهام فصل قبل در لیگ برتر بعد از منچسترسیتی و منچستریونایتد در رده سوم قرار گرفت تا به این مرحله از رقابت‌ها راه یابد.

گروه C

لیورپول – پاری سن ژرمن

هر دو تیم فصل گذشته رکورد گلزنی در لیگ قهرمانان را جا به جا کردند. پاری سن ژرمن با ۲۵ و لیورپول با ۲۳ گل قدرت هجومی خودشان را به رخ کشیدند ولی در نهایت هر دو تیم با شکست برابر رئال مادرید نتوانستند به هدف خودشان برسند.

دو تیم تنها یک بار در نیمه نهایی جام برندگان اروپا برابر هم به میدان رفتند که پاریس در بازی رفت در پارک دو پرنس با ۳ گل شکست خورد و در بازی برگشت با وجود باخت ۲ بر صفر توانست به دیدار نهایی برسد.

لیورپول فصل قبل میانگین ۳.۱۵ گل به ازای هر بازی در لیگ قهرمانان داشت و در لیگ برتر با قرار گرفتن در رده چهارم توانست به این رقابت‌ها راه یابد. این در حالی است که پاری سن ژرمن با قهرمانی در لیگ فرانسه به لیگ قهرمانان رسید.

قرمزها دو بازی اخیر خانگی خود برابر تیم های فرانسوی را با برد به پایان رساندند. آنها در لیگ برتر نیز هر ۵ دیدار اخیر خودشان را با برد به پایان رساندند. درست مانند پاری سن ژرمن که تمام دیدارهای خود را در لیگ فرانسه برنده شده است.

پاری سن ژرمن برای هفتمین بار پیاپی جواز حضور در لیگ قهرمانان را به دست آورده است.

پاریس در دو سال گذشته در مرحله یک هشتم نهایی و در چهار دو ره قبل در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان حذف شده است و هنوز نتوانسته به مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها برسد.

توماس توخل سرمربی فعلی پاریس، جانشین یورگن کلوپ در تیم دورتموند شد. جدال این دو مربی آلمانی یکی از اتفاقات ویژه این دیدار است.

ستاره سرخ بلگراد – ناپولی

قهرمان فصل ۹۱-۱۹۹۰ فوتبال اروپا در اولین دیدار خود برابر ناپولی قرار می‌گیرد که فصل قبل حذف زودهنگامی از این رقابت‌ها داشت.

این اولین سفر ناپولی به بلگراد برای برگزاری بازی است. دو تیم به خوبی می‌دانند تیم‌های قدرتمند دیگری در این گروه هستند و قطعا به دنبال برد خواهند بود.

ستاره سرخ به عنوان قهرمان صربستان به پلی‌آف لیگ قهرمانان رسید و توانست خود را به مرحله گروهی برساند. در طرف مقابل ناپولی نایب قهرمان لیگ ایتالیا بود که توانست به این مرحله از رقابت‌ها برسد.

تیم بلگراد در ۱۷ بازی اخیر خود در اروپا تنها ۲ بار شکست خورده است.

ناپولی فصل قبل در مرحله گروهی در رده سوم قرار گرفت و از صعود به مرحله بعد بازماند. آنها در ادامه به لیگ اروپا رفتند و در این رقابت‌ها با شکست برابر لایپزیگ از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

ناپولی هر ۴ دیدار خارج از خانه اخیر خود را در لیگ قهرمانان باخته است و اکنون امیدوار است به این روند پایان دهد.

گروه D

گالاتاسارای – لوکوموتیو مسکو

تیم ترکیه‌ای برای اولین بار از فصل ۲۰۱۵/۱۶ جواز حضور در لیگ قهرمانان را به دست آورده است و حالا باید در اولین بازی خانگی خود به مصاف لوکوموتیو نیز برود که این تیم نیز بعد از غیبت در لیگ قهرمانان به این مرحله رسیده است.

گالاتاسرای به عنوان قهرمان لیگ ترکیه به این مرحله رسیده است و برای پانزدهمین بار توانسته به این مرحله از رقابت‌ها راه یابد.

گالاتاسرای در ۴ دیدار اخیر خانگی برای تیم‌های روسی هرگز موفق به برد نشده و در ۳ دیدار شکست خورده است.

در طرف مقابل لوکوموتیو نیز توانست برای اولین بار از سال ۲۰۰۴ به لیگ قهرمانان برسد. لوکوموتیو با قهرمانی در لیگ روسیه به این مرحله از رقابت‌ها رسید.

شالکه – پورتو

این دو تیم در سال ۲۰۰۷ نیز در یک گروه قرار گرفتند. پورتو و شالکه اخیرا در لیگ قهرمانان افتخارات خوبی داشتند و توانستند به مرحله حذفی این رقابت‌ها راه یابند.

۱۱ فصل قبل پنالتی باعث شد تا تیم آلمانی برنده از جدال این دو تیم در مرحله حذفی بیرون بیاید. شالکه سال قبل در رده دوم بوندسلیگا قرار گرفت که بهترین عملکرد این تیم از سال ۲۰۰۹ بوده است. حالا بعد از ۴ سال تیم آبی پوش آلمانی توانسته است بار دیگر به لیگ قهرمانان راه یابد.

در ۳ دوره اخیر حضور شالکه در این رقابت‌ها تیم توانسته از از مرحله گروهی صعود کند ولی در مرحله دوم حذفی با شکست برابر حریف خود حذف شدند.

شالکه در ۶ دیدار اخیر خانگی خود در این رقابت‌ها بدون شکست بوده است.

پورتو از ورزشگاه گلزن‌کرشن خاطران خوبی دارد چرا که قهرمانی این تیم در لیگ قهرمانان در سال ۲۰۰۴ در این ورزشگاه رقم خورد.

پورتو برای ۲۳ بار در لیگ قهرمانان حاضر است. در کنار رئال مادرید و بارسلونا، این تیم بیشترین حضور را در لیگ قهرمانان داشته است.

 

انتهای پیام

ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=2192
  • 9 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.