ملیحه بهنود، رئیس اداره توسعه و آموزش تعاونی های روستایی بانوان در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی افق تهران، در خصوص فعالیت این تعاونی ها اظهار داشت: شرکت تعاونی هایی روستایی بانوان از سال ۱۳۷۲ پس از تصویب اساسنامه مربوطه در راستای جلب مشارکت زنان روستایی برای سیاست گذاری و جهت دهی به فعالیت های آنان تشکیل شدند، در واقع این تعاونی ها زمینه ساز ورود زنان روستایی به عرصه تصمیم گیری و برنامه ریزیهای کلان روستایی شدند.
رئیس اداره توسعه و آموزش تعاونی های روستایی زنان افزود: در همین راستا اداره توسعه و آموزش تعاونی های روستایی وظیفه توانمندسازی و ارتقای سطح کیفی این تعاونی ها را در قالب سه برنامه عملیاتی در دستور کار خود قرار دادند که شامل آموزش اعضای تعاونی ها، راه اندازی پروژههای اشتغال زا و فعالیت تعاونیها در امر بازار یابی است.
وی در ادامه تصریح کرد: در قالب توانمندسازی تعاونیها رایزنیهایی را با سایر دستگاهها و نهادهای دولتی و غیر دولتی انجام دادیم که از جمله آنها تعامل با سازمان های ملی و فراملی در خصوص جذب حمایت های فنی و اعتباری با هدف اجرای طرح ها و پروژههای اشتغال زا و پیگیری طرح الزام برندسازی محصولات است که بسته به ویژگی های و شرایط مناطق روستایی، این استانداردها تعریف شود.
بهنود در پایان در خصوص فعالیت این نهاد در حوزه بازاریابی اظهار داشت: در زمینه بازاریابی محصولات تعاونیهای روستایی زنان نیز تعاملاتی را با سازمان بهیاریها و شهرداری های کشور برقرار کردیم تا بتوانیم از امکانات و فضای شهرداریها برای عرضه محصولات این تعاونیها استفاده کنیم همچنین تلاشهای زیادی نیز در بحث بیمه روستایی که عامل مهمی در پایداری و ثبات مشاغل تعاونی های روستایی میباشد، صورت گرفته است که در سازمان مرکزی پیگیر اخذ ردیف اعتباری مصوب ویژه تعاونی ها هستیم که در سال گذشته وجود داشت ولی به تازگی حذف شده است.
انتهای پیام/